Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Varmt i vifta uansett og bakakselromling, 1981 244

  1. #1
    Registrerte brukere Loff sin avatar
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Ler, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard Varmt i vifta uansett og bakakselromling, 1981 244

    Det kommer varmluft fra varmeapparatet uansett hvor jeg stiller temperaturhendelen, så det er sikkert noe som har hoppet av eller røket eller noe. Noen som vet hvordan en fikser det? Er det vanskelig å komme til?

    Det romler litt i bakakselen og kakker litt i motoren ved pådrag. Er det farlig?
    1981 244 DL B230A M47 Solgt
    1996 Mitsubishi Pajero 2.8 TD GLS
    Hjul til salgs

  2. #2
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det med at det alltid kommer varmluft er bare at krana som skal stenge varmtvannet ikke stenger ordentlig. En veldig vanlig feil på 240 serien.. Tar ganske lang tid å bytte den krana, fordi den sitter på varmeapparatet (i midtkonsollen, under dashbordet). Husker ikke om man må ta ut hele varmeapparatet eller ikke, men det er i hvert fall sinnsykt trangt der..

    Om det med bakakslingen er farlig eller ikke skal jeg ikke si noe om, men at det er noe der som ikke er helt som det skal, er sikkert! Høres ut som om det er diffen din som er problemet. Burna mye uten sperre?
    Sist endret av Daniel V; 12/10/10 kl 15:46
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  3. #3
    Registrerte brukere Loff sin avatar
    Medlem siden
    12. feb. 2010
    Sted
    Ler, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    134
    Antall takk

    Standard

    Ok, bra det er kaldt i været da.. Har ikke burna mye nei, men det kan jo hende forrige eier har det.. En skjøt i eksosanlegget var bare sveist 3/4 rundt, da forrige eier sannsynligvis ikke kom til på toppen, dermed hørte jeg ikke lyden før jeg fikk tetta der (litt snodig den passerte Eu med eksoslekkasje)
    1981 244 DL B230A M47 Solgt
    1996 Mitsubishi Pajero 2.8 TD GLS
    Hjul til salgs

  4. #4
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    VCCN medlemsnummer
    287
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Loff Vis post
    Ok, bra det er kaldt i været da.. Har ikke burna mye nei, men det kan jo hende forrige eier har det.. En skjøt i eksosanlegget var bare sveist 3/4 rundt, da forrige eier sannsynligvis ikke kom til på toppen, dermed hørte jeg ikke lyden før jeg fikk tetta der (litt snodig den passerte Eu med eksoslekkasje)
    Hehe. Ja, rart å kjøre gjennom EU med eksoslekk... Men diffen bleier å bli herpa hvis man burner mye, og ikke har sperre. Høres ut som om gamle eieren har gjort det da
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •