Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  6
Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 128

Tråd: Martin.S sin Volvo 242 79mod/ Oppdatert 7/8-11 Solgt;)

  1. #1
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard Martin.S sin Volvo 242 79mod/ Oppdatert 7/8-11 Solgt;)

    Jeg var så heldig å ende opp med EVEN sin 242. Kjørte ut til even 21.11.10 og etter en hyggelig prat og en liten prøvetur var handelen i boks. Bilen er utrolig bra, noen få overflate rust prikker som skal tas til våren, er veldig blank og fin i lakken ellers.

    Kan også nevne at fronten er byttet til snute front, senkesett og gule koni var montert. Har sett litt under den og det var også alt i orden og så veldig fint ut, kan se ut som det er nytt eksosanlegg på den også. Innvendig har den også fått seg en strekk, med nye seter, forrseten er bygd om til vipprygg.

    Even hadde tatt ned taktrekket for å lakke det og hadde så vidt begynt på et panel. Så det skal jeg fullføre og montere igjen. Har fått tak i et GLT ratt som skal monteres, da det er litt mindre. Vidre skal motorromet ryddes og tenkte å bytte forgasser, den er ikke helt god. Så er det bare å holde den i god stand og kose seg med den på den varme årstiden, samt litt små oppdateringer etterhvert. Bilen er nå parkert for vinteren, men blir luftet litt når det er tørt på veien.

    Kan nevne at jeg bestilte Borbet A kopier fra BCB tidligere i uken (de har tilbud) Så håper de kommer i morgen. Bilden har behov for noen litt "klassiske" felger.

    Legger ut de bildene jeg har nå, så oppdaterer jeg etterhvert som ting skjer.

    Tok en vask og litt bilder forrige lørdag:















    Innvendig: legg merke til hvor strøkent dasjen er!





    Hiver ut bilde i morgen om felgene kommer!

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    så rimelig strøken ut den derre
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  3. Takk Marius Skau takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    29. nov. 2010
    Innlegg
    867
    Antall takk

    Standard

    så pen bil! noe av det penere jeg har sett som er i orginal stand! pene bilder og foresten speilrefleks kamera eller ?

  5. #4
    Registrerte brukere volvo244tic sin avatar
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Flott bil, såg strøkent ut

  6. #5
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Pene bilder av pen bil Tror denne blir godt tatt vare på ^^

  7. #6
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    det der var en pen 242
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  8. #7
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gardern Vis post
    så pen bil! noe av det penere jeg har sett som er i orginal stand! pene bilder og foresten speilrefleks kamera eller ?
    Denne kommentaren kommer Martin til å like! Han klaga på bildene så jeg lærte han litt lett redigering i Irfanview... Idiotsikkert program, gratis er det og.

  9. #8
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gardern Vis post
    så pen bil! noe av det penere jeg har sett som er i orginal stand! pene bilder og foresten speilrefleks kamera eller ?
    Takk. Bruker et Kodak Z86123IS kamera, er et så kaldt lang zoom kamera. Mellom ting mellom vanlig digital kamera og speilrefleks. Også jukser jeg litt med programmet Infran View til litt justering av farger, blir ganske bra.

  10. #9
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Denne kommentaren kommer Martin til å like! Han klaga på bildene så jeg lærte han litt lett redigering i Irfanview... Idiotsikkert program, gratis er det og.
    Hehe

    Takker for fine komentarer folkens.

  11. #10
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Så veldig bra ut dette da Gratulerer så mye!

    Men for all del! Få tak i det orginale blå interiøret igjen! Da vil bilen se 10 ganger bedre ut! Når du har en så godt bevart originalbil, er det så trist når folk gjør om til grått interiør! Bilen er blå, og har orginalt blått interiør, så da må du jo selvfølgelig ha det! Det vil også heve verdien på bilen betraktelig i fremtiden! Hadde bygd om til originalfronten eller med runde lykter, så hadde jeg vært fornøyd, og aldri solgt den igjen

    Eller strøkent
    Sist endret av Daniel V; 01/12/10 kl 21:51
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  13. #11
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Så veldig bra ut dette da Gratulerer så mye!

    Men for all del! Få tak i det orginale blå interiøret igjen! Da vil bilen se 10 ganger bedre ut! Når du har en så godt bevart originalbil, er det så trist når folk gjør om til grått interiør! Bilen er blå, og har orginalt blått interiør, så da må du jo selvfølgelig ha det! Det vil også heve verdien på bilen betraktelig i fremtiden! Hadde bygd om til originalfronten eller med runde lykter, så hadde jeg vært fornøyd, og aldri solgt den igjen

    Eller strøkent
    Har i grunn ikke tenkt så mye på interiøret, siden det er så pent. Men du sier noe der. Fronten har jeg derimot tenkt litt på, planen var vel egentlig å bytte til den orginale fronten, det hadde jeg bestemt meg for før jeg henta bilen. Men ha blitt litt usikker, synes det ser bra ut med snutefronten, eventuelt bytte til flatnose. Har en 79mod 245 også, og er helt klar på at de små firkanta lyktene er favoritten fremfor de runde. Skal tenke litt på det.

    Takk

  14. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    Gjør den 100% orginal er ikke så alt for mange strøkne orginale 242'er og verdien vil som sagt øke ved og gjøre det og
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  15. #13
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    Gjør den 100% orginal er ikke så alt for mange strøkne orginale 242'er og verdien vil som sagt øke ved og gjøre det og
    Var det jeg også tenkte.

    Hadde små firkantede lykter på min 80 mod 244, men tenkte du sikkert hatet dem, slik som de fleste andre Kan jo bare se på bilen jeg har nå (den i signaturen). Der er alt helt 100% originalt, bortsett fra eikerfelger og 40mm senk. Interiør er 100% originalt (orginale ekstramålere) og allting. Ser bare hvor mye mer verdt bilen er da, kontra masse modifications.

    Nå er jeg ganske orginalfanatiker, og tenker slik at en orginal 240 begynner å bli såpass sjeldent at det gjelder å holde på det, så godt en kan. Men jeg er veldig for å bytte ut "skjulte" deler som foringer, og ting man ikke ser, men som bare gjør bilen bedre å kjøre.


    Jeg kommer i alle fall til å holde min helt original, bortsett fra senkefjærene og felgene, samt polyforinger til sommeren. Felgene er jo bare kule, og hever verdien på bilen, mens senkefjærene er der fordi jeg er jo 18år, og da må en jo ha noe litt kult. Ellers holder jeg nok bilen min helt original Til sommeren blir det på med oransje blink foran igjen også!

    Hold bilen orginal, det vil du ikke angre på, i alle fall ikke med tanke på det smykket av en bil du har skaffet deg. Lenge siden jeg har sett en så fin 242!

    Kan jeg spørre hva du måtte gi for herligheten?
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  16. Takk Jan-Einar Jenssen takket for denne posten
  17. #14
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Var det jeg også tenkte.

    Hadde små firkantede lykter på min 80 mod 244, men tenkte du sikkert hatet dem, slik som de fleste andre Kan jo bare se på bilen jeg har nå (den i signaturen). Der er alt helt 100% originalt, bortsett fra eikerfelger og 40mm senk. Interiør er 100% originalt (orginale ekstramålere) og allting. Ser bare hvor mye mer verdt bilen er da, kontra masse modifications.

    Nå er jeg ganske orginalfanatiker, og tenker slik at en orginal 240 begynner å bli såpass sjeldent at det gjelder å holde på det, så godt en kan. Men jeg er veldig for å bytte ut "skjulte" deler som foringer, og ting man ikke ser, men som bare gjør bilen bedre å kjøre.


    Jeg kommer i alle fall til å holde min helt original, bortsett fra senkefjærene og felgene, samt polyforinger til sommeren. Felgene er jo bare kule, og hever verdien på bilen, mens senkefjærene er der fordi jeg er jo 18år, og da må en jo ha noe litt kult. Ellers holder jeg nok bilen min helt original Til sommeren blir det på med oransje blink foran igjen også!

    Hold bilen orginal, det vil du ikke angre på, i alle fall ikke med tanke på det smykket av en bil du har skaffet deg. Lenge siden jeg har sett en så fin 242!

    Kan jeg spørre hva du måtte gi for herligheten?
    Har samme oppfattning som deg, på 945en min har jeg også byttet vekk en del deler som forrige eier hadde montert og bare montert deler som volvo leverte, så klart er noe kopideler som add-on ogsåvidre, men det er deler som volvo en gang har levert. Har også litt ekstrautstyr-fetisj.

    Så 242 blir det samme greia med, men i første omgang skal bilen brukes og bli tatt vare på, så tar jeg ting som det kommer og dukker opp.

  18. #15
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. jan. 2010
    Sted
    Nordland/Bodø
    Innlegg
    4.259
    Antall takk

    Standard

    det var ikke en upris det
    Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)



    nåværende kjøretøy:
    94 volvo 945 godkjent med t5
    86 chverolet van

  19. #16
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 1janeinar Vis post
    det var ikke en upris det
    Nei jeg synes ikke det, sammenliknet med andre 242er som ligger til salgs er det veldig billig.

  20. #17
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Har samme oppfattning som deg, på 945en min har jeg også byttet vekk en del deler som forrige eier hadde montert og bare montert deler som volvo leverte, så klart er noe kopideler som add-on ogsåvidre, men det er deler som volvo en gang har levert. Har også litt ekstrautstyr-fetisj.

    Så 242 blir det samme greia med, men i første omgang skal bilen brukes og bli tatt vare på, så tar jeg ting som det kommer og dukker opp.

    Fikk bilen veldig billig etter min mening, endte opp på 18000 med en ekstra førerdør.
    Da har du gjort tidenes kupp!

    Jeg ga 29500 for min! Men det var med R-sporttrekk, 4 stk strøkne E1felger med helt nye conti sport 225/45/17 dekk + nye senkefjærer og masse andre deler

    Var liksom ikke pengene det stod på da, og var villig til å gi litt ekstra for en sjeldent pen bil med mye orginalt ekstrautstyr og god historie og tilnærmet 0 rust
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  21. #18
    Registrerte brukere Øyvind G sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Horten
    Innlegg
    3.654
    Antall takk

    Standard

    godbil

  22. #19
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Da har de nye felgene til 242en kommet, gikk veldig fort. Slenger ut noen bilder.









    Felgene er 16x7,5 så er litt usikker på hva som blir bra dekkdim, av en eller annen grunn så trodde jeg de var 7" breie og hadde sett for meg at jeg skulle kjøpe 205/45-16, men kanskje det blir for mye strekk. Forslag tas i mot med takk.

  23. #20
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Felgene er 16x7,5 så er litt usikker på hva som blir bra dekkdim, av en eller annen grunn så trodde jeg de var 7" breie og hadde sett for meg at jeg skulle kjøpe 205/45-16, men kanskje det blir for mye strekk. Forslag tas i mot med takk.
    Kjører me 205/50 16" på min 940 me 7,5" x 16"
    Syns 205/45 blei seende veeeeldi smått ut.
    Bildet i workloggen min fra rudskogen (på sladd) har jeg 50 forran å 45 bak, døm selv
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  24. #21
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av saabfaen Vis post
    Kjører me 205/50 16" på min 940 me 7,5" x 16"
    Syns 205/45 blei seende veeeeldi smått ut.
    Bildet i workloggen min fra rudskogen (på sladd) har jeg 50 forran å 45 bak, døm selv
    Er det bilde med blå senterkopper på felgene? Du er inne på noe der kanskje.

  25. #22
    Registrerte brukere saabfaen sin avatar
    Medlem siden
    02. juni 2010
    Sted
    2233 vestmarka
    VCCN medlemsnummer
    1985
    Innlegg
    633
    Antall takk

    Standard


    Detta ja, 205 50 16 forran å 205 45 16 bak, 50`n er i mine øyne perfekt å 45`n blir altfor smått på
    en volvo, ikke meninga å legga inn bilde ta min bil på din tråd så du får slette om du vil
    Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa

  26. #23
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Ja det var det bilde jeg mente, ser i grunn det du mener nå, og bilen din er lavere enn min, det har litt å si det også. Da tenker jeg det blir 50 profil, eventuelt måtte jeg gått opp på bredden.

    Her er en suk dim da, tøft med strekk med det går en grense for meg også. http://www.tyrestretch.com/7.5_165_45_R16/

  27. #24
    Registrerte brukere J-A-E sin avatar
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Vestfold
    Innlegg
    293
    Antall takk

    Standard

    jeg kjører 195 på 8", det er ikke rare strekke
    Volvo V70 Summum
    Nissan Leaf Tekna
    Honda Civic Aerodeck

  28. #25
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av J-A-E Vis post
    jeg kjører 195 på 8", det er ikke rare strekke
    Da må du ha lavere profil, eller ennå smalere dekk

Side 1 av 6 1 2 3 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Martin.S og Øyvind.G sin Volvo 245
    By Martin.S in forum 200 -serien
    Svar: 142
    Siste post: 07/06/18, 20:35
  2. Martin.S sin Volvo 945 96mod.
    By Martin.S in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 671
    Siste post: 31/08/13, 13:21
  3. S: Volvo 242 -79mod
    By Even in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 9
    Siste post: 21/11/10, 19:39
  4. Volvo 242 79mod
    By toomba90 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 5
    Siste post: 08/10/10, 19:10

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •