Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: regreimbytte på d24. noen med råd/DIY??

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. des. 2010
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard regreimbytte på d24. noen med råd/DIY??

    skal bytte register-reim og reima til insprøytningspumpa på en 740 med d24 motor. har ikke byttet registerreim på en dieselmotor før så jeg håper det fins noen med gode tips og råd. mener å ha hørt noe om å nullstille pumpa ved reimbytte, noen som kan forklare dette eller er det bare svada? spesielle tiltrekningsmoment jeg bør vite for reimbytte?

    skal også bytte glødeplugger i samme slengen, må jeg av med pumpa for å bytte de to innerste glødepluggene? noen som vet momentet disse skal festes med?

    da jeg bytta regreim på min bmw, fant jeg en bra DIY med bilder og moment på nettet, finnes dette for denne motoren?

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juni 2010
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    hei eneste jeg kan foreslå er at du skafer en hayens bok til vw disel er jo samme motor...

  3. #3
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av stålull Vis post
    skal bytte register-reim og reima til insprøytningspumpa på en 740 med d24 motor. har ikke byttet registerreim på en dieselmotor før så jeg håper det fins noen med gode tips og råd. mener å ha hørt noe om å nullstille pumpa ved reimbytte, noen som kan forklare dette eller er det bare svada? spesielle tiltrekningsmoment jeg bør vite for reimbytte?

    skal også bytte glødeplugger i samme slengen, må jeg av med pumpa for å bytte de to innerste glødepluggene? noen som vet momentet disse skal festes med?

    da jeg bytta regreim på min bmw, fant jeg en bra DIY med bilder og moment på nettet, finnes dette for denne motoren?
    Det beste er å sette motoren i 0, før du tar av reimene. Når motoren står i 0, så se nøye på pumpedrevet, der skal det være et hull som er litt mindre enn de andre, det skal stemme med et hull i braketten som pumpa er skrudd fast i. Finn en bolt eller lignende som stemmer best mulig, og sett den i for å unngå at pumpedrevet flytter seg, for på dette punktet står det litt i spenn.
    Og når du bytter reimer bør du også bytte vannpumpe. På noen motorer så brukes pumpa til å spenne reima.

    Glødeplugger kan byttes uten å ta av pumpa, er bare veldig trangt, men det går. Draes fast veldig lett, da disse kan knekke når de skal løsnes. Anbefales å demontere dem med litt temperatur på toppen.
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. des. 2010
    Innlegg
    2
    Antall takk

    Standard

    takker for svar! så kanskje denne dieselporka går 500 000km til!

Lignende tråder

  1. eget plenum, noen som har noen tips?
    By Rocket in forum Avansert trimming
    Svar: 5
    Siste post: 05/03/11, 22:15
  2. noen som veit hva disse felgene heter? evnt noen som har til salgs?
    By 245racing in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 14
    Siste post: 07/10/10, 14:24
  3. Xc 90, noen tips?
    By nissemainn in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 20/09/10, 21:30
  4. noen som har noen dekk med felg BILLIG?
    By Eternal Custom in forum Felger & dekk selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 14/02/10, 15:20

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •