Tror det er slik, at hvis det blir ulik strømstyrke på høyre og venstre side så lyser lampa. Mener å ha hørt noe slikt om 740.
Printable View
Tror det er slik, at hvis det blir ulik strømstyrke på høyre og venstre side så lyser lampa. Mener å ha hørt noe slikt om 740.
Å? har du 2 tåkelys eller? har kun på venstre side jeg
har tåkelys kobla på begge sider ja. ligger en hvit ledning på høyresia du kobler på bare :) volvo-power koblet den på med en vanlig hunn kabelsko på ledningen og på selve pæreholderen. fungerer bra det :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/840.jpg
ny stift og kondensator til b21a motoren. og nye grenrørspakninger og innsugspakning for FK motoren. alt original volvo :)
fikk også svar på prisoverslaget fra Cylmo ang Stempel og råder med det jeg trengte for å konvertere B230 blokka for 16V turbo. rabatt er medregnet. svar følger under her:
WKE207M96 Volvo 2.3L 16V 4 cyl. B234 F Turbo conversion 8.5:1 7 631,00 20,00 1,00 6 104,80
KE-VH5984AFJB4-A K1 conrod set of 4, H-Beam, Volvo B230 152 mm. c to c. 5 531,00 20,00 1,00 4 424,80
C4499-045 TOPPAKNING VOLVO STÅL B23 / B230 / B234 1,14MM ( 97MM HU1L L5 5)4,00 20,00 1,00 1 243,20
71-3616/4 STD RÅDELAGER STD VOLVO B200/B230/B234 (4 PAR) 368,00 20,00 1,00 294,40
H016/5 STD MAIN BEARINGS ( 01650SW ) 830,00 20,00 1,00 664,00
totalpris: 12731,20 Kr + MVA :eek: ble litt mer når det var EKS mva gitt...
spurte også ang blokka. kunne ta med den F blokka jeg hadde for måling og kontroll. skulle ikke koste noe. men måtte den borres pga slittasje så kostet det 2600+mva. så får vell hive meg rundt rett over nyttår å få målt og sjekka F blokka som står her og tar plass når det blir tid.
Eg fekk nokon prisar på boring og planing som eg tykte var heilt sinnsjuke...
Oppboring av 4 sylindre med honing koster 3313,00 kr inkl mva hos oss.
Prisen for balansering av veiv ( sliping av alle råde- og bæreleier ) er 2900,00 kr + mva.
Greitt nok at det blir gjort proffesjonelt, men faen :p
ja sant! bare jeg som sitter på ræva mesteparten av dagen på jobb tar 595kr eks mva for å sette opp en tlf på mail. og 890kr eks mva pr time med ting ute hos kunde. så at Faglærte\fagfolk som faktisk gjør noe ikke hvermandsen kan gjøre tar seg betalt er jo riktig. men summen er for en kunde ganske høy som en Sum alene :) synd men sant.
venter nå på at det skal bli sendt Oljekjøler fra Pedersen Racing. bestilte 16rader kjøler, 1.2m+1.5m sorte oljeslanger(JA! dere leste riktig, det blir ikke flashy stålomspunne :p) og da termostatstyrt sandwich er det ikke det det heter på fagspråket da? :p så oljen i alle fall ikke kjøles før den er blitt varm.
havnet på 2250 for delene + frakt.
håper det kommer tidlig over helga. selv om jeg ikke har behov for det før slutten av mnd her å skru det fast :p hehe moro å ha! men lurer fælt på hvor det blir av IPD delene... synes det tar så lang tiiiiiid. men den som gleder seg gleder seg godt!
890 kr?? Fy f**n dere er noen blodsugere. Hva i allverden er det som skal tilsi at dere kan ta slik betalt?
kan du sette opp ei ringesløyfe på fasttlf til mobil og fra fax til mail med videresending dit å dit samt talemeldinger og pausemusikk? :p
ikke spørr meg... er ikke jeg som har diktert prisene våre, kunne godt tatt det dobbelte jeg :p hehe
koster jo 15 laks for 2,7 kittet til rsi da fyr..
med h råder og wiseco stempel.
Det er mye om en ikke har en masse dyrt utstyr eller dyr kompetanse jo.
Jeg jobba til i høst som elektriker og timesprisen var på rundt 550 kr/t + mva. Dette med krav om fagutdanna personell med 2,5 års læretid, servicebiler, omfattende lagerhold, nesten 1 saksbehandler per 2 elektrikere:p
nja. mener vi på Elpro tar en god del mer enn 550,- ivertfall.
brodern, som bilmekaniker tar over 1000,- ingen spesiell utdanning, men kunnskap til 1000 igjen da..
men nokk ot, har seg slik det blir det til kodja merker jeg, stakkar..
skal se om jeg får kommet over til uken, å hjulpet deg med fk-motoren. så skal vi se om det blir litt mer futt på den gammle kjerra di med stunder:)
Er det lik motstand i pluggledningane på B230F og B21A då?
aner ikke gaupe. den ene som faktisk fungerte og viste seg å ikke være kass fyrer nå den :p
men er ikke så farlig. fikk brevet i dag fra posten om fortolling av deler fra IPD :D så da blir det HIGH POWER tenningsdeler derifra å montere på FKn nå. men bør vell få tak i no MSD coil også for å fore på litt i henhold. er vell lite vits i en gammel utrangert en. fankern som jeg kommer på småting hele tida...
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1066.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/1067.jpg
carbondørsider fra ACM-ab.se
4000SEK+frakt koster de. vurderer sterkt å skaffe rett over nyåret eller noe her nå. lei av å kjøre uten dørpaneler på bilen. har ikke had tid til å fikse nederste bit + det må uansett fikses på flere måter for å bruke med 2 komponentsett etter hvert så kanskje like greit å selge de? og kjøpe nye slike og trekke opp i skinn\skai :)
har bestilt regreim og strammer til FK motoren nå og sendt posten aksept på fortolling av ipd varene. så de kommer vell rett over helga håper jeg, samme med Mocal oljekjøleren fra Pedersen :) begynner å bli på stell med deler nå da...
tips til godt produkt for å male opp blokka som holder godt? har pussa over med rondell nå...
Pussing med rondell sies å kun "polere" rusta, ikke fjerne den.
For maling, så har thorshov en fin rødfarge som holder godt! Mer enn nok til 3 strøk av blokk og bunnpanne.. 99kr koster den
har jeg sagt noe om rust på FK blokka da Torra? :p neeeh. bare matta ned og fjerna litt overflatefarge\løs farge\lakkrester. sånn at ny farge kan påføres :)
husker du type eller link\varenr? eller kanskje du har en boks stående som jeg kan se når jeg kommer innom i ettermiddag?
Du vil nok helt sikkert ha noe rust en eller annen plassen :p
Nop, men den heter motormaling :p ca. 50ml elns, veldig liten boks
allright :)
rust? nei det finnes ikke på motorn her :p hehe
får se å kjøpe meg det og male opp nå når Kevin hjelper meg med regreimskifte og sette i fordelerakslingen snart :)
Ville dratt til en båt forhandler eller noe slikt, der selger dem farge til Penta motorene :)
orginal rødblokk farge.
ble ikke noe fornøyd med torshov lakken jeg værtfall.
En som lager seg diffuser :p
http://www.garaget.org/forum/viewtop...id=167909&p=17
ikke heeeelt der jeg skal. blir en mye mer clean diffusor ala ford focus rs. ikke dtm bil liksom :p hehe
Kanskje en ide til hvordan du kunne lage selv jeg tenkte :p