Har akkurat startet opp min b5234t5 i min 142, men har noen problemer. Den går veldig fett og med ujevn tomgang.Den gir også dårlig respons ved gasspådrag og dør nesten helt ut. Det er ny rotor,fordelerlokk,plugg og kabler.Luftfilter er nytt og veivhusventilasjonen er åpen. Jeg skal bytte LMM da jeg ikke stoler på den jeg har, da jeg kjøpte en brukt som sitter i uorginalt og større hus.

Får feilmeldinger på evap og tomgangsmotor. hadde også feilmelding på magnetventil til wg, men det kom av en feilkobling fra min side, denne er nå rettet. Dog klarer jeg ikke slette de feil som er rettet, vill disse forstyrre styringen hvis de ligger igjen som feil selv om de faktiskt er utbedret?

spørsmål 2, når jeg klippte til kabelmatta så var jeg kanskje litt kjapp. Jeg fjernet nemlig tomgangsmotorn och EVAP ventilen, min tanke var å kjøre uten tomgansmotor og istedet beholde en åpning på gasspjeldet. Går ikke dette? må man ha tomgangsmotoren i systemet? holder det evt å ha den elektriskt innkoblet? og må EVAP være tilkoblet

EVAP ventilen har jeg koblet til elektrisk igjen, men ingen slanger.

takknemlig for evt synspunkter vedr dette.

Jarle