foretrekker nye fine deler gutt :)
men ta bilder å send på mail du så æ får sjedd...
Printable View
foretrekker nye fine deler gutt :)
men ta bilder å send på mail du så æ får sjedd...
Hyggelig å kunne treffes og prate litt Volvo ja, og ikke minst moro å få hørt litt på anlegget i 940'n. :)
ja det var et positivt avbrekk i en stressa arbeidsdag. ikke minst gull verdt når jeg uansett var så langt ''nord'' å få sett på en forumbil der og litt ideer og tanker rundt et bygg :)
Alle bildene er borte?
neida. bare photobucket kontoen som er sprengt :) kommer snart tilbake bildene :p
edit: følte et press på å kjøpe meg "pro" konto på photobucket... kosta 150kr for å få ubegrenset konto i ett år... så da blir bildene liggende minst ett år upåvirket av visninger og mengde bilder. good for everyone........!!!
japp det jeg skrev over her etter jeg kjøpte meg prokonto nå som lønninga hadde kommet inn :p hehe
sorry Kodja, men denne funker ikke til deg. du må nokk bare gi den over til meg med en gang:p
PM sendt! :)
kevin: neineinei den passer så fint atte :D kjøp deg en selv da din luring ;)
Mye kosta den? :)
samme som pedersen sine vdo :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/803.jpg
hva kan denne rødglødende galskapen være?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/804.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/805.jpg
noget nedsnødd gitt... var litt moro egentlig å måkke den fram sånn her. kun to bøttelykter som stikker ut :p var litt av et syn.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/12/806.jpg
og dette er 945n som kun stod ett døgn før den var så gæli innsnødd...
testet bilen igjen i går etter å ha ladet batteriet og måkka den fram. den holdt jo på hele tiden og stoppa på tomgang om dere husker... så tenkte jeg skulle se om det var noe med pluggledninger og fordelerlokk som jeg skifta ut i helga med noe brukt fra en F motor jeg hadde liggende.
dette funka bra helt til jeg kom midt i Heimdal sentrum :p da stoppa bilen selv i fart... jævlig moro, NOT! stod der da med hanskene godt plassert på kommoden i gangen hjemme, lua hjemme, og tynneste kjørejakka jeg hadde. kalt og mørk sånn i 6 tida eller noe.
fikk ikke start på bilen. den dro på startern og alt. ingen fyring. fikk uventet hjelp av "svigerslekta", og taua bila et stykke inn på en bussholdeplass så vi fikk sett litt oppi motorrommet. så pent ut der, venter i spenning på FK var konklusjonene... :p
vell, på tur inn i busslomma måtte det være verdens DUMMESTE kar som stod, selv om det kom to biler med nødblinken på og det var trangt, han stod på selve veien og fortauet var 50cm fra føttene hans så flytta han seg IKKE! selv ikke når jeg åpna døra på bilen og nesten dytta i han flytta han seg. ba om bråk nesten han tullingen, fyttiGrisen... vell!
taua bilen litt i gang og fikk start på den, holdt turtallet på 3000 og da holdt den seg i gang, sikkert litt kondens tenkte vi. så ble den kjørt godt i 2dre giret nedover til Prøven bil for å snu. da stoppa den tvært igjen. null respons på starte bilen igjen, dro kun på startern...
tilfeeeldigvis så kom Volvo_S90R kjørende forbi i 965n sin, snudde da han kjente igjen bilen min og fiksa problemet på 1-2-3 :p
stiften hadde null åpning i fordeleren............................... jei full fyrings rett etter den var grovinnstilt og rett hjem. så nå skal det bestilles ny kondensator og stift så jeg er sikker på at den fyrer og går fram til nyåret når FK skal inn...
takker for kjapp hjelp Oddgeir :)
Oddgeir kan nok alle triksene på gamle Volvomotorer! Må si du har fått til et bra prosjekt nå, etter å ha sett den i RL. Mangler kun motor nå:cool:
hehe ja virka sånn :p
du som var med han i går nå? :)
husker du i såfall at jeg nevnte at jeg hadde den delen til baksete fra 740n som var laget for å lage 2seter baki der!? fant den i går nå så om du vil ha den så skal du få den :p
må bare få noen til å hjelpe meg å få inn akslingen til fordeler i FK blokka og få mala og skrudd sammen nå så blir det snart. har innkommende deler fra IPD og Kilroy strax nå så :D
Jepp, var nok meg. Er usikker om jeg trenger konsollen fordi jeg ikke har veid 760n enda. Begynner å bli fullt på verkstedet så jeg har ikke så mye plass for øyeblikket, men du bor jo på Byneset så jeg kunne jo tatt meg en tur og sett på den.
jess :)
skal sikkert der jeg har den i løpet av ukedagene nå og ferdigstille basskassa til lordflora. kan sikkert si fra så du eventuelt kan stikke innom å se på eller noe. kan ta noen bilder også. er jo halvfabrikat så må gjøres en god del enda før det kan brukes til noe fornuftig da.
Steike, var svært til snø på byneset gitt :) var mye her og men.. kjedelig å være dårlig kledd når bilen streiker/står fast elns, har vært borti den :p
ja var noe vannvittig til snøfall! men det er digg. får man endelig julefølelsen igjen! har ikke had den pga lite snøfall på maaaange år nå...
var innom kverneland bil nå å kjøpte ny stift og kondensator. samt innsug og grenrørspakkning til fk motoren. må vell hive meg rundt å få kjøpt regreim og spenner også. samt oljekjøler blir bestilt i kveld tenker jeg fra pedersen...
Verste på det ene bildet er jo at 945´n ser ut som en likbil/sykebil:eek:
Mye snø på så kort tid:o
Lurer litt på 2 ting..
Når du fiksa rekkelysa bak.. Får du en lysfeil på intrumentpanelet? isåfall, hva må gjøres for å unnga det.
Også det instrumentet du bestilte på side 28 Hvor mye koster de instrumentene? Ser for meg blooodpris
Vegardb92: ingen feil nei, er kobla på tåkelysbryter som det skal være. er bare at 21watts pæra er byttet med en 5watts som resten av kjørelysa bak :) så om jeg ønsker tåkelys eller skal ha til eu kontroll så er det bare å bytte til 21watts pære :)
tenker du på oljetrykksgivern? ca 590kr eller mer husker ikke. er med rabatt det i såfall!!!