Men hvis du shimser den ut og ikke har tykkere lammel, da vil vel trykkplata presse mindre mot lamellen din?
Printable View
Men hvis du shimser den ut og ikke har tykkere lammel, da vil vel trykkplata presse mindre mot lamellen din?
hva mener du med at den ikke "gir seg"?
Som Pedersens Racing sa til meg:
En vanlig lamell og sinter lamellen er like tykke. MEN den vanlige lamellen gir seg 0,8mm når du legger trykk på den. Men det gjør ikke sinterlamellen, så derfor må trykkplata shimses 0,8mm.
Jeg hadde ikke shimset min, funket greit før når jeg hadde M90 og 6-puck. Men lamellen var helt utslitt på slutten da, og svinghjulet ble også slitt.
Men skal bestille det clutch kitet fra bakaxel har jeg bestemt nå. Det er godt for 750nm og da har jeg ett mye lettere svinghjul.
MEN, er det noen som kan gjøre meg en tjeneste?
Ta å måle hvor lang en 740 front lykt er? (den gamle fronten, som jeg har)
Er nemlig på jobb og kommer ikke til å være i nærheten av noe 740 før om en måned til.
Trenger å vite hvor lang lyktene er på bilen fordi jeg skal bestille noe deler til ett luftinntak med innfelte LED kjørelys som jeg skal lage :)
Noen som kan ??
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det godt nokk og måle lykte glasset? Eller hvor skall eg måle fra hvor til?
sent frå min huawei g300
På bilen min er det 37cm oppe på lykta mellom grillen og blink lyset. Og 37,5 nede..lykta er 20cm høy. Med lista under lykta..
sent frå min huawei g300
Noen som har tips til å montere startkrans på stålsvinghjul?
Fryse ned svinghjulet og varme kransen og banke den på?
Japp. Veldig enkelt, behøver trolig ikke fryse ned svinghjulet heller. Jeg tok bare en propanbrenner og varmet ringen en god stund mens svinghjulet lå ute på marka, så var det bare å løpe med ringen og slippe den nedpå. :)
Holder bare å varme start kransen! Ikke noe problem
Okei, får det nok til da :-)
Jonas på Bakaxeldelar er på ferie denne uka så får ikke fiksa det før til uka. Men er uansett på jobb i utlandet hele august. Men kommer nå mye gromme deler til bilen, en del av det som skal inn i vinter da, skal lisensiere bilen tenkte jeg ;)
Sikter meg inn mot å kjøre på gatebil nå i sept hvis jeg får svinghjul, clutch og trykkplate på gang :) også må jeg fylle på brannslukkeren! Haha
Planen er å kjøre på gatebil i september hvis jeg nå får nytt cnc frest svinghjul 7kg, montert startkrans på det, ny clutch 6puck sinter og den sterkeste sachs trykkplata (600nm + 25% med sinter) :-)
Så for vinteren er det:
-Gromt bur
-Nytt dashbord fylt opp med autometer målere, nye bryterpaneler, flocking.
-Nytt selvlaget el.anlegg i hele bilen.
-Mojave heater.
-Nytt gromt bensinsystem
-Fjerne takluke
-LED bremselys i frontrute
-hjemmelaget LED kjørelys og blitzere
-Nytt hjemmelagd luftinntak til luftfilter
-To ekstra kjølevifter foran intercooler
-Ny oljeretur i rusfritt rør forbi grenrør med an12 slange i enden
-Ny vannpumpe med alu rør påsveist
-AN16 koblinger på radiator/topp
-Lakkere toppdeksel og tårnstag
-Lakkere innvendig, bur, brannvegg osv
-Batteri inni bilen i kasse
-Hovedstrøms wire
-Ny olje catch tank 3 liter
-Fjerne bandasje, sveise forsterking, plane og coate grenrør, pinne bolter på turbo flens
-Ny mellompotte under bil, få eksos litt mer opp
-Custom jekkfeste bak
-Ny tauekrok foran
-Kjøling av bensinpumper
-Lage ny håndbrekk spak
Det jeg kom på i farta :)!
Gikk egentlig fort over fra å være en gateregistrert morobil til en fullblown racebil dette. :p Virker som det er det som skjer med flere av prosjektene her inne, begynner i det små og sklir helt ut. :p
er akkurat sånn det skal være det da :)
liker planene du har for bilen Frigstad!!!
Ja regner den nå som en 100% race bil. Som skal lisensieres til neste år forhåpentligvis :)
Har masse masse planer for bilen, men må ikke ta for mye av gangen.
Få den til å funke bra, få lisens, kjøre masse. Og etterhvert når den dagen kommer at jeg vil ha myye effekt, da har jeg store planer :)
Og mye av det jeg gjør nå, er beregnet for når den tiden kommer, som f.eks bensinsystemet, blir ny 40 liter alu tank, facet pumpe, 3 liter catch tank, og 2 stk bosch 044 videre, An8 hele veien tur/retur, bør holde til rundt 600 hk som en gang er målet da med 2JZ-GTE motor. Og når det blir bur nå så kommer jeg til å gå for doble dør strevere, fordi jeg en gang har tenkt å bytte alle dørene til glassfiber.
Og nå blir det også ny 12 kanals EGT/CHT måler i dashen, med mulighet for å måle eksostemp på 6 syl og sylinder temp på 6 cyl (klargjør for 2jz) men bruker bare 4 nå som jeg har volvo motoren.
Stilig sak som kommer fra fly teknikk, en kollega som tipset meg. Skal sveise inn nipler i grenrør på alle syl og sette inn følere (tåler 1400 celsius) og setter følere på tennpluggene som måler sylinder temp på alle 4 syl :)
Skal lage dashbord og alt med målere, brytere og alt el. nytt, så det blir permanent sånn, så det liksom blir siste gang jeg gjør det. Sprut skal ligge løst for seg selv så det kan enkelt byttes ut når det blir ny motor.
Føler jeg har tidligere gjort mye ting om og om igjen, og gjort om på ting veldig mange ganger, nå skal alt gjøres ordentlig EN gang :) har lært mye da, når jeg kjøpte bilen måtte jeg ha hjelp til å bytte fjærene liksom :P
kan jo kjøre på trackday også da :) men da er det ikke lov og skrense :/
jeg skal i værtfall ha skilter på min bil så lenge det lar seg gjøre. så mye lettere og reise på små treff og få kjørt da :)
Ja, det er "eneste" muligheten. :p
Litt synd å gjøre så mye med en orginal turbo bil, kunne heller gjort som Tveite å tatt en vanlig 740, men men...Uansett rått å noe en kunne tenkt seg selv :)
Når ble dette en orginal turbo bil? Les tråden. 88 modell 740 GLE med rødt interiør og automat gir står det.
Kjøpe ny bil er uaktuelt, jeg har denne bilen, jeg har hatt den i snart 4 år, har brukt sinnsyke summer med penger, og enormt mye tid og lagt sjela mi i den, og jeg har denne bilen helt til jeg kræsjer den :)
Tydeligvis mange som skal gjøre alt så vanskelig, jeg skal hvertfall bygge og kjøre, så kan de som vil sitte å surmule på forumet.
Slettet mine innlegg om det som handler om skilt osv. i og med at dette er en offentlig side som alle kan lese, er ikke alt man deler med alle heller..
Så ser jeg helst at dere også gjør det, alt som har med temaet skilt og lisens osv.
Dette er ingen diskusjon engang så skjønner ikke hva folk sliter med.
Hvis noen vil diskutere så send heller PM, bilen min ser dere på banen uansett for å si det slik ;)
Denne tråden handler kun om en ting og det er bilen, så hvis alt er så galt, så slutt å følg med da vell :D
Alt slettet fra min side ;) Var ikke meningen å lage stor diskusjon for bilen VET jeg blir å se på mye banekjøring framover :)
Ta alt som det kommer og det som skjer det skjer :p Stå på videre og gleder meg til oppdatering når du er tilbake fra sjøen :)
Har fått en proff rallycross bygger til å sveise buret mitt etter gatebil september :-) blir gromt!
Linderud?
Nei han heter Skaar til etternavn :)
Bygd mye gromt innen rally og rallycross.
Buret blir ett standard Pedersen Racing selvbygger bur bare med doble dørstrevere, kryss bak, beltestag, kryss i tak, hjelmknusere og toyota stag :)