Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Svinghjul og sensorer B230ET

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. okt. 2010
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard Svinghjul og sensorer B230ET

    Hei,

    Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal koble opp de 2 svinghjuls sensorene til en ET innsprøytning.

    Har en 230FT blokk, med 230ET innsprøytning.

    Har byggd om ledningsnettet mitt så det er klart til å gå inn i motor rommet nå, og på ledningsnettet så har jeg en 3 pluggs kontakt som går til SPEED og en som går til CRANK.

    Er begge disse sensorene plassert på gearboxen/svinghjulet?

    Det er bare en sensor plassert på blokka mi som går på svinghjulet. Den står montert på toppen av svinghjulet.

    Regner også med at jeg kanskje har feil svinhjul montert.

    Er det mulig og koble den ene sensoren på svinghjulet å den andre på fordeleren eller noe?

    Er litt på villspor her nå, så setter pris på tilbakemelding på denne av noen som har drevet litt mere med volvo en hva jeg har ;-)

  2. #2
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Hei! Høres ut som du har svinghjulsføleren fra FT. B230ET har to følere. Den ene teller turtallet på startkransen, den heter nok "SPEED". Den andre føler på en tapp på svinghjulet som gir beskjed om veivposisjon. Der har du "CRANK". Du må nok bytte til følere og svinghjul fra ET for å få dette til å funke. Mulig du må lage større utsparing til følerene i clutchhuset også.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •