Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  4
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4
Viser resultater 76 til 91 av 91

Tråd: 230fk tåler ikke gass når kald.

  1. #76
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Du trenger som sagt et "lokk" som du klarer å montere på innsuget av turboen. så setter du trykk på dette lokket. Du trenger ikke noe mer. er du smart så monterer du inn en slik "sykkelventil". da kan du bruke vanlig "dekkfyller" og sjekke hvor mye trykk det holder på også.
    Ok, Skjønner.

    Takk får hjelpen
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  2. #77
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av boman Vis post
    Min trengte alltid 2-3 forsøk på å starte og døde ofte rett etter at den starta. Bytta bensinfilter og bilen har starta som den skal hver gang siden bytte. Ikke helt likt din case, men skader uansett ikke å bytte hvis det er lenge sida sist. Usikker på serviceintervallene på filterbytte, men var ihvertfall en gang rundt 200-230k.
    Koster ca 380,- hos Volvo.
    Bensinfilter skal jeg også prøve å bytte : )
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  3. #78
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Modalen Vis post
    Nettopp!!!
    Derfor frister det veldig lite å svare i slike tråder.

    Blir som å kle seg naken midt på E6 i vente på å få seg no. I stedet blir du kjørt flat.

    EDIT: startgass funker forresten dårlig på trykkrør/intercooler i en FK. Selv på tomgang er det et svakt svakt trykk der.
    Hvis du leser hele tråden, Så har jeg forklart. Hva som feiler den. å hva jeg har prøvd å bytte. Bilen er ikke lik nå, Som den var når det startet med dette tullet. Derfor kommer jeg med mere, etter vært som jeg tester bilen og ting.
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  4. #79
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Kommer med en oppdatering her nå.

    Har sett litt mere på bilen, Sjekket Intercoller får lekasjer, Pluss rør og slanger. Finner ingen. Har tatt komptest på bilen, Den jevn og fin. Har byttet gasspjell sensor. Nytt bensinfilter sitter også på bilen. Men den er ikke noe bedere.

    Men så kommer det litt frem gang, Skulle starte den i dag. Startet lett, Men Stopper etter vært, går kanskje i 10-15 sek. Hører den går dårligere, og dårligere. Den drukner (samme som sist). Dytter bilen inn å prøver å starte den igjen. Starter etter en del runder på starteren, Men står bare å putrer litt. Så stopper den igjen.

    Så kommer det som er litt rart, Når jeg napper av kontakten til tempføleren. Starter bilen med en gang. Å går som den skal, Bortsett fra at kjøleviften går.Men det er vel sikkert normalt. Men den føleren som sitter der er jo ny, Så det er i grunn litt rart.

    Noen som Skjønner noe av dette?

    Skal ha bilen på Østlie i Elverum, om Jeg ikke finner ut noe mere snart...
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  5. #80
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte du brukt føler? :P eller har MASSE gjenge taip på den?

    virker som om det er temp føleren din da
    One Ring to rule them all

  6. #81
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Kjøpte du brukt føler? :P eller har MASSE gjenge taip på den?

    virker som om det er temp føleren din da
    Den kjøpte jeg ny :P

    Så synes det er litt rart:P

    Ja, sitter vel sikkert noe på den. Så da sånn ut. Kan det være det som gjør det?
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  7. #82
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    ja er den defekt så kjører bilen på masse suppe
    One Ring to rule them all

  8. #83
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    ja er den defekt så kjører bilen på masse suppe
    Okay : )

    Takk får svar
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  9. #84
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Løten
    Innlegg
    126
    Antall takk

    Standard

    Funnet ut noe mer Mikkel?

    Hvis du er usikker på tempgiveren du har byttet, så ta å ohm den, sjekk opp motstanden i den kald vs varm...


    Har du svart eller blå krans på tempgiveren du har bytta? Hvis du har fått en med blå krans, er det feil giver du har fått...

    Verdiene for den med svart krans er;
    *Motstand ved +20C = 2280 - 2720 Ohm
    *Motstand ved +40C = 1080 - 1320 Ohm
    *Motstand ved +60C = 550 - 620 Ohm
    *Motstand ved +80C = 290 - 364 Ohm

    Desto varmere føleren blir, desto mindre motstand blir det...

  10. #85
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av r_style Vis post
    Funnet ut noe mer Mikkel?

    Hvis du er usikker på tempgiveren du har byttet, så ta å ohm den, sjekk opp motstanden i den kald vs varm...


    Har du svart eller blå krans på tempgiveren du har bytta? Hvis du har fått en med blå krans, er det feil giver du har fått...

    Verdiene for den med svart krans er;
    *Motstand ved +20C = 2280 - 2720 Ohm
    *Motstand ved +40C = 1080 - 1320 Ohm
    *Motstand ved +60C = 550 - 620 Ohm
    *Motstand ved +80C = 290 - 364 Ohm

    Desto varmere føleren blir, desto mindre motstand blir det...
    Har ikke sett noe mere på den, Hmm. Det er svart krans på giveren. Kanskje jeg skulle prøvd å Ohme den. Skal ha bilen hos billia, På ny året. Håper dem finner ut noe mere. Rart den starter uten den tilkoblet, Så skulle nesten tru det er noe feil med den tempgiveren jeg har fått...
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  11. #86
    Registrerte brukere gnilrE sin avatar
    Medlem siden
    19. juli 2010
    Sted
    Nes
    Innlegg
    490
    Antall takk

    Standard

    Jeg fikk på tempgiveren på bilen min fordi den ikke var skrudd vast så den bare hang og slang nedi der, og min ble betydelig bedere og har ikke måtte pusse plugger etter jeg fikk på den følerern. Og fikk ned bensin forbuke betraktelig pgr. av denne så kanskje du har fått en som er ødelagt, eller att det er noen kabler som er dårlige inn dit!..

  12. #87
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gnilrE Vis post
    Jeg fikk på tempgiveren på bilen min fordi den ikke var skrudd vast så den bare hang og slang nedi der, og min ble betydelig bedere og har ikke måtte pusse plugger etter jeg fikk på den følerern. Og fikk ned bensin forbuke betraktelig pgr. av denne så kanskje du har fått en som er ødelagt, eller att det er noen kabler som er dårlige inn dit!..
    Okay, Skal sjekke litt jeg : )
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  13. #88
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Kommer med en oppdatering:

    Bilen har nå vært hos Østli Servicesenter i Elverum.

    Dem fant ut feilen med bilen, Var spliten som holder kam hjulet på plass som hadde røki. Så kammen sto ca 40 grader feil.

    Kan legge til at bilen går bedre enn noen gang, Starter med en gang, går pent. Stopper heller ikke etter pådrag. Så bilen er friskmeldt

    Denne tråden kan stenges !

    Takker alle får hjelpen i denne tråden.

    Anbefaller også Østli Servicesenter, hvis du har problemer med bilen du ikke finner ut av. Dem kan volvo

    Mvh Mikkel
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  14. Takk ChrML, lasse940, kstinus takket for denne posten
  15. #89
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. mai 2010
    Sted
    surnadal
    Innlegg
    315
    Antall takk

    Standard

    har lest gjennom posten din, har noe samme problem på min, så skal starte å feilsøke litt grundig nå. skal begyne med temp sensor da jeg får feilkode på denne.. men de problemene du beskriver er skummelt lik mine... drukner når den er kald (bløte plugger)
    går greit når den er varm men over 4000rpm så fjusker den litt og slutter og "dra"
    har prøvd annen lmm, men ble ikke bedre, så tempføler å sjekk av kilen som du nevner ovenfor står for tur ;-) takk for att du la ut løsningen ;-)
    Drive it like you stole it

  16. #90
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    296
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kstinus Vis post
    har lest gjennom posten din, har noe samme problem på min, så skal starte å feilsøke litt grundig nå. skal begyne med temp sensor da jeg får feilkode på denne.. men de problemene du beskriver er skummelt lik mine... drukner når den er kald (bløte plugger)
    går greit når den er varm men over 4000rpm så fjusker den litt og slutter og "dra"
    har prøvd annen lmm, men ble ikke bedre, så tempføler å sjekk av kilen som du nevner ovenfor står for tur ;-) takk for att du la ut løsningen ;-)
    Bytt sensor først ja, hjelper ikke det, Sjekk registeret ditt

    Bilen min er i hvertfall 100% i orden, har ikke hatt et feilslag siden den var hos Østli
    Volvo 940 1998 2.3 Turbo!

  17. #91
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. des. 2009
    Sted
    Nes, Aksershus
    VCCN medlemsnummer
    582
    Innlegg
    25
    Antall takk

    Standard

    Bare for å nevne en ting, alltid kjøp volvo sin tempføler, til ecu da denne er dobbeltvirkende. Bestillte temp føler på meca hvor føleren var av merket intermotor, byttet den uten att jeg fikk bilen til å gå som den skulle.
    For morroskyld skulle jeg prøve å ohme den nye og gamle føleren og se hvor mye motstand det var ved forskjellig temperaturer, og innså att orginale føleren var dobbeltvirkende (pluss og minus siden) til motsetning til intermotor sin som kun var enkeltvirkende.
    Byttet til orginal føler fra volvo og alt gikk som det skulle etter det.

  18. Takk Mikmo takket for denne posten
Side 4 av 4 FørstFørst ... 2 3 4

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •