Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  62
Side 1 av 12 1 2 3 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 25 av 278

Tråd: Tinnsoldatens busbil: -70 Volvo 142 B25, nå også med Weber!

  1. #1
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard Tinnsoldatens busbil: -70 Volvo 142 B25, nå også med Weber!

    Jaja... På'n igjen med ny tråd. Noen kjenner kanskje igjen bilen fra den gamle tråden på VF. Gjør en relativt lang historie kort her til og begynne med.

    Bilen ble kjøpt av en bekjent, og var tenkt som et rullende prosjekt. Men det skar seg galant da en gluping prøvde å parkere Transporteren sin i baksetet mitt. Dette medførte relativt store skader i hekken på bilen, men fikk et bra forsikringsoppgjør og bestemte meg for å rette den opp. Har skiftet både øvre og nedre bakpanel pluss høyre bakskjerm til fabrikknye deler. Har også skiftet hjulbue på venstre side, og sveist en del rust her og der. La bl.a. en del arbeid i å redde framskjermene med lav hjulbue.

    Bilen blir seende stort sett original ut. Blir lakket i originalfargen både utvendig, innvendig og i motorrom. Synlige mods blir vel bare senking, og har så smått begynt å pusle med bredda stålfelger. Innvendig blir det "minimalistisk", ingen matter eller lyddemping. To bøttestoler skal inn, og skrudd halvbur fra Pedersen. Den lange girspaken skal beholdes!

    Litt bilder...

    Ca. sånn så det ut etter stjernesmellen:







    Litt kjapp retting, type slings rundt solid grantre og ta rennefart



    Nye deler på vei...









    Rustsveising - før:



    Etter:



    Var mye rust, skifta hele kanten over frontruta. En stakkars intetanende 240 måtte gi fra seg litt stål...





    Fin, hæ?



    Røska reint innvendig... Var relativt bra for rust. Har sveist et par småhull og sandblåst resten.





    Kjørte med to sammenkobla kompressorer til den ene tok kveld. Da ble jeg lei og ringte Bautas!



    Space invaders?



    Et lite stemnigsbilde fra laboratoriet en sen kveld... 142en står bak presenningen til venstre. I midten en henger full av støpejern. Til høyre noe japsegreier.



    Motor er kjøpt inn, og er stort sett klar for å monteres.

    Specs ifølge papirer som fulgte med motoren:

    6-bolta B20
    93mm borring og 92mm slag = 2500ccm
    Stempler fra Ford 2,8 V6, stålråder (?) fra B18
    Avbalansert veivparti og stempler/råder
    K-kam med ståldrev, titan støtstenger. Stor fare for at kammen blir bytta etterhvert.
    Lett porta E-topp med std. ventiler
    Sprut fra 360GLT med BMW 3,5 luftmengdemåler
    Bremset til ca 170hk. (tar den med en klype salt, hehe)
    Grenrør fra KG er innkjøpt, og komplett 2,5" eksos er rett rundt hjørnet.

    Motoren har, i følge selger, "et dreiemoment av en annen verden". Javel.

    Gamle Jøtulen på vei ut:



    Nye jernklumpen spekket med høyteknologi:



    92mm veiv! Her har nok noen lagt ned en god jobb...



    Understell:

    Bakaksel med 4,10:1 utveksling, diff.brems
    Superpro foringer i bærearmer
    Kaphlenke moment- og Panhardstag med justering og uniballs er bestilt (for to måneder siden... De driver fremdeles og lager dem fikk jeg vite da jeg sendte mail og lurte på når de regnet med å få sendt dem...)
    Mangler dempere bak, blir vel å bestille noe Bilstein greier.
    Satser på 18mm krengestag etterhvert.

    Bærearmer med nye foringer:



    Framme blir det Superpro foringer og DeCarbon dempere som jeg har liggende, ellers blir alt av kuler og krutt bytta til nytt. Blir vel Lesjöfors senk, en kompis har et så godt som nytt sett liggende. Har fått lurt til meg et 25mm krengestag av samme karen. Etterhvert er det planen å bygge om til 164 bremser, men får se om det blir før jeg skilter på bilen eller en HELT annen gang. Funderer også på å senke fjærskålene på de nedre bærearmene.

    Har endel mer bilder, men har hatt problemer med å få lasta dem opp på Photobøtta. Får komme sterkere tilbake.

    Status nå, er at bilen er ferdig sveisa og sandblåst, og vi har blåst på syregrunning på alt bart stål. Har fått smørt på første runde med sparkel, og begynt å pusse. Men de siste ukene har det vært grisekaldt, til og med her på vestlandskysten, så det har stått litt stille. Men idag var det faktisk en plussgrad, så det kommer seg...
    Forstillinga er røsket ned, måtte bytte travers pga. rust. Denne er nå sandblåst, malt og klar for montering.
    Sist endret av Tinnsoldaten; 13/11/15 kl 21:24 Begrunnelse: Endret tittel...
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  2. #2
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Dette blir morro å følge med på =) Nå må noen av oss snart se å få bredda noe stålfelger!! hehe...

    Artig måte du skriver på, fengende =)

    Stå på!!
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Bare å mate på med bilder! morro å se det blir gjort noe med de gamle bilene!

  4. #4
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde hatt veldig morro av å se bilder av den veiva. for den må være et kunststykke. tror det er trangt nedi blokka der..... på grensa av hva som er mulig.
    Det blir ikke noen turtallsmaskin men drei momentet må være enormt.

    Krengningshemmern bak er vert hver eneste krone. den påvirker kjøre egenskapene enormt mye.

    Kjør på med bilder og info....
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  5. #5
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard





    Har dessverre ikke bedre bilder av veiven, har ikke hatt den ute. Men du ser tydelig at lagertappene er forskjøvet ganske bra. Som du sier, er nok dette på grensa av hva som går... Det er frest utav veggene i blokka for at ikke rådene skal ta i.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  6. #6
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Innlegg
    853
    Antall takk

    Standard

    Tøft prosjekt!
    Bmw e34 520i
    Volvo 760 Cruise bil.
    Volvo 240 Turbo! - Solgt
    Volvo amazon 70m Prosjekt!
    Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt

  7. #7
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    haha.. fantastisk var faktisk trangere en jeg hadde trudd...


    skulle bare hatt en slik du nå da...
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  8. #8
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Takker for fine tilbakemeldinger folkens!

    Tyggern: skal love deg at det er trangt! Trakk på smilebåndet selv da jeg spretta bunnpanna av.

    Jeg skulle absolutt hatt en sånn! Kan jeg få? Hehe... Du får gi beskjed hvis du bestemmer deg for å selge. Mener å huske noen vage antydninger iden retning en gang i tida?
    Hva er det for slags vippetøy du har der forresten? Fra KG?
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  9. #9
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Vippetøyet?? uvist fabrikant. men er lik den KG selger så kan godt komme derfra.
    Nå har bilen stått urørt i 4mnd etter bensinpumpe havari...................
    Gikk litt lei, så vi får se.

    Har du titta noe på hjemme siden til TGmotor? de har seriøst vippetøy.....kammer, topp++++++++++ masse snacks
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  10. #10
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Ja fort gjort å møte veggen gitt! Tenker arbeidslysta våkner igjen når det begynner å våres.

    Har myst litt der ja, han har mye snadder. Men han vet å ta seg betalt! Sendte en forespørsel om pris på grenrør, her er svaret jeg fikk:

    Hej Stein:
    Vi tillverkar 2 typer av 4-1 custom grenrör till Volvo B20
    Det ena röret har samma storlek på hela rör längden och kostar 6800:-
    det andra röret är ett steppat rör alltså rören blir grövre efter 1/3 av rör längden Pris 7900:-
    Alla priser är utan Svensk moms

    MVH

    Tord


    Ser meg ikke helt syn i å legge ut like mye på et grenrør som resten av motoren kosta...
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  11. #11
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    hehe, ja han vet å ta seg betalt... men det er ikke noe tull som kommer derfra. skal ha turbo kam derfra til B20 turboen......

    møte veggen. bygget hus, bygget bil, jobba masse ekstra på jobb. og snart 2 kids. så alt tar tid.... men bilen står nå der. går ikke noe sted.
    var litt surt etter total renovering og masse jobb med motor sist vinter/vår også gikk dritten til skogen. så nå må jeg opp med alt å sjekke at ikke den har tatt skade av å få for lite bensin en kort stund.. gikk tom på ca 7500rpm.. og da var det ikke bensin igjen i gasserne i det hele tatt.
    Facet pumpa gir null trykk...

    Men nok om mine problemer. dette er din tråd..
    gleder meg til fortsettelsen jeg..
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  12. #12
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Ugh... Kjedelige greier, tyggern. Har du hatt start etterpå? Håper det gikk bra da.

    Nå er det endelig antydning til plussgrader i laboratoriet! Har hatt en liten økt idag, fått fjerna litt rust og gammal tectyl fra rammevangene framme, ved innfestingen til traversen. Tok også noen flekker under bilen. Demonterte bakakslingen, og festet opp den "nye" (den er jo bare 41 år gammel...) litt sånn halvprovisorisk. Mangler som tidligere nevnt støtdempere, og venter fremdeles på stagene fra Kaphlenke. Tror ikke jeg skal holde pusten mens jeg venter...
    Var meningen lakkereren skulle være med og pusse idag, men han var blitt syk... Håper ikke det varer lenge, da han blir pappa til tvillinger i slutten av neste måned. Regner med han har nok å henge fingra i da, om han ikke skal ralle rundt og pusse på alskens gammelt skrot i tillegg.

    Får vel måke ut litt bilder av ymse nyovermalt leamikk også.

    Først litt gammalt skrot! Her er traversen som sto på. Kakka litt på den med en kulehammer, var ikke mye stål igjen der gitt.



    Motoren har fått seg litt ny farge og pakninger. Har også bytta ut den gamle filttetningen på veiva med simring.





    Mangler reimhjulet og bolten på veiva, hadde tenkt å bruke det fra den gamle motoren. Men det viste seg at den gamle 8-bolteren hadde grove gjenger, mens 6-bolteren har fingjenger. Får se om jeg kan snike til meg en av en kompis, ellers får jeg ta en tur på Tools og spionere litt i hyllene der.

    Ca. sånn ser det ut inni bilen om dagen. Sandblåst og syregrunna.



    Litt nye deler og litt gamle. Travers og bakaksling med "sperre" fra en -69 jeg hugde. Liker ikke deler som er innsauset i tectyl, så dette ble malt med 2-komp epoxygrunning og dertilhørende 2-komp toppstrøk. Type båt. Regner med det duger. Er litt forskjell på bærearmer og spindler og diverse fra -69 og -70, så bruker det som sto på bilen. Må handle litt foringer, kuler har jeg. Nye bremseskjold fra KG, ikke 100% passform men det går. Så ut som de var galvaniserte, men blåste på et lag grunning og et lag felglakk. Håper det holder en stund.



    Det var det jeg hadde å meddele idag. Hører det er et eller annet som roper fra kjøleskapet, må ut og sjekke hva det kan være!
    Sist endret av Tinnsoldaten; 16/01/10 kl 18:01
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  13. #13
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Mosjøen
    Innlegg
    974
    Antall takk

    Standard

    hvor mye hk satser du på ?

    Elsker hard-trimte b20 !
    97`945 Bruksbil
    73`142 T5 Søndags cruiser
    91` 745 Vrak
    99`v70 Solgt
    96`850 Vrak[

  14. #14
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Satser og satser... Er vel mest mulig det! Hehe... Nei motoren skal gi ca 170hk slik den er nå, mulig jeg kan tyne litt til ut med en annen kam og skikkelig grenrør. Noe særlig mer tror jeg ikke toppen og sprutet henger med på.

    Bestilte forresten Superpro foringer til forstillinga nettopp. Røyk 3 laken der også! Hehe... Blir ikke gjort noe med bilen idag, skal på bandøving. Men satser på å få jobba noen kvelder denne uka.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  15. #15
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Kjedelig update uten spennende bilder følger:

    Det sparkles og pusses for harde livet... Men det går sakte, er så kaldt i verkstedet at det tar lang tid før sparkelet herder. Neste helg drar vi bilen opp på lakkverkstedet og tar resten der, med god varme, lys og skikkelig utstyr.

    Foringer til forstilling er bestilt, kommer forhåpentligvis til helga. Calipere og bremserør bak kommer på torsdag... Purra på Kaphlenke om staga mine, håper det skjer noe snart, ellers må jeg bare montere det gamle rasket igjen.
    En kompis donerer to nye Biltema gassdempere (bak), får duge inntil videre. Nok å bruke penger på akkurat nå...

    Var nettopp innom naboen som drev og demonterte senkefjærer til meg. Stabstag, grenrør og eksos lå klart! Alt dette er brukt noen få måneder, så det er mer enn godt brukende. Nå blir første pri å få bilen trillbar, så vi kan få den på henger og inn på "lakken". Ska bli najs!
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  16. #16
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Neida så... Bilen står fremdeles godt, lakkereren ble pappa plutselig... En drøy måned for tidlig. Men han har faktisk begynt å mase om å jobbe igjen, så det lover jo bra.
    Har klart å dra ræva ut av sofaen et par dager nå, og omsider har jeg fått mer gass til svetsen. Har fått sveist ferdig nedre bærearmer, flytta fjærskålene 15mm ned. Etter litt kjapp måling, ser det ut som det tilsvarer 20-25mm senking ute ved navene. Superpro foringene er også presset i. Det var j***la tight! Hehe... De øvre armene ligger også klar med nye foringer og kuler. Satser på å få malt alt og begynne å plukke sammen forstillinga i helga. Stagene fra Kaphlenke lar vente på seg, nærmer seg 4 måneder nå...
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  17. #17
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Da er forstillinga skrudd sammen og montert på bilen, med DeCarbon dempere, Lesjöfors fjærer, senka fjærskåler, Superpro foringer og 25mm krengestag. Neste punkt på handlelista blir vel 164 bremser.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  18. #18
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    Da er forstillinga skrudd sammen og montert på bilen, med DeCarbon dempere, Lesjöfors fjærer, senka fjærskåler, Superpro foringer og 25mm krengestag. Neste punkt på handlelista blir vel 164 bremser.
    Og hvor er bildene????????

    164 bremser er nice og vel værdt pengene... det kan ikke sammenlignes.
    282mm ventilerte skiver med 4-pot kalipper.....
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  19. #19
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Hehe... Har vært slapp med bilder i det siste ja, skal knipse litt til helga.
    Ser ut for at jeg får meg M400 med omsveist clutchhus og ferdig ombygd til lang spak i neste uke. Bør vel holde litt lenger. Noen som har erfaring med M400 på B20? Er vel andre splines på den enn M40. Hvilken clutchlamell kan jeg bruke? Mener å ha hørt at noe Saab-greier skulle passe.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  20. #20
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tinnsoldaten Vis post
    Hehe... Har vært slapp med bilder i det siste ja, skal knipse litt til helga.
    Ser ut for at jeg får meg M400 med omsveist clutchhus og ferdig ombygd til lang spak i neste uke. Bør vel holde litt lenger. Noen som har erfaring med M400 på B20? Er vel andre splines på den enn M40. Hvilken clutchlamell kan jeg bruke? Mener å ha hørt at noe Saab-greier skulle passe.
    Kommer ann på hvor M400 kommer fra. mest vanlig er jo de fra 164
    og de har 10 splines i 1 1/8" mener jeg. samme som noe amerikansk.
    Ellers så skal Dalhelms i hvertfall ha sinter lamell 215mm

    Eller så er det å bytte til inngånde aksel fra B20/M400 kasse som satt i noen
    P1
    800......
    Og bruke clutchen som hører til der.

    B30 har nemlig større svinghjul og trykkplate en B20..
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  21. #21
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Lådan er fra 164 ja, er klar over at lamell og trykkplate er større der. Ellers kunne jeg jo bare brukt B30 lamell. Får forske litt på det, sikkert noen på Sävar som har en plan! Er ikke så gira på sinter egentlig, og tviler på at det er nødvendig på mitt ytterst moderate krutpaket.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  22. #22
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Blir bra detta her Er jo en drit tøff bil i utgangspungtet.

  23. #23
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Ja håper og tror det kan bli litt småtøft! Så ekstremt er det jo ikke, men man har jo et begrenset budsjett... Selv om den til nå har kostet sånn ca det tredoble av det jeg hadde tenkt å legge ut på den. Hehe... Har "kjent" bilen i ca ti år, og alltid likt den, så da jeg fikk tilbud om å kjøpe den for en grei sum var det ingenting å lure på. Har alltid hatt sans for 140er, særlig de eldste. Første bilen jeg kjørte var faktisk en 144!
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

  24. #24
    Registrerte brukere tyggern sin avatar
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    østfold
    Innlegg
    318
    Antall takk

    Standard

    De fleste på savar kjører sinter og saab 900 turbo trykkplate(215mm). fordi den er billigere en volvo sin.
    Søk litt på summit, jeg fant masse clutch kit som passer der. 1 1/8" 10 splines og mindre en 8,5" stor. så er det bare å plugge og borre til nye trykkplata på svinghjulet.

    Eller så er som nevnt det å bytte ingående aksel en mulighet. Den er fortsatt å få tak i ny til B20/M400.

    Noen truer på BMW eller Getrag 10 splines som er så godt som lik... den også..
    Har en M400 kasse liggende selv....
    volvo løs...
    X V70N 04 titanum sport edition
    X 945 96mod FK+++++
    X 142 72Mod B20 2,2L++++++ historisk race edition

  25. #25
    Registrerte brukere Tinnsoldaten sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Karmøy, Rogaland
    Innlegg
    1.120
    Antall takk

    Standard

    Da har jeg gjort litt småplukk i dag også, og jaggu huska jeg å ta med kamera!

    Forstillinga på plass, men driver og maler litt på spindlene. Kommer på så snart det er tørka.



    Grei dimensjon på det krengestaget!



    Her viser den senka fjærskåla. Syns det ble ganske greit, ser ikke så ekstremt ut at uinnvidde reagerer.



    Bakakslingen henger nå der på jekken... Nye og fine bromsar. Skifta rør, slanger og alt. Blir småsur hver gang jeg ser de rusta momentstagene, takk som fan til Kaphlenke! Får nye dempere plutselig, men fant selvfølgelig litt mer som må sveises i ene demperfestet.





    Bakre del av 2,5" anlegget. Jeg ELSKER det enderøret! Ser jo dønn originalt ut, bare altfor grovt.





    Smidd/svidd sammen nytt støttestag til innsuget, da det gamle ikke ville leke med grenrøret mitt. Slipe reint og male litt så blir det så fint atte.



    Uten stag... Bilde av det motoren med det gamle staget tidligere i tråden.



    Sånn ble det!



    Dett var vel dett for nuh. Skal hente M400-kassen i morgen, så får jeg begynne å pønske ut noe clutchgreier.
    -70 Volvo 164
    -70 Volvo 142 2,5
    -97 Volvo 850R


    If it has tits or wheels, it'll give you problems

Side 1 av 12 1 2 3 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •