Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 76 til 100 av 111

Tråd: Bård: 72 Volvo 142 DL,Endelig Eu-godkjent

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2010
    Sted
    Levanger
    Innlegg
    61
    Antall takk

    Standard

    "Fant fram sommerdekka etter jeg vaska classicen i går. Glemte å vaske de før jeg satte de bort i fjor høst så var litt svarte.


    Dynka felga med Valet Pro Bilberry (lukter godt) og dekka fikk smake Surfex HD (rundt 1:20)

    Skumla dekk og felg med Maxi Suds II etterpå


    Så fikk de en god dose med Iron-X. Er IKKE å anbefale å legg på Iron-X når det blåser da man får omtrent halvparten blåst opp i nesa.
    "

    Dette var da et fantastisk stoff, som fjerner mercedes merker!

    Flott bil, forresten!
    Sist endret av Ivar; 02/05/12 kl 21:36

  2. #77
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    hehe, alt som fjerner mercedes merker er gull.
    Takk for det Ivar

  3. #78
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Er rolig med 142 for tida, men fikk rota meg til å bestille eu-kontroll idag. Fikk time til torsdag så håper den går rett i gjennom

  4. #79
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Vinterlagring

    Ringte onkel i går og lurte på om han forsatt hadde plass på låven. Det hadde han og det ble da bytta ei helflaske Jameson mot vinterlagring. Grei deal det. Fylte taken før jeg kjørte oppover og fylte i Seljord i gjen og da hadde den brukt 0,78L/mila på hard gass oppover. Kjørte over Valebø pga er litt mer moro å kjøre svingete veier (me raktiv kjøring) vanlige veien oppover. Blei en del irritasjonsmomenter oppover, gikk fint oppover helt til jeg kom til Gvarv hvor ørten traktor hadde bestemt seg for at de skulle ut å kjøre og gi blanke i andre langs veien. Rett før jeg kom til Bø var et eller annet sykkellag ute å "leke tour de france", hvor de da lå 2-3 i brede samt hadde to følge biler i gå temtpo etter seg. Men etter Bø gikk trafikk som normalt og man kom helskinna fram med bilen. Knipsa et par bilder før jeg reiste nedover til byen igjen.




  5. #80
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Se der ja, fin lagringsplass det! Luftig er bra. Flott bil, rette fargen og greier. Fornøyd med skjermene?
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  6. #81
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Takk for det, rød 140 kan ikke bli feil det. Skjedd noe mer med din nå? Fornøyd med å ha fått tak i lavbueskjermer ja, hadde tenkt å prøvemontere de for å se åssen det blei. Men er blitt nedprioritert pga huskjør som har tatt opp det meste av tid og i hvertfall penger de siste mnd. Hvis jeg har regna riktig med tanke på skjermkant/dekk så vil det med lavbue skille bare ca.1cm mellom bak og foran. Trur det kan bli bra, har i tillegg vært inne på tanken om å senke fjørskålene, dog litt fram i tid.

  7. #82
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Har ikke skjedd så mye med min i det siste. Hatt litt hus/tomteprosjekter på gang jeg også, og har to andre biler, en motorsykkel og en båt som krever litt oppmerksomhet. Den ene bilen skal selges, og MC og båt skal på vinterlagring. Når det er gjort, satser jeg på å få konsentrert meg litt om 142en igjen!
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  8. #83
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Var en tur i Morgedal kristi himmelfart og fikk henta bilen fra lagring etter 8 laaannge mnd. Hadde batterilader på over natta
    og til like stor irritasjon for søskenbarnet mitt som vært år så starte bilen på første forsøk. Like moro vært år. Sjekka de ulike
    væskene før oppstart og i år så var det forsatt like mye frostvæske på bilen. I fjor var den nesten tom og hvis bilen har stått
    en stund så kan det minke litt på frostvæska. Bilen gikk uten problemer nedover til byen, eneste "problemet" var at bilen ikke
    har intervall på viskerne noe som er kjedelig når det bare duskregner/småregner.




    Tok noen nye bilder idag






    Classicen er blitt henvist til andre siden av veien


    Måtte se hvirdan r-sport så ut/passa i 142. De var dessverre litt for store, men merka at sidestøtte ikke hadde vært helt på jorde.





    Blir ikke gjort alt for mye med bilen i år heller annet å å kjøre og prøve å få lys i instrumenta igjen.
    Er vel gått 6000 bare siden jeg kjøpte den i 09.
    Fundere litt over hvilke felger jeg skal bruke i år. Liker de som står på nå, men har både 14" ATS liggende
    og 16" Gemini (dog ut senterkopper). Heller litt mot Gemini kjenner jeg, om enn bare for å se hvordan det blir

  9. #84
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Da var bilen definitivt parkert for vinteren. Fikk tlf av onkel tidligere i høst om at han
    dessverre ikke hadde plass til bilen på låven pga søskenbarnet mitt har flytta hjem igjen
    og trengte plassen selv. Var en tur bortom et annet søskenbarn som har god plass på låven/verkstedet,
    men de skulle ha 3 høvdinger (onkel tok en flaske Jameson som betaling) for å ha bilen der og det var uaktuelt.
    En annen onkel betaler 2800 for oppvarm lagring for sin campingbil i tillegg til full alarm mm til sammenligning.
    Så da blei det til at bilen fikk stå ute i vinter. Parkerte den for et par uker siden, men har ikke fått tid før i dag
    med å få hivd over et trekk på bilen. Så da er det bare å smøre segmed tålmodighet og vente på mai.






  10. #85
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Da har snøen mer eller mindre fordufta og har vært noe så uvanlig som sol og varme siste uka.
    På vei hjem fra jobb forrige lørdag møtte jeg på en cortina og fant ut at var det sol på søndagen
    så var vinterdvalen til 142 over for denne gangen. Satte batteriet til lading over natta i tilfellet det
    blei prøvestarting. Våkna til sol på morran og var rett ut å sette i batteriet og se om den starta. Pumpa
    litt på gassen og starta på første forsøk som den har for vane å gjøre vært år. Så langt var alt fryd og gammen.
    Men siden dette var første året i mitt eie at bilen har stått ute over vintern så var takken at det var kommet mugg
    på passasjersete, baksete og belter på høyre side. Så da var det å skru ut forsetene på søndagen og gå i gang med
    full rens av interiør. Heiv et par ovner inni bilen som har stått på siden mandag omtrent for å få tørka opp inni. Gulvet
    var vått og når jeg løsna gulvteppet i sidene så var den ullmatta under teppet vått. Onsdagen blei brukt på baksete
    og fredagskvelden på gulvteppet så mangler bare å montere setene igjen nå. Var en tur innom hakonsenjr på Torshov
    i dag og handla inn ny olje og pakning til bunnplugg så jeg får bytta olje/filter når først er i gang med bilen.

    Glemte/gadd ikke å ta bilder av åssen interiøet så ut, men blei et par stk







    Blei knipsa noen bilder etter oppstartet





  11. #86
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikke mye om dagen med bilen, men har et håp om å ta det igjen tilgangs til vintern hvis alt klaffer i løpet av
    høsten.Var på tide med oljeskift igjen her for tidligere og fikk ordna time til EU-kontroll på mandag så da blei det
    vask av bilen både utvendig og innvendig i går kveld. Tok å tørke støv/vaska kofferten fort og gæli i samme slengen
    da det var helt grått av støv baki der. Tok i samme slengen å satte på felgene jeg beholdt fra 940 pga mye bedre
    dekker på de da de gamle slipper med en gang det er vått vei. Stressa ned til opphavet for å legge om i går kveld
    og når kom til siste hjulet så var gjengene på to av muttrene lite samarbeidvillige, og ente dermed å stresse ut til
    Bergan og Ståland etter fem muttere i dag tidlig da farsan skulle ha igjen bilen. Fikk skrudd på mutterene og ut på
    Herkules med kjerra for kontroll som den gikk glatt mellom, kun ei gåen p.pære så stoppa på Torshov for å kjøpe ei ny.
    Regne litt på det for moro skyld her om dagen og totalt på de 5åra jeg har hatt kjerra så den kosta meg hele 2140kr
    (bakre eksos,hjullmuttere og p.pærer). Aldri eid en så billig bil og kommer vel aldri til å gjøre det igjen.


    Fått på 940 felgene, litt mer kjedelige enn ATS-felgene



    Endelig reint i kofferten i gjen, var par cm med grusstøv baki der


    Første anmerking på de 5 år jeg har eid bilen


    Bytte av parklyspære, bytta andre sida i samme slengen


    Tut og kjør igjen


    Hadde plutselig fått panserpryd i løpet av kvelden når jeg var ferdig på jobb

  12. Takk Madice takket for denne posten
  13. #87
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Har slitti med å finne lagringsplass inne til 142 i år så fadern ga lov til å plassere 142 hjemme langs husveggen i vinter utrolig nok.
    Så siden jeg står midt i flyttelass etter å ha solgt huset så blei bilen taua hjem de 600m. Var oppom hjemme i kveld etter jobb en tur
    og da hadde fadern utrolig nok starta 142 og kjørt den en tur før han plasserte den innerst i garasjen, siden Harleyen aka "Ørnulf" var
    plassert i uthuset for vinterlagring. Kikker etter hus med garasje så fram til det så står i hvertfall 142 tørt inne i påvente av bedre tider.


  14. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2012
    Sted
    Våler/Elverum
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Eller så kan du bare selge til meg da, så slipper du å tenke på lagringsplass?

  15. #89
    Registrerte brukere Volvonikko sin avatar
    Medlem siden
    28. nov. 2010
    Sted
    Aust-Agder Birkeland
    Innlegg
    1.261
    Antall takk

    Standard

    Hvordan går det her nå da ? =)
    Solgt bilen ? :P
    ?

  16. #90
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Skjer ikke så mye, blir bare kosekjøring for tia. Var en tur til hakonsenjr til å bytte viftereima når jeg tok den ut fra lagring. Skal på eu i løpet av sommern, så må få tak i lista over frontruta som forsvant på en kjøretur i fjor høst samt fikse nødblinken. Mistenker dårlig kontakt da den funker ei sjelden gang. Clutchen har begynt å slurre litt så håper på den holder ut sesongen da planen er å rive gamle komme i gang med ny garasje(5,5mx9m) med løftebukk i år siden den gamle på 18kvm blir litt vel liten til å pusse opp bilen i. Ellers sikler jeg titt og ofte på en 73 142 til å ha ved siden av, men sliter med å finne den typen jeg har lyst på

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  17. #91
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Har endelig fått tak i den siste senterkoppen til Gemini-felgene så nå har bilen endelig komplettet felger







    Ellers har jeg slitti med at de handtakene som sitter på/låser trekant-vinduene har falt av så prøvde å lime
    de på igjen. Men sliter med å få de til å sitte på så må nok få svingt inniom ei glassjappe å få de til å gjøre jobben.
    Har og fått et problem med at tankmålern begynner å leve sitt eget liv, dvs den legger seg på tom tank når man har
    kjørt opp en kvart tank. Ellers er neste plan å få sendt bilen på eu-kontroll nå i juni.

  18. #92
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Jeg brukte loctite 2 komp epoksy på de hendlene til trekantvinduene. Kom aldri av igjen i mitt eie
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  19. #93
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Takk for tipset, da skal jeg prøve å få tak i det og teste ut. Litt lei susinga fra rutene i 60km/t+

  20. #94
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Dei handtaka er visst eit vanleg problem ja, at limen slepper. Volvo lagde nåken erstatningshandtak som ein klemte rundt kanten på ruta, eg har det på min men syns dei er tungvindt å bruka. Det problemet med tankmålaren har eg og, når det er under halv tank viser målaren tom tank, men fungera normalt frå halv tank og opp. Eg kjører etter km-tellaren, fyller etter 35 mil for å vera sikker.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  21. #95
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Så noen bilder av de erstatningshåndtaka på ei 140-side på facebook her om dagen, syns de var drittstygge.
    Bruker aldri de rutene sjøl, men er greit at ting er i orden syns jeg. Følger km-tellern jeg og, vet sånn ca.hva bilen bruker så fyller etter 30-35mil.
    Gikk plutselig tom for bensin her en morgen i fjor høst så har lært nå fyll ei tide nå

  22. #96
    Registrerte brukere Madice sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    1.039
    Antall takk

    Standard

    Bare husk å rengjøre godt før du limer dem på igjen.
    Ta gjerne ut rutene, lim på håndtakene (eg brukte i tillegg tvinger til ekstra press) og ha dem i et rom med romtemperatur i 24 timer for å være sikker. Hvertfall slik eg gjorde det.
    Tiguan Exclusive R 2014
    164 '70
    03 Berlingo
    (X)Touran '07 Exclusive
    (X)Audi A4 1.8Ts 99
    (X)740 GL 90

  23. Takk Bård takket for denne posten
  24. #97
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2012
    Sted
    Våler/Elverum
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Vask ruta med acrysol før du limer!

  25. Takk Bård takket for denne posten
  26. #98
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. feb. 2012
    Sted
    Våler/Elverum
    Innlegg
    168
    Antall takk

    Standard

    Er dette de erstarningshåndtakene det var snakk om? Dette sitter på førersiden i min 142.

    [IMG][/IMG]

  27. #99
    Registrerte brukere Bård sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Skien
    Innlegg
    1.067
    Antall takk

    Standard

    Jepp, var hvertfall de som blei snakka om på den gruppa

    Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

  28. #100
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    VCCN medlemsnummer
    832
    Innlegg
    4.863
    Antall takk

    Standard

    Det stemmer ja. Stygge og vanskelege å bruka.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

Side 4 av 5 FørstFørst ... 2 3 4 5 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •