Hva kan være gærent med reimhjulet, om jeg tør spørre? :o
Hva kan være gærent med reimhjulet, om jeg tør spørre? :o
Har ikke denne en sånn god gammeldags dynamo hvor du kan bytte spenningsregulator med børster med to skruer på baksiden da? Sist jeg kjøpte en av de kosta de 100-150kr - jeg ville forsøkt den først. Nå har jeg ikke bytta det på noen 740 noen gang, men på 240 og 760 har jeg bytta en del av de. Mener å huske at jeg på Volvo i Arendal fikk tak i en spenningsregulator som ga 14,5V i stedet for de originale 14,0V.
Skulle du mot all formodning trenge en ny dynamo har jeg et assortert utvalg av de i garasjen.
http://i940.photobucket.com/albums/a...v/DSC03078.jpg
http://i940.photobucket.com/albums/a...v/DSC03080.jpg
http://i940.photobucket.com/albums/a...v/DSC03081.jpg
Par bilder av dynamoen. Jeg skal til Arendal i morgen, mormi skal til øyespesialisten. Jeg kan ringe til volvo arendal og høre, om du har et delenummer eller om jeg bare skal høre med dem (tlf?). Men om du hadde hatt en rimlig dynamo til salgs, så kan jo det være en løsning.
Funka ikke så bra de linkene dine.
Ville tatt en telefon til JM og høre om de fortsatt har den spenningsregulatoren ja, jeg har ikke noe delenummer (den er ikke en originaldel).
Skal se på dynamoen når du får fiksa bildene og ta en tur i garasjen og se. Gir deg beskjed i kveld.
Der, fiksa linkene. Var noe krøll der :o Har du nummeret til dem? :)
Ja det er en sånn dynamo som de hadde 14,5V spenningsregulatorer til ja.
3700 0300 er nummeret.
Har en dynamo som ligner veldig på den du har der som jeg har plukket av en 740 turbo, skal sjekke nummeret etterpå.
Nydeli bil de hær :)
400 er jo ingenting, skulle kjøpe til 460en dama hadde før og den skulle de ha 800 og noe for på en BilXtra butikk. Var det hos Volvo-forhandleren du sjekka dette? Er nok ikke noe dyrere der enn hos Mekonomen f.eks. Vet ikke om jeg ville brukt biltema deler på sånt. (svarte her jeg, glemte å svare siste pm fra deg)
Hvis du tar ut regulatoren kan du sjekke om børstene er utslitt eller ikke da:)
Skal ta å sjekke etterpå. Er det bare å løsne den svarte greia bakpå? Ikke noe som hopper ut eller slikt? :p
du burde ta deg en tur til Bø bilco i bø der har de en 745 med spoiler bak den skal de ha 300kr for;)
Som sagt kosta regulatoren til 460n til dama over 800 kr, men den bytta jeg børster i istedet for 30 kr..
Jeg kjørte en liten tur i stad med muttern, bare til butikken drøy kilometer unna. Med lys og vifte stod den på 13,71v og uten noe som helst (utenom park) så stod den på 13,90. Jeg har ikke rørt dynamoen, men det har vært noe varmere i luften i dag. Dog det burde ha lite å si.
På gamle bilen var dynamoen så full av dritt at den sleit med å lade :D Men å skjekke børstene er en god idé
Kjøpte meg en spenningsregulator eller "laderele" som det så fint heter hos biltema. Var på tide, for børstene var det ikke stort igjen av. Etter et minutt eller to, så ladet den på 14,2-14-8volt, så det var mye bedre. Satser på at det holder en liten stund til, eller ihvertfall til etter vintern :p
Forresten fått tatt av baklukehåndtaket og prøvemontert det nye 945 -96 håndtaket m/ nye linser. Meget vakkert. Akkurat nå så ligger den gamle låsesylinderen i en pillebox, fylt med CRC 5-56, som igjen ligger oppe i en bøtte med kokende vann. Håper dette tar knekken på all driten som ligger inne i sylinderen! :D
Feiret min bursdag på fredag så nå kan jeg endelig kalle meg selv myndig! Til onsdag er det oppkjøring og jeg har god tro på at det kommer til å gå bra. Bakluken har fortsatt ødelagt låssylinder, men sentrallås koblet til alarmen, så det er greit nok :) Fått meg visa så nå skal jeg få bestilt Xenon til H3 i fulltlyset, noen forslag til rimelig, men bra fra ebay? :)
Gleder meg som en unge til onsdag, kun 3 dager til nå! :D
Gratulere med dagen!
Grattis med dagen og myndigheten:p
Gratulerer
Gratulerer på etterskud!
www.vvme.com har jeg handlet fra, rimelige priser, SINNSYKT RASK FRAKT!! og god kvalitetsfølelse på produktene. Har ikke montert det enda.
Bestilte på mandag, onsdag klokken 11 ringte det på døra..
Gratulerer med dagen! Stor gutt nå! Lykke til på onsdag! :)