Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Defa motorvarmer volvo v70 1998 modell

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2010
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard Defa motorvarmer volvo v70 1998 modell

    Hei, broren min ønsker seg motor og kupevarmer på sin volvo 2,5tdi v70.

    Jeg monterte selv denne pakken fra Defa på min gamle bmw og fant det egentlig til å være en grei jobb. Det som var problemet da var å finne en god plass å trekke kablene fra sentralboksen til defa inn i kupeen. (strøm + kontrollpanel ).
    Jeg fant etter lang leting en gummiplugg under sikringsboksen, men det tok tid.

    Siden det er -10 grader nå, noen som har trekt kabel fra motorrommet til en v70 og inn i kupeen eller montert Defa pakke på sin som kan gi tips evt bilde av hvor vi vil finne et hull so mer bra? Lite lysten på å begynne å borre på "måfå" og satse på at en ikke treffer noe viktig på veien.

    Har Volvo noe som er plug and play som er lettere å montere til omtrent samme pris some Defa?

  2. #2
    Registrerte brukere Steen sin avatar
    Medlem siden
    29. jan. 2010
    Sted
    Stavanger
    VCCN medlemsnummer
    76
    Innlegg
    1.997
    Antall takk

    Standard

    Hei,
    Har montert defa på min 02 S60, der var det en gummigjennomføring på passaskjer siden til kabler. så du kan jo kikke på bilen din om den har det samme.
    Var under matten og bak noe isolasjon helt framme der.

  3. #3
    Registrerte brukere mister j sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Vennesla, Vest-Agder
    Innlegg
    1.354
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torstein Vis post
    Hei, broren min ønsker seg motor og kupevarmer på sin volvo 2,5tdi v70.

    Jeg monterte selv denne pakken fra Defa på min gamle bmw og fant det egentlig til å være en grei jobb. Det som var problemet da var å finne en god plass å trekke kablene fra sentralboksen til defa inn i kupeen. (strøm + kontrollpanel ).
    Jeg fant etter lang leting en gummiplugg under sikringsboksen, men det tok tid.

    Siden det er -10 grader nå, noen som har trekt kabel fra motorrommet til en v70 og inn i kupeen eller montert Defa pakke på sin som kan gi tips evt bilde av hvor vi vil finne et hull so mer bra? Lite lysten på å begynne å borre på "måfå" og satse på at en ikke treffer noe viktig på veien.

    Har Volvo noe som er plug and play som er lettere å montere til omtrent samme pris some Defa?
    Ikke for å gnåle, men. Om du stiller spørsmålet i riktig underforum, er det nok lettere å få svar. Dette underforumet er for biler fra 2000.
    Eller spør om en moderator gidder å flytte tråden til riktig underforum
    Mister J
    Kenneth Homme Johansen


    "Wannabe black VOLVO"
    V70N D5 04
    Prosjekttråd:http://forum.vccn.no/showthread.php?...lakka-R-felger

  4. #4
    Registrerte brukere Sagen sin avatar
    Medlem siden
    12. okt. 2010
    Sted
    Hønefoss
    Innlegg
    627
    Antall takk

    Standard

    Torstein, jeg har montert defapakke på min '98 V70 tdi. I torpedoveggen bak dieselfilteret sitter det en gummipropp. Kan hende fler - husker ikke i farta da det er noe år siden jeg satt den inn.. Men jeg fant i alle fall plass til kabelen til kupèvarmeren der. Skal det legges inn komplett pakke med ut til lading osv, kan det hende det er mer hensiktsmessig å trekke kablene på sjåførsiden. Ellers ligger det noe info på defa.no

  5. #5
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2010
    Innlegg
    46
    Antall takk

    Standard

    Hei, takk for svar. Skal gi infoen videre så kanskje han får montert i løpet av helga

Lignende tråder

  1. volvo 945 1998 Akershus 48000 med felger!
    By microplex in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 1
    Siste post: 31/07/10, 16:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •