Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: 940GL 1993mod haster...

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. aug. 2010
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard 940GL 1993mod haster...

    Er en 2,3L noen som vet hvilken motor betegnelse disse modellene ble levert med??

    Motoren går bare når kontakten til LMM er tatt av, noen som har vert borti dette. Er da LMM gåen eller?

  2. #2
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av purplepower Vis post
    Er en 2,3L noen som vet hvilken motor betegnelse disse modellene ble levert med??

    Motoren går bare når kontakten til LMM er tatt av, noen som har vert borti dette. Er da LMM gåen eller?
    Er vel mest sannsynlig en B230FB hvis det ikke er turbo.. evt kan det være B230F, men det er bare topp og kam som skiller de. Er vel veldig sannsynlig for at LMM'en din er gåen ja... har du tatt av lokket og sett nedi?
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. aug. 2010
    Innlegg
    6
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JørnM_940 Vis post
    Er vel mest sannsynlig en B230FB hvis det ikke er turbo.. evt kan det være B230F, men det er bare topp og kam som skiller de. Er vel veldig sannsynlig for at LMM'en din er gåen ja... har du tatt av lokket og sett nedi?
    Nei, ka skal jeg se etter? Er det mulig å måle om den er gåen med ohm`meter?

    Det som skjer er at motoren går fint på tomgang med LMM koplett fra, men med en gang jeg kompler den på går motoren litt opp på turtall og faller ned igjen før den stopper.

  4. #4
    Registrerte brukere JørnM_940 sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Stoksund, Norway
    Innlegg
    1.289
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av purplepower Vis post
    Nei, ka skal jeg se etter? Er det mulig å måle om den er gåen med ohm`meter?

    Det som skjer er at motoren går fint på tomgang med LMM koplett fra, men med en gang jeg kompler den på går motoren litt opp på turtall og faller ned igjen før den stopper.
    Er en tråd der, se om den er hel. Er den ikke det er det opplagt at den er ødelagt, men den kan sikkert være ødelagt selv om tråden ser hel ut.

    Om man kan måle motstanden og finne ut om den er gåen vet jeg ikke, men skulle anta det. Det får nesten noen andre svare på. Lykke til
    -BMW 320cd, 2005

    X: 1991 Volvo 940 bruksbilprosjekt ---> Solgt!

  5. #5
    boman sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Buskerud
    VCCN medlemsnummer
    42
    Innlegg
    2.584
    Antall takk

    Standard

    Har du prøvd å nullstille eventuelle feilkoder? Om du ikke har noen feilkoder kan det kanskje være greit å nullstille hjernen uansett. Ta ut sikring nr 1 noen sekunder og sett den inn igjen. Hjelper ikke det kan du prøve å ta ut sikring nr 1 i flere timer (over natta). Hjelper ikke det er det åpenbart noe feil med din LMM.
    Geir Boman Rinde
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Varamedlem

    ---

    Volvo V90 R-design T8 2020

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •