Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 54

Tråd: Dieselvarmer skrur seg av etter få sekunder

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MadAss Vis post
    Det er jo veldig drastisk å si at brukeren har kjøpt feil bil og det er kun feil bruk som grunnen til alle problemene.(......)Mye start og stopp på kalde dager, tapper mye strøm. Et batteri har dårligere effekt jo kaldere det blir.
    Mange gode poeng her, som jeg VET jeg synder mye på. Jeg bruker neppe varmeren i 20-30 min hver dag, tipper det ligger på 10-15min daglig i forbindelse med kjøring til barnehage. Og andre dager blir den ikke brukt i det hele tatt, da samboeren bruker bilen. Kanskje et godt påskudd for å bytte inn til en V8

    Noen som vet om det er mulig å gå tak i monteringsanvisninger til bilen, eller finner jeg brenneren greit(jeg aner ikke hvordan den ser ut)? Til den gamle Audi`n min brukte jeg VAG-COM til å bl.a søke og slette feilkoder, finnes det noe tilsvarende til Volvo?

  2. #27
    Registrerte brukere runepv50 sin avatar
    Medlem siden
    23. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    335
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av MadAss Vis post
    Mener at delenr på denne programvaren skal ligge i
    TIE
    , noe alle volvoforhandlere har tilgang til. Men så vidt jeg vet så finnes denne programvaren kun til V70N (01-08).
    Kan høres rett ut...for i nye V70..2009 + så kan en slå denne av via betjeningen på rattet.

    Skal jaggu få sjekket dette opp.
    Sist endret av runepv50; 10/10/10 kl 09:53
    Volvo V70 2.0D 2010

  3. #28
    Registrerte brukere knetrom sin avatar
    Medlem siden
    03. okt. 2010
    Sted
    Hordaland
    Innlegg
    417
    Antall takk

    Standard

    Er det samme varmeren i 07 V70 som de denne tråden omhandler?

    Min varmer starter ikke på timer. Den starter ikke alltid på bryter heller, men i går kveld med full tank og varm motor startet den når jeg prøvde etter at bilen var stoppet, da sto den og brant i noen minutter. Så jeg prøvde med timeren igjen til i dag, da var det ingen funksjon.

    På vei hjem fra jobb nå slo jeg på varmeren, da blinket det "PÅ" i displayet i 10 minutter og det sto at den var på da jeg stoppet motoren. Da hørte jeg susing og selve enheten var varm (blir den varm om den ikke er på og motoren er varm forresten?), og jeg hørte at den gikk i ca 1-2 min før jeg gikk opp til huset. Nå gikk jeg nettopp ned igjen etter 10-15 minutter, nå var den av igjen.

    Har også fått en "meddälande" som har gått vekk igjen etter maks en time 2 ganger, nå er den på plass for tredje gang. Lurer på om det har sammenheng, skal på diagnose neste tirsdag. Men passer beskrivelsen min på at en nullstilling kan gjøre at varmeren virker igjen? Den er lite brukt av forrige eier og jeg har hatt bilen i 5 dager.

    Skal prøve å ta ut sikringen senere og se hva som skjer, hvis ikke noen har noen innvendinger mot det..

    Edit, leste oversikten på forrige siden igjen og det kan se ut som om det er sirkulasjonspumpen som er gåen. Hva må til for å fikse den? Hva koster evt en ny?
    Sist endret av knetrom; 12/10/10 kl 16:51
    '79 Kadett C 2,4i
    x '07 V70 2,4D, div 240, 740, 940 og andre gamle biler

  4. #29
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard dieselvarmer starter ikke

    Jeg har en 05 V70 D5. Dieselvarmeren på denne virker ikke. Var hos Kverneland bil i Trondheim i dag. De konstaterte at det er sprekk i brennkammeret - 15.000 i deler + arbeid for å få denne på lufta. Er det mulig å kjøpe brennkammer / andre deler til varmeren noe sted?

    ps! Symptomene var at den ikke ville starte. Hadde feilkode

    1F00 – MOTORSTYREENHET, FEIL I PROGRAMVARE
    5F50 – OVEROPPHETINGSVERN, SIGNAL FOR HØYT

    på bilen. Ved nullstilling startet varmer og gikk i 1 dag eller 2. Måtte fylle etter kjølevæske ...

  5. #30
    Registrerte brukere MadAss sin avatar
    Medlem siden
    10. juni 2010
    Sted
    Der ingen skulle tru at nokon kunne bu
    Innlegg
    1.365
    Antall takk

    Standard

    Er Ardic som har produsert denne. Har vært brukt en del i båt - termomarin har vært importør for denne. Selve varmeren er gått ut av produsjon, men deler er fortsatt råd å få tak i. Hør med de på pris.
    1991 Volvo 740 GL (Turbo) (B200FT) 470 000 km
    2015 Volvo V60 D4 AWD aut R-design (D5244T12) 102 000 km
    2015 Volvo V70 D4 AWD aut DynamicEdition (D5244T12) 89 000 km

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2010
    Innlegg
    4
    Antall takk

    Standard Dieselvarmer V70 D5 2005 mod

    Takk for tipset.

    Oppfølgingspørsmål :

    Er det noen som vet hvilken type varmer som står i '05 volvo v70 D5
    og hva er produktnummeret på denne varmeren ?

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Tok sin tid å få rota meg til en diagnose, men fikk iallefall som resultat på diagnosetesten at glødepluggen var def. Kan denne byttes selv, sånn at jeg evnt kan rengjøre brenneren mens jeg er i gang? Regner med at verkstedet ikke rengjør noe hvis du kun skal bytte gløder?

  8. #33
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    den er grei å skifte, men bilen må opp, du må løsne 18mm bolten som holder varmern, den er også den samme som holder motor rama, men det gjør ikke noe
    så må du dra vamern litt ned, dra av kontakten på glødepluggen, sitter inn mot motoren, er grei å se, sitter rett over den ene vannslangen, er en 22mm, bruk pipe og skralle, sitter ikke spesielt fast. skift, sett på kontakten igjen skru sammen å prøv varmern, om det ikke er noe mer galt skal den starte opp med en gang er som regel ikke nødvendg å gjøre rein innvendig ved disse feilene, men la den brenne seg god å rein etterpå
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  9. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Innlegg
    34
    Antall takk

    Standard

    Takk for arb.beskrivelsen. Da får jeg bestille meg en ny glødeplugg, sette den inn og bare la den brenne seg ren

  10. #35
    Registrerte brukere ASK Racing sin avatar
    Medlem siden
    10. april 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    399
    Antall takk

    Standard

    ikke noe problem

    har skifta 4 -5 de siste ukene, har gått smertefritt ver gang, så skulle ikke tro du får noe større problemer
    2011 V50 DrivE (Konebil)
    1998 Ford Puma 1.7 VCT

    when in doubt, just ask yourself what would Clarkson do?? MORE POWAAAAAAR YEAHHHH

  11. #36
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Har en volvo s80 2004m d5 som har problemer med varmeren?Noen sier at visst batteriet har vært tomt for strøm så funker ikke varmeren noen som vet?Hva som kan gjørest?

  12. #37
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Alfs80:

    Søk på Dieselvarmer på forumet her, så finner du garantert svar på det du lurer på...
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  13. #38
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    noen som har diagnose utstyr til og slette feil på min parkvarmer som står i en volvo s80 d5 2004 mod i Bergen

  14. #39
    Høvding aarnes sin avatar
    Medlem siden
    14. juni 2010
    Sted
    Oslo, Tåsen
    VCCN medlemsnummer
    4
    Innlegg
    5.135
    Antall takk

    Standard

    Diagnoseutstyr har jeg.
    men jeg bor ikke i Bergen
    Joachim Aarnes
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styreleder

    --
    C40 P8 Twin Ultimate 2023

  15. #40
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. april 2011
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    en dieselvarmer bør min gå 30 min for å brenne seg ren etter start.
    Den har også et sjekkprogram før oppstart, starter den ikke er det somregel glødepluggen, eller sirkulasjonspumpen som er defekt.
    Sirkulasjonspumpen vil du høre på sjekken, mens glødepluggen kan du ta ut å sjekke på et batteri, husk at den er på 3-4 volt så vær kjapp om du bruker 12v.

    Har et ganske greit feilsøkingskjema til eberspacher, stort sett samme prinsippet på alle varmere, men jeg får ikke lagt vedlegg her?

  16. Takk Alfs80 takket for denne posten
  17. #41
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    har vært og fått diagnose på varmer i dag ikke noe feil funnet og fremdeles virker ikke varmeren kan det være glødde pluggen som er årsaken til det??

  18. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    03. mars 2011
    Innlegg
    182
    Antall takk

    Standard

    Dette var en interessant tråd. Jeg tar sjansen på å henge meg på. Unnskyld til trådstarter. Min dieselvarmer begynte plutselig å smelle sikringen idet den skulle starte. Tok en telefon til Volvo her i Bergen for å høre på priser. De skulle ha 7500 for en service på varmeren. Jeg oppfattet det som utgangspris for en reparasjon. Ser meg om etter alternativer. Mitt lokale verksted fikser det meste til hyggelige priser. Men jeg blir litt skremt av alt dette pratet om programmering. Er dette så avansert at jeg må til Volvo for å få kvalifisert hjelp, eller kan jeg betro varmeren til et vanlig oppegående verksted som selv mener seg kvalifisert?

  19. #43
    Registrerte brukere konso sin avatar
    Medlem siden
    30. des. 2009
    Sted
    Ogndal/ Steinkjer
    Innlegg
    594
    Antall takk

    Standard

    Hvis du tør skru litt, så er det ikke vanskelig å reparere selv.
    Det at sikringen ryker, kan være gnag på en ledning eller flere, for jeg hadde antydning til det på min V70, for ledningene lå litt feil.
    Ellers så er det noe som trekker masse strøm ved oppstart.
    Volvo løs
    Tidligere: 2006 V70 Summum D5 185hk
    04 S80 2,4D+, 94 850GLT og 84/87 740dieseler

    Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid

  20. #44
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard Bergen.Noen som har diagnose utstyr for avlesing av diesel varmer?S80

    Bergen

  21. #45
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. jan. 2010
    Sted
    Romedal, i stange kommune
    Innlegg
    1.391
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jolsvik Vis post
    en dieselvarmer bør min gå 30 min for å brenne seg ren etter start.
    Den har også et sjekkprogram før oppstart, starter den ikke er det somregel glødepluggen, eller sirkulasjonspumpen som er defekt.
    Sirkulasjonspumpen vil du høre på sjekken, mens glødepluggen kan du ta ut å sjekke på et batteri, husk at den er på 3-4 volt så vær kjapp om du bruker 12v.

    Har et ganske greit feilsøkingskjema til eberspacher, stort sett samme prinsippet på alle varmere, men jeg får ikke lagt vedlegg her?
    Hei, en kamerat har problemer med eberspacher i saaben hans.. Mulig å få kopi av feilsøkingsskjemaet du snakker om?
    tidligere navn: Greenshadow

    Volvo og kun volvo.

  22. #46
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Er det vanskeligt skifte flammevakt på diesel varmer på en S80 04 mod?

  23. #47
    Registrerte brukere locked sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Stryn
    Innlegg
    3.000
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Alfs80 Vis post
    Er det vanskeligt skifte flammevakt på diesel varmer på en S80 04 mod?
    Nei, det er en veldig enkelt oppbygd varmer!

    Litt knot avhengig om du vil gå inn gjennom innerskjermen eller ta av heile støtfangaren for å komme bedre til.
    2016 BMW 220d xDrive Gran Tourer
    2005 Volvo Horisont B12M

  24. #48
    Registrerte brukere Austli sin avatar
    Medlem siden
    02. aug. 2010
    Sted
    Trønderlag
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    har nøyaktig samme problem selv, har reparert brennern for 6k, og timer etter det. Skrur den på i displayet, så av etter ca 4 sek. Bare vifta på brenneren som ruser en gang, what to doo?

  25. #49
    Registrerte brukere Alfs80 sin avatar
    Medlem siden
    12. april 2011
    Sted
    osterøy
    VCCN medlemsnummer
    432
    Innlegg
    859
    Antall takk

    Standard

    Har hatt akuratt samme problemet selv med varmeren med at slår den på og går av igjen etter par sek.Skiftet vannpumpa og har nå en varmer som varmer godt.Vannpumpa får du kjøpt billigt på meca.Volvo skulle ha 2400kr for den.Dyre volvo klistre merker

  26. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    02. okt. 2010
    Sted
    Nord-Odal, Norway
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av krs_xc Vis post
    De siste dagene nå har dieselvarmeren "streika" på bilen. Ganske så typisk nå som kulda kommer krypende på morran...

    Samme problem oppstår enten jeg slår den på manuelt eller bruker timer funksjonen. Den slår seg på ( både hører og tidevis lukter at den starter ), men den slår seg av igjen iløpet av ca. 30 sekunder.
    Bilen er forøvrig en 2005 Xc90 om det er av betydning, og det er original dieselvarmer. Har selvsagt nok diesel på bilen, og jeg sørger for å bruke den jevnlig også gjennom vår, høst og sommer, ikke bare i vinterkulda.

    Noen som har noen tips til hva det kan være, eller er det rett og slett bare å ta en telefon til Volvo og la de gni seg i henda over nok en regning de kan skrive ut med gaffel?


    Hei....
    Det kan være veldig mange ting..
    Men at du må til Volvo er helt sikkert... Du må ha på PC`n... Sorry..
    Mvh Roar..
    Roar Oppi...

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •