Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  3
Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5
Viser resultater 101 til 105 av 105

Tråd: motstand mot tennings bank

  1. #101
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Kan ikke du si noe om hva du mener at 405 og 531 faktisk tilfører en typisk mild VCCN gatemotor med tilfeldig innsug, mild kam med nærmest originale ventilfjærer og originalkomp. samt ett tvilsomt eksosopplegg da?
    Sier ikke at de nødvendigvis gir i bøtter og spann når alt rundt er standard... alt kommer an på hvordan alle komponentene rundt utfyller toppen og omvendt. Jeg sier at man fint kan begynne med en 531-topp til en relativt snill motor såfremt man ikke går inn for å ha alu-folie-tykke portvegger og drensrør-hull overalt når man er ferdig.

    Husk at de fleste på alle bilforum trødde rundt på sine tohjulinger når du kjørte ekstremt ombygget 1100 turbo, ikke sant?
    1342cc-turbo-GSX-R'en min kom på veien i 96'... men hvordan vet du at jeg har den?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  2. #102
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Sier ikke at de nødvendigvis gir i bøtter og spann når alt rundt er standard... alt kommer an på hvordan alle komponentene rundt utfyller toppen og omvendt. Jeg sier at man fint kan begynne med en 531-topp til en relativt snill motor såfremt man ikke går inn for å ha alu-folie-tykke portvegger og drensrør-hull overalt når man er ferdig.


    1342cc-turbo-GSX-R'en min kom på veien i 96'... men hvordan vet du at jeg har den?
    Slik jeg ser det gir disse toppene faktisk INGENTING! positivt på en normalt trimmet motor, tvert imot.
    B230E med den milde A-kam og 530 topp gir 129 hk og det er ingen tvil om at en K eller H kam hadde økte Hk ganske klart, ikke sant?
    H-kammen er tross at såpass vill at den er ikke kan brukes med automatkasse.

    Motorene som hadde disse unødvendig store toppene hadde fordelen av K eller H kam, men effekten ble ikke høyere enn 136 og 140 hk.
    Hvis man sjekker KG katalogen til Peredesen racing så ser man at til og med den aller mildeste 001 kammen vil sørge for at man LETT passerer denne effekten med 530 topp.

    Hvis man f.eks sjekker bilcross shop så ser man at til de store toppene så leverer de trimkam med hele 15,5 mm løft som skal brukes med 37 mm løftere. Denne kombinasjonen avslører da hvor enormt store de originale innsugskanalene faktisk er.

    Jeg ser det slik at i enhver Norsk by er ett svært begrenset antall mennesker som er helt besatt av temaet motor. I lille Lillestrøm kan det derfor umulig være to stk. med samme besettelse og samme fornavn.

  3. #103
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Slik jeg ser det gir disse toppene faktisk INGENTING! positivt på en normalt trimmet motor, tvert imot.
    B230E med den milde A-kam og 530 topp gir 129 hk og det er ingen tvil om at en K eller H kam hadde økte Hk ganske klart, ikke sant?
    H-kammen er tross at såpass vill at den er ikke kan brukes med automatkasse.

    Motorene som hadde disse unødvendig store toppene hadde fordelen av K eller H kam, men effekten ble ikke høyere enn 136 og 140 hk.
    Hvis man sjekker KG katalogen til Peredesen racing så ser man at til og med den aller mildeste 001 kammen vil sørge for at man LETT passerer denne effekten med 530 topp.

    Hvis man f.eks sjekker bilcross shop så ser man at til de store toppene så leverer de trimkam med hele 15,5 mm løft som skal brukes med 37 mm løftere. Denne kombinasjonen avslører da hvor enormt store de originale innsugskanalene faktisk er.

    Jeg ser det slik at i enhver Norsk by er ett svært begrenset antall mennesker som er helt besatt av temaet motor. I lille Lillestrøm kan det derfor umulig være to stk. med samme besettelse og samme fornavn.
    Som jeg sa... vet man hva man gjør så er den ikke et dårlig utgangspunkt. Og det man gjør her er å hente epoxy'en når man er sånn ca halvferdig...

    Det er nå så.. men det sier ikke meg et pip om hvem du er og hvordan du vet om meg..
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  4. #104
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.322
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SWR Vis post
    Som jeg sa... vet man hva man gjør så er den ikke et dårlig utgangspunkt. Og det man gjør her er å hente epoxy'en når man er sånn ca halvferdig...

    Det er nå så.. men det sier ikke meg et pip om hvem du er og hvordan du vet om meg..
    Det er akkurat dette som er poenget mitt. Selv på veltrimmete motorer funker de ikke GODT før man fyller kanalene med epoxy.
    En vanlig ung Volvoeier driver selvsagt ikke med dette og derfor bør de styre klar.
    405 / 531 toppene funker godt TIL SITT BRUK, men dette bruket er IKKE på en mild gatemotor, noe du bekrefter.

    Jeg snublet over denne som også forklarer hvorfor DU får 405 og 531 toppene til å funke : http://www.swr-performance.com/
    Sist endret av Batland; 13/03/11 kl 17:27

  5. #105
    Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    VCCN medlemsnummer
    223
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Jeg lurer litt på hvorfor ingeniørene hos Volvo i det heletatt gadd å lage 531, hvis de usymmetriske kanalene som den har, ikke har noe å si over de symmetriske som er i 530 Såvidt jeg vet, så har det vel noen fordeler hva homogenisering av blandingen gjelder, og at lufta passerer ventilen mere effektivt.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

Side 5 av 5 FørstFørst ... 3 4 5

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •