Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1

Tråd: motor stopper når varm? 2.5 20v motor 850

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. okt. 2010
    Innlegg
    19
    Antall takk

    Standard motor stopper når varm? 2.5 20v motor 850

    Heisann,

    jeg har kjøpt meg en offroad hvor det er montert en 2.5 20v motor fra en volvo 850. Denne motoren står IKKE i en volvo 850!! bare for å få det avklart. hehe.

    det som skjer er at motoren stopper etter ca 5 min kjøring. dette er litt varierende når det skjer men ikke lengre enn 10 min. Når den har stoppet å jeg dra litt på startern igjen før den plutselig starter igjen og går fint. motor sviver og går meget pent når den går. ingen ulyder whatsoevver!

    før meg så virker det som om den har problemer med drivstoffet. bensin pumpa bytta jeg idag, men problemet fortsetter. den gikk bra litt lengre enn den hadde fra før, men stoppet igjen. men da starta den med en gang igjen uten spesielle problemer.

    kan legge til at forrige eier IKKE har hatt dette problemet før. bilen hadde stått en stund uten å brukes før jeg fikk den. sto parkert i tørr garasje.
    kan også legge til at lambdasonde ikke er koplet opp. men dette skal ikke være noe problem siden forrige eier har kjørt feilfritt. bruker kanskje mere drivstoff, men elllers skal ikke det ha noe å si.

    noe som kanskje også er å legge merke til er at om jeg gir bånn gass for å få litt spinn på hjula, da stopper den rett etter den har giret til 2-3 gir alt ettersom hvilket gir den står i fra før. ved girskifte med andre ord ca.

    som jeg har lagt merke til så er det 3 hjerner på denne motoren. en til drivstoff, en til automat kassa og den 3 husker jeg ikke. er vel også et drivstoff rele av ett eller anna slaget der.
    det er IKKE turbo motor.

    er det noen som har opplevd lignende? og evt har en løsning på problemet?

    takker for svar.

    Thomas
    Sist endret av bjerk1; 31/10/10 kl 02:17

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •