Vegar liker ikke dette:eek: Var lagt av til meg disse dørtrekkene å tre panelene
Printable View
Vegar liker ikke dette:eek: Var lagt av til meg disse dørtrekkene å tre panelene
HEHEHEHEHEHHEEHEHHEHEHEHE trodde du ja! gud bedre de var strøkne å de trepanelene! Odd Helge had behov for peng No han trur æ ;) har jo gådd å sikkla å maset om de i flere mnd jeg å så...
sa han hadde kjøper på de, men sa jeg skulle ha de NÅ før treffet så da måtte jeg hente de asap på ferga gutten ;) men dørtrekka ja... om ikke en annen skal ha de så skal du da alltids få kjøpt de skal du se!
tja bortsett fra alt småplukket som Burdè vært gjort før et treff så skal jeg alltids stille uansett jeg. driver å planlegger playlisten på ipod\iPhonen nå :) skal da bli musikk!!!
kommer du oppover med S60n?
Ja sæff :)Sitat:
tja bortsett fra alt småplukket som Burdè vært gjort før et treff så skal jeg alltids stille uansett jeg. driver å planlegger playlisten på ipod\iPhonen nå :) skal da bli musikk!!!
kommer du oppover med S60n?
Selv om det ikke blei helt som planlagt da :p
Langt fra strøken :/ men sån e det når man skal ha familie hehe :p
Tar det sån etterhvert :D
Vet alle fall ka æ skal ha :D
hehe det vet jeg å ;) det kommer til å bli heftig rått tror jeg ;)
hehe ja håpe det ;D
har med mæ kidden åsså hehe... må jo lær han tidlig opp ;)
feiga du ut tusselaidd? :p slette svar sånn dær uten at jeg har lest det ;p
ja ta med deg pjokken å lær han opp ;)
så får vi bygge stereo i den seinere nå :p
hehe jepp :) tidlig skal det krøkes :D
han på 4 år satt å tegna, så kom mora inn t han å lurt på ka han tegna.
kjapt kom det: "tegne jo en Volvo. en sån kvit en som han pappa hadde"
haha :D
skikkelig sjarmtroll han da skjønne æ ;)
å slagferdig å kjapp i replikkan så det hold ;)
unger er jo artig, har 2 selv, gutt som blir 3år i juli, å ei frøken som nå ble 4måneder :p
Han vet hva en volvo er for å si det slik :p
hver gang han ser en volvo, om det så er langt bort, så ser han faktisk at det er en volvo :)
Godt man lærer de mindre! Selv har jeg en nevø som skal læres opp :D
selv blir jeg aldri tør bak ørene å tviler på det blir noen unger på lang tid. Men Volvo har vært en del av oppveksten min , å ble fullstendig hekta da pappa burna i 3.gir med en svart Volvo 240 tidlig på 90-tallet. Da var det gjort! :D
sorry Off topic kodja :P
tidlig krøkes er det noe som heter. tror det var i 242 tråden jeg la ut mimrebilder av meg+mamma+pappa i slike like gensere på vintern ved den første 244n vi hadde :p var vell mer eller mindre frelst allerede da som 2-3 åring tenker jeg. hjalp lite da jeg så sjølen snurra midtvinters nedi bratte bakken fra presteboligen forbi fjøset ned mot kirka i Leksvika for de som visste av forpakterboligen der jeg bodde i 15 år ;)
gleder meg forsåvidt til jeg får smårolinger selv, men håper da det blir en stund til forsåvidt :p har mer enn nok jern i ilden på alle mulige måter for tida så onger nå hadde passa særdeles dårlig gitt..
meeeeeeeeeeeen: skal på forstillingskontroll igjen i mårra før jeg smekker på sommerhjula. er noe feil med spissinga som de aldri får til de på verkstedet der.
sjekka for sikkerhets skyld for slakke foran nå i kveld.
på høyre forhjul så kan man såviiiiiiiidt rikke litt om man tar i dekk øverst å neders å rugger litt... tok av felgen å kikka. splinten som skal være der for å holde skiva var ikke til stede... men det var den ikke på venstre side heller. men der var det ikke slakke i det heletatt. tok en sånn splint\bolt fra delebila å skrudde på, men overstramma selvfølgelig så den knakk :p
slakke da snakker jeg om så minimal at jeg måtte ta av felgen å kjenne på nav\skive for å forsikre meg om at hodet ikke tulla meg meg... minimalt altså.
men: kjente på boltene og de har ingen slakke. det er i skiva det er litt slakke å kjenne mot navet. er det da bare så enkelt at den ikke ligger helt kompakt inntil inni der? skal det ha noe videre å si så lenge man strammer til bolter og slikt...?
skal inn på verkstedet kl halv 8 i mårratidlig å krevde at de tok kontrollen mens jeg var der for jeg er så lei maset av å dra att å fram uten at ting blir gjort ordentlig...
jeg har en på 4 snart 5 som sitter og forteller for seg selv alle bilmerkene han ser på veien når vi kjører. :p Artig det.
De pinnene som holder skiva trenger man ikke, kast kast.
Trenger ikke de styrepinnene, nei. De er mer i veien enn nødvendig igrunn, hvertfall når man skal ha på andre felger.
Eneste grunnen til at de er der er for at du skal kunne bytte hjul uten å måtte sjekke at skiva ligger ordentlig på plass på senter før du trer på felgen. Går nemlig an at skiva kan ligge utenfor senteret på navet og da kan du stramme på hjulet og få noe helvetes kast i hele greiene. Hvis du er bekymret på det så kan du bare sette inn en liten umbracoskrue der istedet for den styrepinnen. Men det er hjulboltene som fester skiva når du drar til hjulmutterene, så om skiva er løs uten hjulet på så gjør ikke det noe sålenge den ligger riktig når du setter det sammen igjen.
skrudde til med felgen på ja. men det er en ørliten slakke der, men kan ikke skjønne det skal ha stort å si nei :)
men spent på å se hva de kommer fram til på justeringa i morgen... 3dje gangen nå uten at de har klart å justere rett hittill tydeligvis pga slitasjen jeg får ytterst på dekket.
noen som VET verdiene på justeringa? de bruker jo sånn fancy optisk skit...
OHKorpan: nei! den justeringsmåten du visstnok brukes er ikke noe jeg kan komme med av verdier til verkstedet i morgentidlig :p hehe
Slitasjen ytterst på dekket er standar 940 det. Du kjører for fort, eller juster på den mer camber
Hva slags verksted er det du bruker??? Snakker om surrehoder...
Jeg hadde min V70 på Kverneland og er veldig godt fornøyd med jobben. Betalte 1600 kr inkl justering.
Senk bilene deres så kommer nok slitasjen tidsnok på innsida:)
ti still på dæ fransvals! :p
ellers blir det ijt nå m90 henting ;)
nja, om ingen vet verdiene så får jeg håpe å tro at de justerer det rett igjen da... siste gang jeg skal innom det verkstedet når jeg er ferdig...
til å med nabon som jobber på Maskinagentur sa jo i fjorsommer at noe var justert feil... men orka ikke dra innom å klage Igjen da pga var jo ikke noe slittasje som var visende å som bevis på feiljusteringa sånn sett...
(vinjes bilverskted btw...) neste gang blir det V-P hobbymekkåskjenk AS(Alltid Sjæf ;) ) som skal brukes :p hehe