En kjapp kikk i brosjyrene tyder på at ABS ble standard på 95-modellen. Til og med 94 var ABS altså ekstrautstyr, eller i en viss grad inkludert på versjoner med bedre utstyrsnivå.
Printable View
En kjapp kikk i brosjyrene tyder på at ABS ble standard på 95-modellen. Til og med 94 var ABS altså ekstrautstyr, eller i en viss grad inkludert på versjoner med bedre utstyrsnivå.
stemmer det larsverm:)
Så ingen bør altså ta for gitt at en eldre 940 (91-94) har ABS. :p
Er det forskjell på innpresset på 940 på de forskjellige modellene?
Jeg fant ei side hvor det stod at 90-95 mod har ET 25 og at 95-98 mod har ET 43.
Stemmer dette eller er det lik ET på alle 940 modellene?
Kilde: http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm
Det er likt innpress på alle. Er kun 960/S/V90 som har ET43.
Hvilket svinghjul sitter det på 940 93 mod stv med b230fb? m47 kasse. satt det Lh 2,4 på disse?
Alle 2/7 og 9 serie biler fra 1989 og fremover har lh 2,4 UNNTATT 7 serie fra 91 og 92 , de har Bendix-Regina.
Men er det fortsatt ulike svinghjul på modelene? Mener at jeg telte 56 eller 57 hull og 1 opprom på svinghjulet fra 93 modelen.
Jeg vet jo at jeg har feil svinghjul.. Prøver å få tak i, men er ingen som er seriøse nok til få et avgårde med posten :) Det jeg lurer på er hvilket ledningsnett det sitter i 93 mod 940 med b230fb. Der jeg tok svinghjul fra til å begynne med til min 92 mod b230ft motor som også hadde automat sist den fyrte rent :)
93 940 har lh 2,4. all 940 har det
merkelig... Svinghjulet jeg hentet fra den bilen fungerte utmerket på den, når den gikk.. er det jeg har satt på min nå, og der telte jeg 56 eller 57 hull og 1 opprom.
Du har ikke satt det feil ang plassering da? Hvis du setter motor i øvre dødpunkt(alltså i null),så skal oppholdet i svinghjulet være midt i starterhullet.
Har fått med meg det, men syns det er så rart med tanke på hullene og at det kun er 1 opprom :- )
Plukk ut hallgiver da vel og tell en gang til. Er nok 58 hull tenker jeg. Fort gjort å telle feil.
Men skal vel fortsatt være to opprom? :)
lh 2,4 har 60 hull, ikke 58
Sendte nettopp epost med en som hadde et svinghjul på 58 hull og 1 opprom. antageligvis det jeg har da!? Hva stammer dette opprinelig ifra? Begynner å bli litt forvirra selv om jeg vet at det er 60-2 på lh 2,4.
mulig nyere 230k har 58 hull og ett opphold dem som har svinghjulsføler. men vet ikke hva regina har jeg?
øverst lh 2,4 svinghjul, nederst 230k svinghjul
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/03/109.jpg
I !995 kom 940 med airbag på passasjersiden.