Merkelig den bilen din:D
Printable View
Merkelig den bilen din:D
Bytt tempføler til hjernen. Hjalp veldig på min 745, me har lit av/på gasspedal jeg og.
Kan nevne at jeg byttet lambda også da. Kan jo hende det er den som dummer seg på din også? Bilteman sin funker på min :)
Du har økt verdien masse på bilen mens den har vært i ditt eie!
selv om man er litt kritisk til biltema så er 699 billig for en lamdasonde, i forhold til mekonomens pris på 3000 :S så du skal ødlegge flere fra biltema før du når den summen :L
Ja har planer om å få byttet den tempføleren til sprutet snart og se om det hjelper noe.
Også ligger det noen felger her som det skal dekk på snart :)
http://www.home.no/opelfanatikeren2/.../060felger.jpg
Også slang jeg på litt tekst på bakluka :D
http://www.home.no/opelfanatikeren2/...volvotekst.jpg
hørte at du hadde kjøpt hjula til martin. tipper de kler bilen din :)
Det blir nok fint. Blir spennende å se:)
Gleder meg til å sjå disse felgane på bilen din :D
Frisk motor, og nye fiiine felger. det får'n si :) det blir saker
Må inrømme at nå som jeg har kjørt en stund på 99oktan besin fra shell så har den blitt mere lettstartet, motoren går reinere og jevnere samt forbruket har gått ned :eek:
Virker som om den ikke liker 95 oktan da alle problemene jeg har hatt med tungstartet, ujevn gange og småfjusking nå er forsvunnet etter ca to tanker med 99oktan :confused:
Merkelig bil dette, men så lenge den er i orden så er jeg fornøyd.
Er vel på tide å slenge dekk på felgene og få de på bilen nå snart :D
Hmm, da er det altso noko i det TBO seier om at ein burde køyre på 98 istadenfor 95, 99 er vel v-power med meir etanol i og?
lite spørsmål om den bryterbelysninga di, skal du ikke egentlig ha motstand på pærene? :S eller er det 12v dioder? :P finner ingen pærer som er orginalt med dioder/led. heller ikke til de bak instrumentene :P vet du noe om det? :P
olemk: Jeg fant 12v dioder på ebay, de trenger ingen formotstand ;)
De har jeg ikke byttet for de fungerte, men alle som satt i brytere var gåene.
kjpøte dioder herfra: http://www.led-switch.com/12%20volt%20LED.htm
Så var det tilbake til ujevn gange, hosting og harking... :mad:
Litt rart er det at det komm når jeg var ute å kjørte i regnværet :confused:
har følgende feilkoder:
232 - Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang.
221 - Oksygensensor, for mager blanding.
113 - Oksygensensor justering for mager eller for rik.
Kan dette skyldes defekt pumpe i tanken, for den under bilen går som vanlig.
Eventuelt kan det være att filteret i tanken begynner å bli tett pga masse dritt i tanken.
Tenker også at det kan være dårlig kontakt til pumpen i tanken, iogmed at det startet når det var fuktig ute.
har du prøvd å bytte bensinpumperele? eventuelt skjekke at alle loddepunktene i det du har er hele?
ville prøvd det. det er jo fort gjort.
pleier å stå dato på siden av releet hvis du vil vite hvor gammelt det er.
hvis ikke du veit åssen releet ser ut, så er det er stort hvitt rele som sitter helt på venstre side når du ser inn forbi sikringene.
Nå orker den ikke å dra opp bakken her lenger heller :mad:
tydelig at den ikke får nok bensin...
Har fått høre at det trolig er bensinpumpen i tanken som kan være gåen, da pumpen under bilen går ujevnt.
Får vel bestille en ny i morgen