jeg har en 1993 mod 240 som ikke vil starte, har byttet coil, tennings modul, pluggledninger rotor, og plugger.
men får fortsatt ikke start på den, bilen får bensin og har gnist.
noen som kan gi meg noen tips til ting jeg kan bytte??
Printable View
jeg har en 1993 mod 240 som ikke vil starte, har byttet coil, tennings modul, pluggledninger rotor, og plugger.
men får fortsatt ikke start på den, bilen får bensin og har gnist.
noen som kan gi meg noen tips til ting jeg kan bytte??
har du skjekka om du har noen feilkoder?
Du leser dem av på venstre dempertårn.
Hva som skjedde når den stoppet da?
kan vakum ha noe å si tro?
startgass er for apemekanikere.
skal bytte svinghjulsensor for og fungerer ikke det så selger jeg hele bilen.
Skumle med startgass er jo at det kan eksplodere. Bedre med f.eks BIltema sin X4, for da senker turtallet seg isteden om noe går inn
I fjor på en Rekord C med 2.2i så forsvant alt av hår på armen min av stikkflamme ved innsuget. Ting er skummelt, jeg sier hvordan man bør gjøre ting, men gjør ikke alltid sånn selv.. Angrer dog ofte i ettertid
Noe man ganske ofte overser er sikkringa til hjernen, sjekk den :P slet lenge med min B230F i bilcrossbilen, viste seg og være en så liten bagatell som sikkringa :P
Sjekk også om det er reint i fordeleren og ikke fukt. evt prøv en annen tenningsmodul
Tøffen!
sjekka falskluft?
vakum?
Pøs på med litt startgass og sjekk om det blir noe liv! :)
Ikke sant! Er jo bare trådstarter som er apemekaniker hvis han ikke kan bruke startgass.
:) startgass var ikke nødvendig, selv om noen av dere høres ut som dere sniffer det:P
jeg ringte volvo og fikk ny tenningsmodul og svinhjulsensor og byttet fordeler lokket, så startet den som et lyn:D
Synes enkelte var rimelig tøff i trynet her.
Var vel gjerne du som kom med et meget lite nyttig tips med en sur undertone. Lett å tolke det som om du ville han skulle starte motoren med startgass. Greit å spesifisere.
Vet det står at han har bensin og gnist, noe jeg egentlig tviler litt, for om han hadde det ville vel bilen ha startet..
jeg prøvde meg fram me en og en del, så kom den til slutt, pluss at jeg byttet den lille dingsen som sitter i toppen av fordeler lokket, å jeg hadde sjekket gnisten feil for jeg sjekket bare fra coilen til fordeler og ikke til pluggene så det var min feil,
hei sorry visst du tar deg nær av det, men jeg følte også du kom med et meget lite hjelpende tips. er ikke så flink på motor å sånt.
og følte også du mente at den skulle startes på startgass.
regnte med dere tok humoren i at jeg skrev at enkelte sniffet startgass, for jeg følte det var en rød tråd gjennom de fleste av de første svarene jeg fikk.
Var vel sikkert ment som et tips i forbindelse med feilsøking, sånn som jeg tolker det. Kunne ikke se noen spor av sure undertoner i innlegget jeg da :D
Startgass brukes vel av mange det - i et ledd i feilsøking? Har fått tips om det på verksted jeg da. Fader'n fikk stopp ute på landeveien tidligere i år og da dro NAF-typen frem startgassen.
:D
da er det jo faktisk nyttig ; )