Vi har hatt noen flotte veiledere for utskift av all instrumentering tidligere.. Noen som vil fiske opp igjen i dette?
Her er en liten Howto fra Kilroy for Infobryteren:
Sitat:
Opprinnelig postet av Kilroy
Printable View
Vi har hatt noen flotte veiledere for utskift av all instrumentering tidligere.. Noen som vil fiske opp igjen i dette?
Her er en liten Howto fra Kilroy for Infobryteren:
Sitat:
Opprinnelig postet av Kilroy
hvilken type pærer er dette?tenker på sokkelen.
NEO3 heter dem.
Selges feks hos bildioder.se
ok. kjempegreier
alle bryterene ja. er vel kun de som har slik pæresokkel
går det mange pærer?
Er det samme pærer bak speedometert
opp (fem tegn)
Bak speedometeret er det de som er benevnt :
T5 som gjelder for belysningen.
T4 for de som er for blinklys.
T3 for resten av lampene (varsellampene)
Link
hvor mange pærer trenger man totalt til instrumentet
Kan friske opp i 850biten jeg, har alt i hodet, dog ingen bilder akkurat nå. Skal bytte interiør i en 850 snart, så da kan jeg ta bilder og slikt da.Sitat:
Er en liten forskjell på før og etter faceliftmodeller, mest i forhold til airbagen på passasjersiden.
Funker det å bruke disse NEO3 pærene i bryterne til varme for framsetene? Fikk lyst til å friske opp litt da pæra i bryteren til takluka er gåen.
Begynner å bli gammel denne tråden nå, men jeg svarer fordet :)
NEO3 pærene funker i brytere for varme også ja.. Har det selv i min..
Noen som husker hvilken pære\LED som skal i kjørecomputeren? vet det trengs 2stk.. men hvilken type... mine dauet av en eller annen merkelig grunn :/
Ordnet dioder i noen brytere igår jeg :)
Liten fråga.... Jeg har montert røde dioder i instrumentet, etter en stund sluttet dimmeren å funke... noen åpenlys grunn til dette?
Kan ikke si jeg plages av det, da det røde lyset er behagelig å kjøre med i full lysstyrke, men... noe fungerer ikke:D
Dau dimmer? :P
Tipper det kun er dimmeren som er slitt :)
Samme problemet med min. Jeg byttet dimmer, og nå er den god som gull!:)
Hvordan tar man ut bryterne?
Sett et flatskrujern i sia på dem og bøy litt, så kommer de. Vær forsiktig så du ikke riper dem opp
noen som vet hva de pærene/soklene på varmestyringen heter i x70 er?
NEO. tror de var nr4 (NEO4):)
ok, takk :D
http://www.diodhuset.se/1/sv/produkt...rod_grp-s1/386
Passer dette til x70 også? Står bare 850 på pakkene, men det er de samme pærene?
Fin guide på pærebytte, men jeg synes en ting mangler litt... Er det noen som har byttet ut interiørbelysningen sin som kunne tenke seg å skrive en liste over hvilke pærer som passer hvor, og hvor mange man trenger av de forskjellige? Kanskje trådstarter kunne klippet det inn i post nr. 1, så slipper man kanskje mange fremtidige spm om det samme, hvis folk er flinke til å lese How to's før de starter nye tråder :rolleyes:
Noe sånt som:
Brytere: 1 NEO3 i hver (så vidt jeg har skjønt :P )
Instrumenter: X antall av pære A, og X antall av pære B osv...
Klimakontroll/Varmeapp.: ....ja, dere skjønner hvor jeg vil.
Ser også at det finnes lange og korte varianter av disse NEO-pærene, så om det er enkelte plasser man helst bør ha lang type, så gjerne nevn dette også :)
Takker på forhånd for hjelp :)
Når jeg søker på NEO3 på Ebay får jeg ikke opp en sjit. Finnes det et annet navn på disse?
Takker ^^
Noen andre enn meg som har hatt problemer med at diodene i instrumentene begynner å blinke ukontrollert etter en god tids bruk? Jævlig irriterende :P
12v diodene fra dioder.no holder ikke lenge, spesielt sårbare for xenonlys da de produserer en form for støt på strømnettet under oppstart.
anbefaler ferdigmonterte NEO3 LED pærer fra bildioder.se
Har fungert feilfritt på min i lange tider nå
Neo3 led'ene holder fint..(de som er i brytere osv). Er de i selve instrumenteringen som dummer seg.. Vurderer nesten å bare sette i vanlige pærer igjen....
Prøv å kjør med bittelitt neddimma belysning, så de får 10-11 volt istedenfor 13-14. Mange dioder som er lagd for stabil 12v, og når bilen da lader 14v så går levetida betraktelig ned.
har ikke opplevd at de har røket enda på min. Du tenker da på T10 pærene? Prøv annet merke på dem også ;-)
Noen som har problemer med å dimme diodene i instrumentet? Mine lar seg ikke dimme med kjørelyset på (lysbryteren rett opp), men med bryteren på parklys går det fint, av en eller annen grunn.