0.750 på clutch, 0.700 bak og 0.625 forran mener jeg
Printable View
0.750 på clutch, 0.700 bak og 0.625 forran mener jeg
625 clutch. 750 foran og 700 bak :) hydraulisk bremselys bryter.
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Dette blir sykt kult å følge med på framover :)
Gleder meg til å se hvordan buret blir, har trua! :) Men hva skjer med photobucket a? Mine bilder er også kødd...
Var riktig som du sier Brage! Har nå kjøpt mer plass :) så da tror jeg bildene kan sees?
Nå om dagene blir tiden brukt til å rydde og selge gamle deler, kaste masse drit. Skal kjøre to lass med søppel i morgen. Få litt orden i garasjen før vinteren kommer nå brått på.
Blir myyye arbeid som skal utføres så da vil fn jo ha litt system på ting :) heldigvis fått med meg en flink kar til å hjelpe med karosseri arbeid og lakkering. For hvis jeg skulle gjort alt det som jeg har planer om selv, så hadde sikkert hele bilen slått seg av sveisinga mi :p
Takluke på sveises igjen. Bakdører sveises igjen så jeg kan ha eksosen ut av døra. Må kanskje utvide tunnelen litt. Skal lage breddere i STÅL. Kanskje lage litt bedre plass til eksos. Lage nytt feste til rattstammen (blir sittende mye lenger bak nå!) og nye stolfester. Tja, blir en del sveising gitt!
Og stor takk til vår bergens venn Martin/gl740turbo som donerte ett sett med sorte vindus sveiver til meg i dag, han ringte og spurte om jeg fortsatt trengte. Og ville sende i posten uten betaling! Skylder deg en Martin ;)
Bare hyggelig :)
Var det ikkje komt nåken nye reglar på banekjøring der eksos foran hjula ikkje var tillatt?
Så bilen i lineup'n på Gatebil. Så bølle ut der den sto.
Får lov å ha eksos ut av døra i følge NBF hvis døra er sveist igjen. For da blir den en del av bakskjermen :)
Solgte motoren i dag også :)
Hva menes med sveisa igjenn? Holder det med at den er sveisa innvendig bare?
Grattis med salg :)
Ikke sikker skal dobbeltsjekke.
Idag gikk jeg på en smell.. Kjøpte en grom nybygd 2jz av en bekjent. Skal hente den når jeg kommer hjem fra jobb om fire uker.
CP stempler org komp
Eagle råder
Titan motorsport oljepumpe
Titan drev på veiv
Porta topp inn/ut utført av tom larsen
Brian crower 264 kammer
Brian crower ventiler og ventilfjærer
Titan retainers
Titan motorsport kamdrev
Kevlar Reg reim
Arp bolter på alt
Alle reimhjul alu
Alt nytt i motor unntatt veiv
Så kun en ren motor, trenger litt mer deler:
Blir å kjøre kms datasprut på den
530d kasse med tilton 2 plate clutch
Jun innsug og kina grenrør
Comp turbo
Tial wastegate
Dette blir gromt Pål Ivar! Du trengte å gå på en smell nå ;)
Fett!!!
Sendt fra mobilen min.
Dæven. Smell er deilig, grattis ;)
Du kan få Tiltonclutchen min billig, er med nye lameller
Ikke værst!
Gratulerer!!:D
Blir spennande og sjå bilen med ny motor:)Har du ein plan om kor mykje effekt du skal køyre med?
Får med clutch i ett komplett clutchsett med svinghjul og adapterplate så, men takk for tilbudet teigen! Må ha det til 530d kasse.
Drar ut rundt 550 ærlige på hjul var planen.
Må vell ha tak i noe sviktstål stikkakslinger.
Får watt link også på bilen nå samtidig med buret :)
The normal sizes for the master cylinders are:
• 0.750" Clutch
• 0.750" or .700” Rear Brakes
• 0.625" Front Brakes
The front brakes have a smaller bore master cylinder so that they will always have slightly more pressure when the bias bar is in the 50/50 position. The full set up of the bias bar will be explained later in this guide.
https://www.obpltd.com/index.php?rou...download_id=83
Rått opplegg! Med den motoren der kan du lett dra ut 600 erlige på hjula, og det heldt heilt kanon! (avhenig av E85, eller bensin).
Blir nok gromt opplegg, som kjem til å spinna greit! Og ja, sviktstålakslinger må du nok ha, for eg drive å klipper mine på mindre effekt :P
Må tydeligvis sjekke litt mer.
Gundersen Motorsport sa til meg at jeg måtte ha størst bremsepumpe bakerst.
En rallycross kar jeg kjenner sa motsatt.
Og begge sa 625 er standard clutch.
Og nå snakket jeg med en kompis som har 530d kasse og han måtte ha 750 clutch sylinder.
Har 6 stempla kalipere foran, også blir det 4 stempla bak nå etterhvert. Har bremsevogge.
Noen som har erfaringer?
Ja med den motoren kan jeg dra 1000 hk, er bygd for 1200. Men på Volvoen er det ikke vits å ha mer enn maks 600 på hjula, spinner bare uansett. Er mye annet som går i stykker når du kommer over den effekten.
Mye ting som sikkert blir revet i stykker, og stikk akslene er jeg nok nødt til å få bytta med noe sterkere elelr noe som svikter :P
Si ifra om du finner en smart løsning på opplegg til gasswiren, har ikke giddet å finne på en bra løsning på min enda :)
størrelsen på pumpene varierer jo fra type bremser du bruker. Derfor noen sier forskjellig pumpe til forskjellig kasse også, er jo forskjell på cylinder som blir brukt i kassa. Kjøp noen ekstra pumper i forskjellig størrelser og prøv deg frem. Desto større pumpe, desto mindre brems. Normalen er derfor større pumpe bak som Gundersen sier. Om du har for liten pumpe bak vil du låse hjula under hard innbremsning.