Hei å hå.
Hvordan er det med denne bilen din og vinterkjøring?
Du har ikke lyst til å dra med deg Vangen og reise oppi Gudbrandsdalen og kjøre på isen neste helg?
(facebook-link)
Printable View
Hei å hå.
Hvordan er det med denne bilen din og vinterkjøring?
Du har ikke lyst til å dra med deg Vangen og reise oppi Gudbrandsdalen og kjøre på isen neste helg?
(facebook-link)
Heisan.
Jeg har plukket ifra hverandre motor for oppgradering. Ligger i molekyler.
Vangen har vel sin klar men trur ikke han har noe ispigg. Skal gi han en pling og høre med om han skal.
Blei din bra etter topp pakning bytte? Org eller skjæringspakning? :)
Rune
Hva skal du gjøre med motoren?
Noe du ikke er fornøyd med?
Min ble bra etter toppakningsbytte :) Den har i hvertfall ikke tatt noen flere toppakninger, hehe
Det ble en El-ring pakning og 12.9 studs (ikke arp)
Nå mangler jeg å sveise noe hull og montere litt eksos og tankpåfyllingrør før bilen kan kjøres igjen. Ny lakk må da vente til senere hvis jeg skal kjøre. Men men, den var ikke noe fin på bakskjermen fra før heller, så det får gå.
Har blitt syk nå så vet ikke om jeg får ferdig bilen men håper i det lengste :)
Du har vel noen rallypigg Vangen kan misbruke litt du? hehe
Hehe har solgt unna alt etter rally tiden.
Motor får endel mere snacks. Stadig noe nytt og få. Noen forandringer for høyere effekt:). Flere som er ute etter og presse ut mer effekt, så jeg ligger ikke på lat siden:). Klar for utfordringer jeg:)
Skal du kjøre på isen så spiller det vel ingen rolle med en bakskjærm:). Like moro uansett væ...
Hehe mange bra ting som er orginalt men noen ting er faktiskt mulig og få bedre.
Rune
ere ny blokk på gang? hehe
Høres ut som at du pleier den med litt snadder og mye penger, hehe :D
Du må ikke selge sånne morroting som rallypigg, hehe. Det kommer alltids godt med hvis'n man må prøvekjøre motor på vinterstid der det kreves litt feste.
Iskjøring er bøllerått,
Hvis pakningen min tar kvelden en gang til nå så må jeg vurdere noe bedre, men so far so good :D (hihi)
Du får si fra hvis du og Vangen tar en tur oppover til Fun on Ice. Jeg skal oppå der uansett om det blir med 242'n eller ikke.
Liker! Gleder meg til update her og bilder når ting begynner å falle på plass :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
skjedd noe nytt her?
Heisan.
Her har det skjedd litt av hvert.:D
Motor har vært ute og total overhalt for bedre holdbarhet og evt klargjort for mer effekt uttak:).
Satser på en god sommer med mye kjøring.
Gleder oss til Rudskogen:)
Filtis
Mer enn 930hk? For det holder ikke å klemme gassen i bunn i 210, og få hjulspinn? :p
jeft å ha den sprekeste rødblokka i landet vettu ;) Fortell litt da
mye vil ha mer... sånn er det bare :)
Heisan.
Er vel hovedsak full overhaling som er gjort.
Og noen endringer når det gjelder varme. Bestilt ny større radiator.
++++ litt hemmelig da:).
Er det noen som har erfaring med water wetter?.. Er vel ikke lov til å ha frostveske på bane lengre?
Større radiator kunne vel jeg trengt også ja. Jeg hadde supercoolant. noe man ikke kunne blande med vann.. det tok nesten knekken på ståle\betongen pora seg opp. Prøver kjøleveska de har på swedol nå i gamlemotorn og det ser ut til å funke helt supert. den koker ikke før 160 grader
de skrøt veldig av water-wetter på bjørnstad bil da jeg var innom å kjøpte noen flasker av dem for en tid tilbake, har ikke fått testet selv, men han sa de merket det godt på biler de "dyno kjørte" om de byttet til ww. men som sagt så selger de jo produktet, så da burde de vell skryte ;)
Hei.
Water wetter fungerer gull. Senket tempen på min med 10-15 grader ved bruk av WW.
Blir mange biler å kjøre sikksakk mellom da. :)
Autoslalom på sitt beste? :D
Hehe, ikke ta gledene på forskudd nå :) Opel har mye spreke biler! Det er jo en motorsportklubb også :)
Men det er ikke veldig mange som har samme effekten :D
Og morro skal vi ha det uansett. Og det blir flere biler på banen og i depo.
Detta blir knallbra
Skal du i benken igjen med motoren før treffet eller?
Hovedsak er at man har det moro. Og jeg trur det blir knall bra med Opel.
Nei skal nok ikke i benken enda. Ikke gjort om noe på oppsettet enda:).
Ikke helt klar enda for kjøring.
Fikk pakke fra USA idag:). Gleder meg til og pakke opp:).
Filtis
du gjør som meg og kjøper kondomer fra USA ja... (alt er jo større i amerika :p )
Er det lov å spørre hva slags farge det et på bilen din? kode altså, ser jo at den er orange :)
Er dette alu kjøler du har bestilt?
hva er målene på den ellers?
Mulig jeg kjøper av deg visst du ikkje får bruk for den.
Må måle den jeg har når jeg kommer fra jobb og se om denne du har bestilt er større;)
Heisan.
trur jeg kommer til og bruke den uansett. Var 2 row type. Den jeg hadde var std. Klaget igår og fikk 116 dollar avslag på radiator til 201 dollar.
Måla kan du få uansett.
Utv. 26x19x2 1/4 tum.
Rune
Er det bare synet mitt som er helt fucka eller ser jeg faktisk hvite skilt på bilen ? Sykt flott bil og motor (sikle sikle):)
Mulig det har blitt spurt om tidligere eller du har sagt det, men hvordan fungerer XYZ bremsene?
Ka innpress har du på bakfelgane dine?:)Det er 10" sant?
Hei igjen:).
Har 8x18 foran med et 14 mener jeg. Her skulle jeg hatt et 20 egentlig. Har spacer pga trangt til store fjørmuttra på beinet.
Bak er det 9x18 med et 11. Nå blei jeg jævli usikker egentlig...
Det jeg vet er at tviler på du får på 10 tum på en bil med org hjulbue utv. Selv om du friserer bort det meste av innerskjærm.
Men kan sjekke opp dette ikveld og skrive til deg jeg:).
Filtis
Du må dele inner og ytterskjerm og valse karrosen til den er flat. så retter du ut innerskjermen og legger i litt plåt (ca 2-3cm) i mellom. Da først får du på 10" breie felger uten dekkstrekk.
Skjer det no med bilen om dagen Rune? Lenge siden vi har hørt no nå.
Heisan.
Her skjer det ikke stort. Venter på oppgradert topp fra Vs motor. Må jo passe på om dagen. Dere skal vel ta og banke meg ned i støvla med ny rekord på rødblokk til banebruk dere nå tenker jeg:). Jeg gleder meg:).
Hehe.:)
Ikke kjørt en meter iår. Men satser på det blir litt mer hantering neste år. Har planer om ACR til våren.
Skal dere? Moro og laget en gjeng som kan samkjøre oppover med campingplass o.l.
Filtis
Var vist ET 14 både foran og bak:)
Acr likes :D Mulighet og få en påsittertur utpå der da? :D