Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 22 av 22

Tråd: "during" ved gasspådrag V70 07 modell

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2010
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard "during" ved gasspådrag V70 07 modell

    Har en 07 V70 diesel. Gått 102000 km. Sist service på 90. De siste dagene har jeg merket "during" og vibrering ved gasspådrag, feks i motbakker eller hvis jeg skal gi på litt for å komme opp i hastighet. Kan feks ligge på flat vei, 80 km/t og knapt røre gassen, da er det stille og rolig. Presser jeg litt kjapt på gassen (ikke i bånn) så durer det med en gang. Vibreringen i rattet er merkbart mer enn hva det var tidligere, og kan og se det i ryggespeilet ved gasspådrag. Da rister det såpass at det er lite fokus i speilet.

    Merket ista (uten at det nødvendigvis har en sammenheng)at hvis jeg kjørte i 3.gir, jevnt hastighet, og presset inn clutchen, så faller turtallet ned noe (selvsagt), men stopper litt opp, for så å plutselig falle enda lenger ned... Husker ikke riktig eksakt turtall, men men... Kan dette ha en sammenheng..

    Noen som kan ha noen anelse om hva dette kan være?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2010
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    I dag fikk jeg bestillt verkstedtime.. Verkstedsjefen hos volvo ble med å kjørte bilen en tur, og det var mye mer during enn hva som er normalt ja... Ista når jeg startet opp bilen fikk jeg melding om at det var på tide med service, men hadde jo det på 90000 km. Litt tidlig for service da kanskje?

    Han syns og det var litt høy lyd fra dieselvarmeren, men slik har den iallfall vært siden jeg kjøpte bilen.

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Ski
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Dette kan skyldes dieseldyser. Husk at bilen er godt innenfor kjøpsloven slik at du i utgangspunktet ikke bør betale stort for en eventuell reparasjon. Litt dumt at den har bikket 100.000km, men stå på krava! Er bilen bruktimportert, bortfaller kjøpsloven i forhold til Bilia / Volvo Norge. Da må du gå på den du kjøpte den av og som eventuelt importerte den til Norge. De er da ansvarlig importør.

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2010
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Espen69 Vis post
    Dette kan skyldes dieseldyser. Husk at bilen er godt innenfor kjøpsloven slik at du i utgangspunktet ikke bør betale stort for en eventuell reparasjon. Litt dumt at den har bikket 100.000km, men stå på krava! Er bilen bruktimportert, bortfaller kjøpsloven i forhold til Bilia / Volvo Norge. Da må du gå på den du kjøpte den av og som eventuelt importerte den til Norge. De er da ansvarlig importør.

    Kan du forklare dette litt nærmere? Tror nemlig garantien fra volvo er gått ut.. Bilen er ikke bruktimportert, og kjøpt hos en opelforhandler i osloområdet. Skal ha den på verksted førstkommende mandag hos en Biliaforhandler her i Elverum. Har da gitt beskjed om at de skal finne ut hva som er galt før de evnt gjør noe, blir det dyrt er den ingen umulighet at jeg kjører over grensa for jobben.

    Fikk pris fra volvoforhandler i sverige på 100000 km service, litt over 3000 kr... Ikke så ille det tror jeg, men skal høre på pris på den her og..

  5. #5
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    garantien er 100K 3 år men kjøpslåven gir 5 års reklamasjons rett, prat litt med de så blir dere nok enig, men et tips, stå på krava, men ikke bli sur å kjeft, da får du bare vanskligheter, er vertfal min erfaring, en ønser gjerne å yte litt ekstra for en som ikke kommer å lirer av seg

    100K service er ikke så stor, så koster nok ikke så mye her heller, men noe dyrere er den nok
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  6. #6
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Du har nok et eller flere dårlige motorfester, det kan forårsake både dur og vibrasjoner i rattet.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  7. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2010
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ASK Racing Vis post
    garantien er 100K 3 år men kjøpslåven gir 5 års reklamasjons rett, prat litt med de så blir dere nok enig, men et tips, stå på krava, men ikke bli sur å kjeft, da får du bare vanskligheter, er vertfal min erfaring, en ønser gjerne å yte litt ekstra for en som ikke kommer å lirer av seg

    100K service er ikke så stor, så koster nok ikke så mye her heller, men noe dyrere er den nok
    Men den 5 års reklamasjonsretten gjelder sikkert hos forhandleren man kjøpte bilen?

  8. #8
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2010
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av locked Vis post
    Du har nok et eller flere dårlige motorfester, det kan forårsake både dur og vibrasjoner i rattet.
    Har tenkt litt på dette jeg og.. Men er dette noe som fint kan skje etter 100000 km da? Og en ting til, er det dumt å kjøre noe med nå, siden jeg skal på verksted førstkommende mandag?


    Takk for knall svar forresten, strålende med et slikt forum

  9. #9
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Har høyrt at det er dårlege motorfester og svak forstilling på desse bilane. Har ikkje opplevd det sjølv då. Det med forstilling gjeld egentlig mest kombinasjonen diesel, automat og awd pga den ekstra tyngda fram.

    Min er en forferdelig dur i når eg står stille med girboksen i revers, men det kom etter at eg monterte Ipd strut brace conversion og då kjem det meir støy i kupeen når øvre motorfeste begynne å fungere
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    har litt vibrering i gasspedalen jeg også. Utrolig bra gjort mtp at vi har elektriske spjell
    Men er nok motorfestene som lock sier. merker mine er litt løse
    One Ring to rule them all

  11. #11
    Johannes sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Verdal , N-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    34
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Låner tråden å stiller ett spørsmål her jeg også da jeg har stort sett de samme symptomene.:(
    Jeg har også noe skikkelig during i min 05 mod. ved pådrag,blir helt stille når jeg slakker av på gassen.
    Har vært under bilen å sett hva det kan være,fant ut at foringer i broa på høyre side er helt gåen,kan det være dette som er feilen?
    Kansje det er ett eller annet som vrir litt på seg ved pådrag når disse er ødelagt.
    Lyden og duriga/ristinga blir faktisk værre når jeg svinger til høyre også.
    Skal bytte broa en av de første dagene,får se om det blir noe bedre da.
    Volvo 855 1996
    Volvo V70 2005 D5

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    er nok en av motorfestene.. når bilen din svinger så bråker det sikkert mer fordi motoren "tipper" til en av sidene
    One Ring to rule them all

  13. #13
    Johannes sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Verdal , N-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    34
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Okei, Takk for tips.
    Skal ta å sjekke motorfestene samtidig med at jeg skal bytte brua.
    Er det ikke slik at man skal få feilmelding hvis motorfestene ryker?
    Volvo 855 1996
    Volvo V70 2005 D5

  14. #14
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nope
    One Ring to rule them all

  15. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Ski
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    La volvo-kara se på saken - de finner nok ut av det! Jeg hadde IKKE nevnt for en norsk forhandler at jeg tar servicen i sverige - da svinner lysten bort til å hjelpe deg.. Bilen er rimelig ny, så det bør jo gå greit med garantisaken. Møter du stor motstand, hadde jeg gått på Opel-forhandleren du kjøpte bilen av. Her har du fått minst 6 mnd garanti, men også mot dem kan du reklamere i 5 år... Det er ikke rart at mange bruktbilforhandlere river seg i håret av den norske forbrukerkjøpsloven..
    Kom over ei drosje med motorhavari her om dagen. Bilen litt under tre år. Km 180.000. Påkost ny motor kr.100.000. Der dekker norsk importør 33%, lokale forhandler(ikke kjøpt her, men alle servicer her) 33%, salgsforhandler 19 og eier 15%.
    Noe er allright i Norge også, gitt...

  16. #16
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Hei. Jeg har ikke juridisk embetseksamen, og ikke jobber jeg hos volvo, men kranglet med bilforhandlere omkring garanti, DET har jeg gjort... Vil ikke påstå at Espen69 skriver noe feil, men siden bilen har "passert" volvo sin garanti, og bilen ikke er kjøpt av deg fra volvoforhandler, så tenker jeg at det er riktig å oppsøke Opel-forhandleren der du handlet bilen, og gjøre reparasjoner/feilsøking/alt i samarbeid med dem. Hvor lenge er det siden du kjøpte bilen? Hvilke garantier ga OPel-forhandleren (utover kjøpsloven)?
    Det er noe med selgers rett til å gjøre utbedringene selv. Hvis du setter bilen på merkeverkstedet uten å være i dialog med denne Opelforhandleren, så kan denne, sansynligvis med retten på sin side, nekte å gjøre opp for det. Så er det videre noe med antallet utbedringsforsøk denne Opelforhandleren har rett til å gjøre, før du kan begynne med å true med å heve kjøpet. Uansett, det er vel lite sannsynlig at dette blir en slik ugrei sak, så det kan vi evt. debattere siden.

    Lykke til.

    Mvh. Morten
    Sist endret av morrun; 09/12/10 kl 11:51 Begrunnelse: trykkfeil

  17. #17
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    enig med morrun, ta en telefon, spar deg for mase brydderi, det ordner seg som regel for snille gutter uansett
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  18. #18
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. sep. 2010
    Sted
    Ski
    Innlegg
    178
    Antall takk

    Standard

    Greit å gå i dialog med bilselger, men jeg tviler på at Opelgutta vil feilsøke noe særlig på en Volvo. Men - da kan jo de avgjøre om du skal sette den inn på Volvo på deres regning, eller om de vil prøve å finne ut av det selv først.

  19. #19
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2010
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Heldigvis så viste det seg at det bare var et motorfeste som var gåent... Lett jobb for verkstedet å fikse

  20. #20
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    VCCN medlemsnummer
    1273
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Flott, god tur videre!

    Mvh Morten

  21. #21
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. des. 2010
    Innlegg
    11
    Antall takk

    Standard

    Takk for tips folkens... Blir spennende å se om alt blir bra, de rakk det desverre ikke før 6 januar, men men...

  22. #22
    Johannes sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Verdal , N-Trøndelag
    VCCN medlemsnummer
    34
    Innlegg
    145
    Antall takk

    Standard

    Tar opp denne tråden en gang til jeg.!
    Kan du legge inn svar på hvordan det har gått med denne saken når du har vært på verksted?

    Har nemmelig fortsatt akkurat samme symptomer som deg,har byttet nedre motorfeste høyre side og ny bru på samme side,men duringa ga seg fortsatt ikke.
    Det nedre feste på høyre side hos meg var gåent,men det kan vel sikkert være ett av de andre i tilegg kansje??
    Greit å få vite hva de finner ut om din bil,så kansje det kan være noe av det samme hos meg,for finner ikke hva det ellers kan være.
    Volvo 855 1996
    Volvo V70 2005 D5

Lignende tråder

  1. Fred`s 67 modell 142, "tatt-seg-vann-over-hue-mon-tro?" 142+940=fk?
    By Fred in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 103
    Siste post: 21/12/13, 12:19
  2. mamolvs 73 modell 145 "special edition"FOR SALG!
    By mamolv in forum PV / Duett/ Amazon / 1800 / 140 / 160
    Svar: 46
    Siste post: 19/10/10, 21:23
  3. 945/V90 Turbo 1995 20" felger "Nu med bilder"
    By bloodimir in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 06/09/10, 10:28
  4. Masse felger til salgs!! 18", 17", 15", volvo ! 5x108
    By Mo3 in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 15/08/10, 13:57

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •