Hva er oppsettet på denna motoren Batland? LYST på:)
Printable View
Hva er oppsettet på denna motoren Batland? LYST på:)
Men toppen er vel portet nå,siden den har fått større ventiler? (sier vel seg selv egentlig) :)
Muligheter for å legge ut bremsepapirer?
Yupp;-)
Hehe, er nok det sikkert ja;-)
Enig med du;-)
Hehe, tror det der kommer til å gå helt greit:cool:.
Så det er egentlig bare innsug, større ventiler og turbo som skiller oppsettene? Hva ble egentlig den girkasse knusende momentet på denne:cool:?
Den caprien går jaggu godt, men det hjelper med 300kg mindre bil enn 240`n:p
I forhold til alle andre så er det hovedsaklig 5 ting som skiller seg ut.
1. B23ET stempler neddreid til lavkomp. og 145 mm lange råder.
2. E-manifold og dyser montert i toppen.
3. Nye ventilseter på eksos og store eksosventiler samt BSRT5+ kammen.
4. Det er sveist inn uttak til ekstern WG på 940 eksosmanifolden slik at man kan kjøre dobble down pipes. Én for wg eksos og én for turbin eksos slik at denne evakueres med ett absolutt minimum av forstyrrelser, turbulens og mottrykk. :D
5. RS500 Gr.A luftfilter og den aller störste intercooleren til KLRacing fikk omsveiste endetanker for bedre flöde.
EDIT.
Denne intercooleren kunne med fordel vært byttet ut med en som har tette turbulatorer og som derfor kjøler langt bedre.
DO88 sin Gr.A intercooler anbefales vurdert.
Absolutt ikke. 531 kanalene er ALT for store originalt. Mange har spådd dette nord og ned og tilbudt seg å porte gratis. Ikke interessant, ikke aktuelt og heller ikke gjort. Det eneste som er gjort er at forbrenningskammeret er lagt ut rundt ventilene. Kanalene er 100% urørt!
Ikke glem det reduserte kompresjonsforholdet som jeg mener er en forutsetning for å kunne lade skikkelig på 98 blyfri. Eksostemp passerte aldri 896 grader på noen av sylindrene.
Det maksimale vi såg var 570 Nm målt på NAV og dette er akkurat som forventet på dette ladetrykket.
Caprien funker direkte godt, men det er mye mer å hente. Med bedre tid og mer penger kunne man byttet noen ventiler, kammer og satt på en GTX3576R. Ser ikke bort fra at dette hadde tilført 100 hk til. ;)
Anders har vært mer enn alminnelig flink og jobbet jevnt, trutt og lenge. Nesten uansett hva man foreslår vurdert oppgradert på hele bilen, så er svaret at det allerede er gjort.
Vektfordelen er selvsagt tilleggsbonus, men bortimot 300 hk på 4000 /min gir brutal og effekt aks. fra riktige hastigheter pr. gear.
4,11:1 diff. er korrekt på denne bilen pga store hjul og utvekslingene i gearkassen.
Er klar over at kanalene er store nok ja :)
Men porting handler jo ikke om å kun frese et større høl.
Men noe maskinering må vel til når større ventiler monteres?
Åpningen under setet må jo nødvendigvis bli noe større, ellers har vel ikke den større ventilen noe innvirkning i seg selv.
Jeg åpnet opp under setet når jeg monterte 40mm eksoventiler hvertfall og likeså på innsug,dog med 44mm ventil.
Dette og modifisering av forbrenningsrom inngår jo under betegnelsen porting.
Ahhh, selvfølgelig, lavere komp. Er det lov å spørre hvor lavt dere gikk med den?
Hehe, er nok penger det stort sett stopper på hos alle, men selvfølgelig vært kult å testet det oppsettet med nye ventiler, kammer og god turboen:cool:.
Off, han slår meg med hele 40hk på 4000/min;-). Hehe, den mannen slår meg nok uansett hva jeg hadde hatt med sine kjøreferdigheter, syns han har veldig bra kontroll på den bilen:D.
Samme girkasse som Anders er tiltenkt i min sannsynligvis, men da med face plating. Tror Getragen min kommer til å slite med å holde følge i lengden med det nye momentet mitt:p.
Hehe, 570nm ja:cool:, girkasser og bakaksler svetter bare på tanken;-). Hva har dere tenkt å bruke/bruker her forresten?
Nå vart det lite bremsepapir her :)
Vi har ikke lagt ned noe arbeid i ladetrykkstyringen enda, og dette kombinert med 531 topp gir lav effekt på 4000 o/min.
Når vi gjorde en test uten slange inn på WG så klarte turboen 1,5 BAR på 3500 o/min. så vi er sikker på at vi klarer å løfte kurve ved hjelp av datasprutets ladetrykkstyring.
Med neandertal ladetrykkstyring så ble det iallefall slik i første omgang.
Legg merke til at effekten på 7000 o/min er hele 450 hk målt på NAV. :cool:
http://forum.vccn.no/
E-innsug:
http://forum.vccn.no/
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/09/2068.jpg
Forhåpentligvis får vi se noen resultater i løp av dagen i dag, skal bli morro å teste ut litt forskjellig. Oppdatering kommer ;-)
2 feil funnet.
Tilbakeslagsventilen ved bremsekraftforsterkeren var sprukket og den kr. 4000,- ekstrerne WG ventilen var ikke tett.
Registeret ble 1000 o/min breiere med én gang + tidligere og hardere spool up.
Med låst WG såg jeg 286 hk målt på NAV v/4000 o/min = 510 Nm målt på NAV, men da surget turboen kraftig.
Elektronisk ladetrykkstyring er montert og skal mappes inn, forhåpentligvis i morgen. :)
Hvordan gjør dere det med ekstern WG på 940 grenrøret?!?
Det er borret hull i manifolden og så sveist inn rør som har flens til ekstern wg.
Slik:
https://i.imgur.com/2BHwedu.jpg
Poenget er at man ikke skal fylle opp en "trang" eksosmanifold med unødvendig eksos.
Når all WG eksos går på utsiden av manifolden slik som her så mener vi at det øker manifoldens maks-hk-kapasitet.
Hvordan laster man opp grafer i JPEG format her ?
nå er vi fryktelig spente på noen fine kurver her ja :)...
jepp. venter i spenning på hva momentkurven fra 3500 å opp blir:)
kun på topp som er inn om dagen virker det som på alle man alle innpå her.
jeg liker å ha ting relattivt hele turen på register, men med litt ekstra pupp utpå toppen..
6ern min, drar veldig bra fra 2000 opp til 3500, helt glimrende for hverdagslig bruk og lek og herjing. fra 4000 og opp så ja.. enda mer artig. tror kurvene mine ble lagt ut her
mente rett å slett at om di fikk bremsa det som "planen" var. hadde di fått 400nm på 3500omd så startet selvfølgelig den fine kurven før det:)
da kan eg legge ut mitt oppset.
b234blokk med hpo råder og wisco stempel
portet 16v topp
cometic 3lags stål paking
litt kvassere kammer for turbo bruk
dobble ventilfjærer
org insug med nukefuel rail og 850 dyser
heimelaga grenrør 42mm med 46mm precision wastegate
custom precision turbo
044 bensin pumpe
autronic sm2 med wastespark coil
450hk og 560 nm på 1,25 bar trykk
Ikke vurdert å varve mere? den ser ikke ut til å være tømt... og skrur du opp trykket gradvis (om du har taktventil) så kan du kanskje klare å holde den linja dær ut 7500... med mindre den detter som en stein etter 6000 som den er nå da...
Fin effekt dalsinje :) sikker gøy bil, bra pulver på 1.25bar :)
Tror ikke kammene vil være med så mye lenger enn 6000rpm Njål, ikke så "ville" specs på de så vidt jeg husker. Men knall til gate/bane bruk :)
Bra jobba :)
takk for det:) er nok ikkje sikkert kammene henger med noe serli meir en 6000. var oppe på 6250 en gang de såg greit ut men fekk litt høyere trygg da... men siden den ikkje hadde bensin til meir landa vi på 5800. er mer en godt nok til gate/banebruk. sprinne lett i 4 gir på rettstrekk når ladetrykke slår inn for fult. burde egentilg drevet om bakstillinga siden girkassa han 1:1 på 5 gir.
men når eg får rettet på grenrøet så wastgaten funker som den skal og får fikset bensin systemet så skulle eg nok klare nær 500hk på hjul med omtrent samme trykk og litt meir turtal. siden bensinen som begrenset topp turtalet nå.