Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 98

Tråd: Diffsperre til 940

  1. #26
    Registrerte brukere Snusmoen sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2010
    Sted
    Solbergelva, Norway
    Innlegg
    162
    Antall takk

    Standard

    Okei så den sperrer altså :P men si for eksempel BWM da, de har 40% mange av dem har jeg hørt. Har de diffbrems de da eller?

    Så hvis jeg ønsker en diff som sperrer 90,33333333333333333333330% ^^så har jeg et stort problem med andre ord? =)

  2. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Den lager ikke lyd (den du linket til). Det strengt tatt heller ikke en locker. Men det er en annen diff som også heter Detroit Locker, den er litt mer brutal.

    http://www.eaton.com/EatonCom/Produc...cker/index.htm


    Merk at de eneste ulempene med locker er ikke bare lydene de fleste lager. De har også stor negativ innvirkning på kjøregenskapene.
    vil du utdype det?
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  3. #28
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Låst diff i sving i høg fart er ikkje direkte bra for kjøreegenskapene, der er det veigrep som gjelder..

  4. #29
    Registrerte brukere Sv1 sin avatar
    Medlem siden
    07. okt. 2010
    Sted
    Rælingen
    Innlegg
    10
    Antall takk

    Standard

    det er bare å smi i hop, bruk det gamle som sitter der, har flere kompiser som har gjort det å de går som bare det har bestillt sånn selv
    Volvo 940 lt

  5. #30
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Snusmoen Vis post
    Hva ville du ha anbefalt ChrML? Hvor mye sperrer den jeg linket til, vet du det? Så at den du linket til sperrer 100% og jeg er ute etter en sperre som sperrer i nærheten av det.
    Den du linket til (Truetrack 588) er bra den. Påvirker kjøregenskapene mye mindre enn en locker og er lydløs. Men det er en billig diff og den blir slitt. Fungerer greit, men du må ha et oppsett hvor du ikke mister all veigrep på ene bakhjulet i svinger, for da funker den dårlig.

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Låst diff i sving i høg fart er ikkje direkte bra for kjøreegenskapene, der er det veigrep som gjelder..
    diffen tillater jo hastighetsforskjeller på bakhjulene.
    låser ikke i svingene.
    kanksje hvis du gir full gass, men hvis man gir full gass i svingene driver man med "drifting"
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  7. #32
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    diffen tillater jo hastighetsforskjeller på bakhjulene.
    låser ikke i svingene.
    kanksje hvis du gir full gass, men hvis man gir full gass i svingene driver man med "drifting"
    Låser i svingene ved pådrag. Ikke så kjekt når man liker å gasse litt ut av svingene uten å "drifte" .

  8. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    har du erfart dette?
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  9. #34
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    har du erfart dette?
    Hvorfor spør du om det hele tiden? Ja, jeg har kjørt med en diff som sperrer når man ikke ønsker å sladde/understyre alt for lenge og vet hvor irriterende det er. Må sitte å styre mot og rette opp hele tiden i hver sving og ploger lett.

  10. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    fordi det er så mange som "har hørt at" osv. ikke så mange som har erfart det selv.

    tipper det ikke var en powertrax diff som satt i din bil. har du prøvd en powertrax diff?
    så hvordan kan du si at "alle" lockere ødleger kjøreegenskapene. er ikke sikkert at en locker er akkurat som andre typer.

    blir nesten som og si at "alle" lastebilturboer lager mye turbolag, selv om eks du har erfart at det faktisk kan fungere bra.

    jeg har også fått med meg at lockere kanskje ikke er de beste på en rundetidbil. men vil prøve selv for og se hvordan denne diffen vil fungere. erfare.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  11. #36
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    fordi det er så mange som "har hørt at" osv. ikke så mange som har erfart det selv.

    tipper det ikke var en powertrax diff som satt i din bil. har du prøvd en powertrax diff?
    så hvordan kan du si at "alle" lockere ødleger kjøreegenskapene. er ikke sikkert at en locker er akkurat som andre typer.

    blir nesten som og si at "alle" lastebilturboer lager mye turbolag, selv om eks du har erfart at det faktisk kan fungere bra.

    jeg har også fått med meg at lockere kanskje ikke er de beste på en rundetidbil. men vil prøve selv for og se hvordan denne diffen vil fungere. erfare.
    Du har ingen erfaring med det sjølv med andre ord? Ikkje frekt meint.. bare eitt spørsmål..

    Eg har ingen erfaring men "har hørt" (faktisk) med folk som HAR erfaring med lockere, og det er ikkje optimalt for rundetider (kjøereegenskaper), det seier jo du sjølv.. Dessuten er det en viss logikk i det også, om en skal kjøre fort så er det fint å kunne mate på ut av svinger uten at det sperrer og en får sleng på ræva... Det er i mine auge ødelagte kjøreegenskaper, sjølv om mange meiner det er gøy, det synst jo eg og til tider..

    Har igrunn ingenting med drifting å gjer, visst lockeren sperra uten at du har lyst/planlagt det så e jo ikkje det optimalt akkurat..

    Sånn eg har forstått det, er det locker som funker best til herjekjøring, sladding, donuts og burning... Men ville ikkje hatt det på en bruksbil iallefall...

  12. #37
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    nei det har jeg ikke. har ikke sagt det heller.

    jeg har også "hørt" at de ikke er så bra på rundetider pga det samme som blir sagt her. at de låser opp i svinger.

    hvis diffen låser opp midtveis i svinger skjønner jeg at det ikke er bra for tidene.
    egentlig derfor jeg spør litt om erfaringer. men om den ikke låser før man gir godt med gass; nesten ute av svingen så har det kanskje ikke så mye og si.

    spørsmålet er kanskje, hvor mye gasspådrag skal til for at den låser?
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  13. #38
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    nei det har jeg ikke. har ikke sagt det heller.

    jeg har også "hørt" at de ikke er så bra på rundetider pga det samme som blir sagt her. at de låser opp i svinger.

    hvis diffen låser opp midtveis i svinger skjønner jeg at det ikke er bra for tidene.
    egentlig derfor jeg spør litt om erfaringer. men om den ikke låser før man gir godt med gass; nesten ute av svingen så har det kanskje ikke så mye og si.

    spørsmålet er kanskje, hvor mye gasspådrag skal til for at den låser?
    Da er vi inne på eitt spørsmål som kanskje flere er intressert i svar på er vel ikkje vits i å sitte her å synse.. Så hadde vore greitt å fått erfaringa til nokon som har prøvd både Locker og til dømes Truetrac...

    Er usikker sjølv kor mykje som egentlig skal til før lockeren sperrer...

  14. #39
    Registrerte brukere Snusmoen sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2010
    Sted
    Solbergelva, Norway
    Innlegg
    162
    Antall takk

    Standard

    Det jeg hørte om trutrack sperra er at den låser 100% hvis det ene hjulet begynner å spinne. stemmer dette? jeg er ute etter en diff som fungerer normalt ved vanlig kjøring, men som sperrer 100% ved hjulspinn. og den skal helst tåle litt juling. har planer om mer effekt med tiden og gidder ikke bytte diff til stadighet.

    noen anbefalinger på gode sperrer f.eks fra utlandet til en grei pris? (ikke rimelig/ikke dyr :P)

  15. #40
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Snusmoen Vis post
    Det jeg hørte om trutrack sperra er at den låser 100% hvis det ene hjulet begynner å spinne. stemmer dette? jeg er ute etter en diff som fungerer normalt ved vanlig kjøring, men som sperrer 100% ved hjulspinn. og den skal helst tåle litt juling. har planer om mer effekt med tiden og gidder ikke bytte diff til stadighet.

    noen anbefalinger på gode sperrer f.eks fra utlandet til en grei pris? (ikke rimelig/ikke dyr :P)
    Truetrack låser aldri 100%. Den prøver å gi mest krefter til det hjulet med mest veigrep. Du kan lese mer om den her:

    http://www.eaton.com/EatonCom/Produc...trac/index.htm

  16. #41
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Har man dårlig med penger så er jo ingenting som en skikkelig fattigmans LSD "diff"


    Lett å montere å det fungerer sikkert bedre en åpen diff
    One Ring to rule them all

  17. #42
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Hvordan funker den ?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    lol?
    Det er jo sånn alle med stive bakaksler har
    (untatt de som har funnet frem rustfrie sveisepinner )
    One Ring to rule them all

  19. #44
    Registrerte brukere Snusmoen sin avatar
    Medlem siden
    09. sep. 2010
    Sted
    Solbergelva, Norway
    Innlegg
    162
    Antall takk

    Standard

    Men en locker, hvordan fungerer den? får man en sperre som fungerer som åpen ved kjøring og som sperrer ved hjulspinn?

  20. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    ja. locker gjør det. tillater hastighetsforskjell på hjula i svinger men låser hvis ett av dekkene prøver å spinne. kan også låse ved harde gasspådrag.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  21. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. juli 2010
    Innlegg
    334
    Antall takk

    Standard

    får du kjøpt en sånn henn a børn'ern?
    Gammel 242 for øyeblikket

  22. #47
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Men når en locker låser, så er det fordi man får for høy hastighetsforskjell mellom hjulene. Da gjør den jobben sin. Om man da gir på for mye, slik at man mister veigrep (og da altså spinner på innerhjulet) så låser lockeren 100%, og fordeler like mye kraft mellom begge hjulene.

    En TrueTrack overfører kraft fra hjulet som går fortere/spinner/mister grepet, til det hjulet med mest grep.

    Jeg har TrueTrack på prosjektbilen min, og er godt fornøyd med det. Men om man skal sladde og herje mye, ville jeg heller gått for en Locker.

    Og her er grunnen min:
    Det er IKKE fordi jeg mener en Locker dytter framhjula av banene når man gir på i sving. Det er fordi en locker fungerer bedre til å låse/sperre hjulene for å spinne, enn en TrueTrack. Det er pga måten den er bygd opp på, og TT overfører kraft fra hjul til hjul. En locker låser helt, og man har "sveiset sperre" ved behov.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #48
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Men når en locker låser, så er det fordi man får for høy hastighetsforskjell mellom hjulene. Da gjør den jobben sin. Om man da gir på for mye, slik at man mister veigrep (og da altså spinner på innerhjulet) så låser lockeren 100%, og fordeler like mye kraft mellom begge hjulene.

    En TrueTrack overfører kraft fra hjulet som går fortere/spinner/mister grepet, til det hjulet med mest grep.

    Jeg har TrueTrack på prosjektbilen min, og er godt fornøyd med det. Men om man skal sladde og herje mye, ville jeg heller gått for en Locker.

    Og her er grunnen min:
    Det er IKKE fordi jeg mener en Locker dytter framhjula av banene når man gir på i sving. Det er fordi en locker fungerer bedre til å låse/sperre hjulene for å spinne, enn en TrueTrack. Det er pga måten den er bygd opp på, og TT overfører kraft fra hjul til hjul. En locker låser helt, og man har "sveiset sperre" ved behov.
    De fleste lockere sperrer vel når man får moment spenn i drivverket, dvs moment? Altså ved trilling og lett gassing klarer den å tikke over tennene inni der, mens ved mer pådrag så klarer ikke tennene å dra over lenger pga spennet i drivverket og diffen er låst.

    Så spørsmålet blir jo hvor mye moment hver enkelt diff trenger for å ikke klare å være åpen lenger.

  24. #49
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    samme som vi "konkluderte" med over her og. hvor mye skal til.
    lurer på om man kan justere når den skal slå inn. sitter jo fjører som dytter de 2 "halvdelene" fra hverandre.

    hjemme fra autoslalom allerede? :P
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  25. #50
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    samme som vi "konkluderte" med over her og. hvor mye skal til.
    lurer på om man kan justere når den skal slå inn. sitter jo fjører som dytter de 2 "halvdelene" fra hverandre.

    hjemme fra autoslalom allerede? :P
    Yup . Reiste derfra sånn i halv 4 tiden siden de andre fra Kongsberg ville hjem.

Side 2 av 4 FørstFørst 1 2 3 4 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •