Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  11
Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 51 til 75 av 83

Tråd: Erfaringer med Biltema-hjullager?

  1. #51
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Det var bare akkurat den linja der jeg satt å ventet på skulle komme frem etter uttalelsen din om kast i skiver etc
    For selv om du har kjørt volvo fra før jeg ble født så betyr ikke det at du automatisk vet mer om bremseskiver etc en hva jeg gjør
    Vibrasjon i ratt kommer ikke av skjeve skiver etc. dette tilhører 140 tiden og way back...
    Det kommer av den enkle grunn av MØKK som ligger på skiva di og gjør at bremseklossene griper forskjellig.. Dette kan komme etter hard kjøring og plutselig kø (du står og klemmer inn bremsen så belegget og smuss brenner seg inn enkelte steder på skiva...)
    At du kjører med biltema bremseklosser og syns dette fungerer bra får være din sak. jeg setter heller pris på at bilen stopper i tide
    Seff leverer biltema noe bra. Men bremseklossene deres (som du nevnte) er dårlig. Disse er skikkelig ræva sammenlignet med MYE annet ettermarkeds greier. Jeg skjønner egentlig ikke at du gidder kjøre med sånt. men hvis du har de lenge så tyder jo det på en ekstremt snill kjørestil (noe vibrasjonen du har i rattet også gjør ).
    Hvis du vil ha en "aha" opplevelse på bremser så anbefaller jeg deg nye BILTEMA bremseskiver og greenstuff / redstuff bremseklosser. dette er billig ettermarkeds greier som jeg LOVER DEG at du vil like i forhold til biltema (men ikke dytt slike klosser på brukte biltema skiver... det er bare så feil / slemt å gjøre mot de nye bedre klossene).
    til sammenligning så kan jeg love deg du har slike bremseklosser i mange år i forholdt til biltema klossene du nå har lenge (virker som om du hinter til dette).
    Bare prøv, å se om du vil tilbake til biltema klossene senere...
    Mindre bremsestøv og mye kortere bremselengde er en av fordelene

    (Ps: har faktisk ebay / biltema / kina hjulager bak på xc70 min... men det er kun fordi jeg har spacere som skal på.. og volvo sine lagre er faktisk ikke såååå mye bedre... de ryker fort uansett.. Så DER er jeg enig. penger spart på noe som må byttes ofte, men det går ikke utover sikkerheten eller bremselengden min )

    Sier du det du.
    Så morsomt for deg da.
    Hjullager bak for 850/V70 på Biltema sier du ? Når da? Kan faktisk ikke huske å ha sett de hatt det noen gang.
    Hjullagerne foran var av en eller merkelig grunn identiske med de jeg tok av: FAG-lagre. (Skikkelig rævva lager ja)
    Jeg kan jo en gang til nevne at jeg IKKE har opplevd vibrasjoner i rattet med Biltema-skiver/klosser. Så hva din presisering av at dette er en saga blott vet jeg faktisk ikke hvorfor du kommer med. Når det gjelder skjeve skiver, så har Volvo særlig hatt vansker med dette på sine XC-biler av forskjellige typer. Kan du begripe hvordan folk oppdaget problemene? (Jepp, vibrasjoner i rattet) Skulle gjerne linket til artikler om emnet om jeg hadde giddet. Du ville vel ansett de som humbug uansett.

    Du overså glatt også dette greie faktum at jeg også stopper greit i tide (Også da jeg kjørte med Biltemaklosser), men det teller kanskje ikke? Samme sak med at jeg faktisk IKKE kjører på Biltemaklosser for tiden.

    Jeg var ikke den som bragte dette med erfaring eller ikke på bane, så jeg føler intet behov for å forsvare meg på noen måte der. Jeg har på ingen måte hevdet meg med mere erfaring enn deg, men tillot meg å nevne at jeg faktisk har gjort meg en del erfaringer på området ettermarkedsdeler fra forskjellige leverandører, som kanskje er greit på nivå med hva man bør ha for å uttale seg noenlunde saklig her inne.

    Nei, jeg har ingen ekstrem kjørestil. Dette rett og slett fordi min ferdsel langs våre veier forholder seg greit i forhold til den aller viktigste trafikkregel av dem alle. Anbefales sterkt til øvrige også den nemlig. Vil tro det er langt flere problemer i trafikken og med biler generelt som er koblet opp mot slik ekstremkjøring enn mot "dårlige deler".

    OG til våren skal bilen få nye skrubber baug rundt.
    Tåler det bilen min.
    18 år gammel, og fortsatt tight og fin i en grad som har imponert en hel del av de som har fått låne den innimellom. Har noe med å stelle pent med redskapen å gjøre.

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Sier du det du.
    Så morsomt for deg da.
    Hjullager bak for 850/V70 på Biltema sier du ? Når da? Kan faktisk ikke huske å ha sett de hatt det noen gang.
    som du leser over står det biltema/kina /ebay... Allså jeg HINTER til billige ettermarknads deler... De fleste skjønte sikkert det når jeg skrev det på den måten... men ikke du, Selv om jeg PASSET på å skrive noe annet FØR biltema

    Hjullagerne foran var av en eller merkelig grunn identiske med de jeg tok av: FAG-lagre. (Skikkelig rævva lager ja)
    Jeg kan jo en gang til nevne at jeg IKKE har opplevd vibrasjoner i rattet med Biltema-skiver/klosser.
    Aldri opplevd dette selv på noen bremseskiver. Men det har noe med at jeg skjønner hvordan jeg skal bremse etc Men dette fenomenet får man faktisk på biltema bremser og brembo bremser til 20000kr

    Så hva din presisering av at dette er en saga blott vet jeg faktisk ikke hvorfor du kommer med. Når det gjelder skjeve skiver, så har Volvo særlig hatt vansker med dette på sine XC-biler av forskjellige typer.
    Å? har volvo hatt problemer med dette? Kan det være fordi folk ofte kjører slike xc biler med automat og ofte er det folk som er av eldre årgang og bruker bremsene litt mye? Joda, dette er nok grunnen. faktisk så er det sånn at jeg har hjulpet bortimot 40-50 folk med å dreie over skivene deres for å fjerne gammelt belegg som har brent seg fast i skiva. ofte så dro vi vinkel sliperen over klossene deres også.. dette gjør jeg faktisk ofte. Men volvo løste dette problemet med å komme med bremseklosser som er litt hardere en hva som var beregnet på bilene.. Viste du forresten at dette i begynnelsen "bare" skjedde på xc90 med 336mm bremse skiver? Små kjøring i lavehastighetr og bremser som aldri ble varme = kasting i rattet
    Ofte løser volvo dette problemet med å sende ut lærlingen på en skikkelig bremsetur for å brenne vekk rester å dritt på skiva. Hvis det ikke blir borte og bilen er "umulig" å holde rett på veien under nedbremsning (ja... det kan nesten være det hvis det har brent seg godt inn) så må de pusses over / byttes... de bytter de som regel fordi det er billigere en å la en kar stå å dreie over de...)

    Kan du begripe hvordan folk oppdaget problemene? (Jepp, vibrasjoner i rattet) Skulle gjerne linket til artikler om emnet om jeg hadde giddet. Du ville vel ansett de som humbug uansett.
    Jeg kan heller vise deg en haug av slike skiver som "er skjeve" men som i realiteten bare har masse "merker" etter bremse klosser på seg etc...

    Du overså glatt også dette greie faktum at jeg også stopper greit i tide (Også da jeg kjørte med Biltemaklosser), men det teller kanskje ikke? Samme sak med at jeg faktisk IKKE kjører på Biltemaklosser for tiden.
    At du stopper greit i tide er DIN oppfatning. Jeg vet godt hvor mye dårligere biltema bremser er i forhold til mange ettermarkeds produkter.. At du ikke kjører på biltema klosser fortiden skjønner jeg godt. Jeg gjør det bare hvis det begynner å gå på stålet og jeg ikke har bremseklosser liggende (ofte bestillings tid på bremseklossene jeg bruker)

    Jeg var ikke den som bragte dette med erfaring eller ikke på bane, så jeg føler intet behov for å forsvare meg på noen måte der. Jeg har på ingen måte hevdet meg med mere erfaring enn deg, men tillot meg å nevne at jeg faktisk har gjort meg en del erfaringer på området ettermarkedsdeler fra forskjellige leverandører, som kanskje er greit på nivå med hva man bør ha for å uttale seg noenlunde saklig her inne.

    Nei, jeg har ingen ekstrem kjørestil. Dette rett og slett fordi min ferdsel langs våre veier forholder seg greit i forhold til den aller viktigste trafikkregel av dem alle. Anbefales sterkt til øvrige også den nemlig. Vil tro det er langt flere problemer i trafikken og med biler generelt som er koblet opp mot slik ekstremkjøring enn mot "dårlige deler".

    OG til våren skal bilen få nye skrubber baug rundt.
    Tåler det bilen min.
    18 år gammel, og fortsatt tight og fin i en grad som har imponert en hel del av de som har fått låne den innimellom. Har noe med å stelle pent med redskapen å gjøre.

    Håper du gir den litt mer kjærlighet en biltema klosser og bremser til våren.
    Som jeg skrev over!(redstuff fra ebc) Du kommer aldri til å ville ha slike(biltema) klosser på bilen igjen.
    18år gammel volvo kan være fin og god å kjøre ja! helt enig! Jeg sitter å skriker å banner når jeg er ute å kjøre bilen min 06volvo.. Det er så mye feil laget og dårlig med den at jeg gleder meg til snøen blir borte så jeg kan ta frem min 1996mod volvo 960 (for på den bilen slipper man å gå ut å slå på vindusviskerene fordi de fryser igjen etc... Det var vist jævlig vanskelig for volvo å gjøre at de stoppet mot ruta når det er kaldt ute.... IKKE har de gjort det mulig å stoppe de på ruta heller (slik som eldre volvo har mulighet for....)
    One Ring to rule them all

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Innlegg
    331
    Antall takk

    Standard

    har kjørt på biltema hjulager i mange år nå.. og holder fremdeles. og om det ikke hadde holdt så lenge som jeg hadde forventet.. kunne jeg ha byttet det 3 ganger for det orginale koster..

    Har kjøpt radiator, som jeg tror den dag i dag er tett ( bilen solgt)
    X antal bærebroer.. osv osv osv..

    Har ingenting å si på kvaliteten til det biltema selger..
    Noen deler styrer man jo unna.. Men generelt er det bra.

    en annen ting.. I dette tilfelle.. Hjullager
    HVOR mange produsenter Lager egentlig hjullager til en volvo v70 ??
    en ting er hva oppkjøperne setter på eska si,, en annen sak hvor er dem laget?


    et annet eksempel..

    Volvo tar rundt 1000 lappen for øvre fjær sete til Volvo 850/v70
    biltema tar 129,-

    da tenker vi.. Det originale må jo være MYE bedre.. siden det koster SÅ mye mer..

    MEN er det slik?

    Bilde hentet www.biltema.no artnr : 72753


  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Biltema bremseskjold VS volvo.. skiller 1000kr ca. hva jeg ville valgt? biltema seff...

    Har man biltema lager som holder har du vært heldig å fått et som er produsert av en god produsent. ikke spansk drit
    Hvormange her inne har ikke byttet mellomaksel lagre 1-2 ganger i året? det originale holdt i 15-20år?
    (har noe med at det "lukkede" lagre fra biltema ikke er lukket en gang
    One Ring to rule them all

  5. #55
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Men hvordan du får biltema bære armer å sånt til å holde er jo et mysterium? bruker du ikke bilen?
    One Ring to rule them all

  6. Takk Morgis takket for denne posten
  7. #56
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Men hvordan du får biltema bære armer å sånt til å holde er jo et mysterium? bruker du ikke bilen?

    Mitt mysterium var her for en stund siden da jeg byttet bærebruer på min.
    Originale VOLVO bruer først: Der slapp foringene taket i brua etter kun noen få kilometer. Ble møtt med beskjeden om at jeg hadde strammet boltene med bilen oppheist og ikke med bruene i "normal kjørestilling". Hjalp ikke at jeg argumenterte med at jeg faktisk hadde gjort det på rett måte.
    Ble ikke kjøpt nye originale da nei. Monterte da Biltema sine og de sitter der den dag i dag (Vel to og et halvt år siden)

    Hva skal jeg lese ut av en slik opplevelse? (Det var kun den ene brua som sviktet ja)

  8. #57
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    min erfaring er at de originale holder i mange år. biltema MAX et år.. Det er det 60stk andre her inne som har erfart også
    Byttet aldri på 850n vi hadde for noen år siden. kun de gode originale volvo
    (selv om de er myke som søppel).
    hvis dine røyk etter et år så fikk du sikkert noen veldig gammle eller no.
    biltema sine er i mye dårligere kvalitet og gummien flekser mye mye mer en originalt også..
    Selv får jeg ikke kjøpt på volvo mer... fordi volvo kun selger dårlige armer en originalt.. Noe jeg ikke vil ha...
    One Ring to rule them all

  9. #58
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    2,5 år, Ca 85000Km så langt.
    De originale røyk ikke etter et år, kun noen få kilometer. = Mindre enn 100Km.

  10. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    men da skjønte du sikkert også at det var en fabrikasjons feil ved de
    One Ring to rule them all

  11. #60
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Var uheldig og knakk originalarmen i fjor. gikk til investering på biltema, men den holdt hele 8mnd før den var slarken.. så ble dem slik:
    http://www.youtube.com/watch?v=QwPMzjt7vJQ
    Fikk tak i en brukt original arm igjen som var 13år gammel, og den var god som gull slik den andre originale var.
    Investering.

    Bremseklosser jeg har brukt fra biltema har støvet så mye at felgene var rett og slett umulige å holde rene.
    blitt volvo siden, og felgene holder seg flott

    Lyspærer holder dårlig og lyser dårlig.

    Det meste av gummiprodukter er harskt, så det styrer jeg også unna..

    Jeg er generelt lite fornøyd med slitedeler fra biltema..
    Verktøy og enkelte kjemikalier fungerer greit.
    Sist endret av Morgis; 10/01/11 kl 00:10
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  12. #61
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    og morgis har helt rett...
    Jeg har fått dårlige ting på volvo selv... men sier ikke at biltema produktene er bedre når det tydelig er fabrikasjons feil med delen...
    One Ring to rule them all

  13. #62
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    men da skjønte du sikkert også at det var en fabrikasjons feil ved de
    Uten vansker.
    BILIA derimot......
    Men spørsmålet mitt står der det: Hvorfor ikke Biltema sine, når de viser seg å holde helt greit i forhold til hva man kan ønske av slike bruer?
    Prisforskjellen på omtrent firegangen tilsier at de allerede har holdt tilsvarende 400 000 Km (Eller om vi regner ørerer pr mil, så er Biltema sine forlengst de originale totalt overlegne.)

    Stramma ellers opp forstillinga med nye fjærer og dempere samtidig, så da ble "bidraget" fra bruene greit kamuflert. Syntes nemlig at GLTen var alt for løs i utgangspunktet, men siden jeg ikke kjører racerbil, så ville jeg beholde en god porsjon komfort. Bor ute i Høland, og dit ut er det ikke verdens beste veier for å si det mildt. Var i et asfalthull der jeg slo i filler det originale hjullageret på venstre side foran. Begynner å bli lenge siden det også nå.

  14. #63
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er jo fine veier ut mot høland da har kjørt mye gjennom der.. når vi tar mysen - lillestrøm - oslo - bensin / matpause på bislet og så avslutter racet mot mysen igjen
    Men skjønner hva du mener om noen uker så er veiene der spennende mtp tælehiv etc. eneste veien jeg vet om som er være trøsken ( skiptvet - sarpsborg ).
    Men har du hatt bære armen fra biltema så lenge så er faktisk det 1.5 år lengre en hva som normalt er. Hadde jeg vært deg så ville jeg stått på mitt og klaga til bilia.. spurt om hvorfor den andre holdt enda hvis du monterte den nye feil.. Har kranglet mye med bilia / volvo selv. men alltid vunnet Fått en del feil greier der gjennom tiden til bilen min. har som oftest blitt rimelig forbanna og pælma delene langt F unna... noe som har resultert i at "delene ser jo ikke så bra ut som når du fikk de, dette kan vi ikke ta tilbake"... Men har alltid løst seg etter litt krangling
    One Ring to rule them all

  15. #64
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Er ikke så ofte inne på å krangle med de.
    Som regel så føyer de seg pent, da de vet hvem jeg er....(En helt egen historie i grunn)

    Men på denne armen ga de seg ikke. Og jeg hadde ikke tid til å krangle med de.

    Men over til noe helt annet.
    Finnes det en komplett
    OBD
    1 liste til min volvo noe sted?
    Har jo dette som er med i Haynes-boka, men der mangler vel omtrent halvparten.
    Har ikke hatt tid/ork til å bla gjennom alle sidene her inne.

    Tror du skjønner hvor jeg står sånn omtrent nå, og det er jo bra.
    Kjøper deler der jeg finner at jeg får rett forhold mellom pris/kvalitet.
    Styrer glatt unna en hel del, men har få betenkeligheter der jeg finner at varene er bra.
    Det ER blitt mindre biltema med tiden, men det skyldes ikke kvaliteten, men mye mere tigjengelighet og .....utrolig nok.. pris.
    Kjøper en god del via forskjellige E-bay-butikker, og får hva jeg ønsker hit hurtig og relativt rimelig. Bremseklosser, antenna måtte få ny mast, servopumpen synger (nbokstavelig talt) så det holder, samt noe annet småtjafs. Skal bli kos i garasjen etterhvert. MEn først automatkasse altså. Jævl** japankasse assa... Holder jo ikkeno jo.

    Ja de asfalterte store deler av RV169 nå i høst, så det er bedre nå.
    Men du dæven sånn som de veiene har sett ut de siste åra....

  16. #65
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Finnes det en komplett
    OBD
    1 liste til min volvo noe sted?
    Har jo dette som er med i Haynes-boka, men der mangler vel omtrent halvparten.
    Har ikke hatt tid/ork til å bla gjennom alle sidene her inne.
    How-to har mange flotte veiledere.. gjør deg litt kjent der
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1587
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  17. Takk 850GLTsilver takket for denne posten
  18. #66
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Japsekassene er faktisk utrolig bra sålenge de får bra olje og kjøling.. disse kassene ( tilsvarende ) sitter i meeengder av biler med mere effekt en hva volvo har. men kjøling og olje er et must.. Vær glad du ikke har noe rein US kasse... da dette er søppel fra første start

    http://www.google.no/search?sourceid...
    OBD
    1+volvo+850


    se om du finner noe nyttig der
    One Ring to rule them all

  19. #67
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Har stor moro av det faktum at de to eneste større enhetene i denne bilen som har svikta, er begge japanske saker.
    Girkassa og Varmeapparatkontrolleren.

    Og jeg som alltid har sett på ALPS som en dundrende flink produsent av svært mye elektronikk som jeg har mest å gøre med.

    At girkassa ble bytta da jeg kjøpte bilen skyldtes at nettopp varmeapparatet dreiv og sendte ut noen falske koder på nettet. Ble dyrt for Bilia å selge meg den bilen.

    Men med 395000 nær feilfrie kilometer på telleren og som den desidert billigste bilen jeg noensinne har hatt, så må jeg vel bare takke også denne japaneren (girkassa) for lang og tro tjeneste.

    Takker for linken.
    Skal se over hva de har der også.

    Kanskje bygge en slik "scanner" også? Er så slitsomt å stå krokbøyd over de der stikkene der fremme.

  20. #68
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    Girkassa er det vel Toyota som har produsert.
    Bra kasse, men som TBO nevner, så er oljekjøleren for liten, spes med tanke på at ekstern oljekjøler skal monteres ved montering av tilhengerfeste... Er vel bare 5% av kassene som har fått oppleve det desverre..
    Så topper de fleste med gammel olje og chip på turbobilene... desverre...

    Men amerikanere er jo bøse når det kommer til girkasser når dem først vil lage skikkelig kasse.. Da tenker jeg ikke på noe familiebil kasser.. men i de bilene med større motorer. De har jo imponerende kasser... Detroit og Allison, det er US kasser(??)
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  21. #69
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Nja, Aisin er vel ikke mere enn et selskap som er delvis eid av Toyota vel?
    Ekstra oljekjøler er på sin plass på disse ja. Har bare ikke gidda å montere en på min ennå.....

  22. #70
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Shaiko Vis post
    Jobber på bilxtra verksted. og vi har Gates slanger på lager. Jeg må bytte bensinslangen 1 gang i året pga sprekker. da e-85`n drar silikonet ut av slangen. byttet den for snart 1 år siden, og ser at det er på tide og bytte igjen. denne gangen blir det så klart hydroscand som skal finne slange til meg
    Da får jeg nesten holde et øye med dem. Har kjørt halvannet år nå på dem.

  23. #71
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 850GLTsilver Vis post
    Nja, Aisin er vel ikke mere enn et selskap som er delvis eid av Toyota vel?
    Ekstra oljekjøler er på sin plass på disse ja. Har bare ikke gidda å montere en på min ennå.....

    aner ikke hvorfor folk kaller det toyota kasser. Men aisin er iallefall kjøpt opp av borgwarner nå. Aisin warner.

    Skal du ha god levetid på kassa så kjøp en litt større oljekjøler en den originale volvo sender med til hengerfeste. den er egentlig veldig liten. men bedre en ikkeno.

    Morgis: Ja amerikanerene kan lage kasser når de vil. men for oss dødlige så får vi skjelden oppleve slike godkasser i bruksbilene våres.
    One Ring to rule them all

  24. #72
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JP_Ra©ingTeam Vis post
    et annet eksempel..

    Volvo tar rundt 1000 lappen for øvre fjær sete til Volvo 850/v70
    biltema tar 129,-

    da tenker vi.. Det originale må jo være MYE bedre.. siden det koster SÅ mye mer..

    MEN er det slik?
    Ikkje skjit deg ut då, orginalt øvre fjørsete kosta 421kr.

    VO 30683637 Fjädersäte 421,51kr og det er bruttopris uten rabatt, til og med forsterka utgåve til 850/X70/S60/S80 1992-2008
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  25. #73
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    aner ikke hvorfor folk kaller det toyota kasser. Men aisin er iallefall kjøpt opp av borgwarner nå. Aisin warner.
    Var vel midt på 90-tallet de gikk inn, var det ikke?
    Mener å huske at AISIN WARNER dukket opp på kassene da omtrent.

  26. #74
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. sep. 2010
    Sted
    Nordhordland
    Innlegg
    117
    Antall takk

    Standard

    Kan stemme det, hadde sånn kasse i grand cherokee`n, var en 93 mod

  27. #75
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2011
    Sted
    Fosser, Aurskog Høland
    Innlegg
    5.170
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    aner ikke hvorfor folk kaller det toyota kasser. Men aisin er iallefall kjøpt opp av borgwarner nå. Aisin warner.

    .
    Sånn bare for å oppklare noen småting her.

    AISIN Warner var et joint venture mellom Borg Warner og Aisin dannet i 1969.
    Dette joint venture ble terminert i 1987.

    At AISIN i dag kalles Toyotakasser har vel med å gjøre at de faktisk ER innlemmet i Toyotakonsernet gjennom Toyotas eierandel på 51,9% av aksjene.
    42% av aksjene eies av AISIN SEIKI
    AISIN var eneste leverandør av automatkasser til Toyotas
    RWD
    -biler, idet de startet utviklingen av Toyotas
    FWD
    og
    AWD
    -automatkasser.

    Da vet vi vel hvorfor man snakker om AISIN-kasser som "Toyotakasser".

    Eller?

Side 3 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende tråder

  1. hjullager til v50 2007
    By eskotnes in forum C30 / V40II / V40II CC / S40II / V50 / C70II
    Svar: 36
    Siste post: 01/03/18, 14:06
  2. Biltema
    By TeamBørnOut in forum Produkterfaringer
    Svar: 139
    Siste post: 11/05/15, 15:45
  3. Bytting av hjullager
    By OleIdole in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 30
    Siste post: 29/12/10, 16:40
  4. Spm om hjullager fram på 240, 87 mod
    By Dcd36 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 23/09/10, 01:14
  5. bygge hjullager bak (240)
    By cossykiller in forum Motor og gir
    Svar: 3
    Siste post: 27/05/10, 14:59

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •