-
Kan jo forsåvidt fortelle litt om framtidsplaner.
Til sommeren forsvinner bilen en måneds tid, og Flyfaen her på forumet tar over litt motorbygging.
-Kompresjon skal økes til 11:1.
-Diffusorer skal sveises i forbrenningskamrene.
-Fjerning av alle stygge støpeskjøter i eksoskanaler.
-Innsugskanaler på Venturi-prinsippet skal støypes i epoxy.
-Avstemt innsug i glassfiber skal lages.
-Avstemt 4-1 grenrør skal lages, med diffusor etter kollektor.
-Spesialslipt kam skal brukes. Specs på den blir mellom meg, V20T og flyfaen fåreløpig. ;)
-Toppen sendes til SWR-Performance for Mira-fresing av ventilseter. Blir brukt 46mm rustfrie innsugsventiler og org. eksosventiler.
-Gasspjeld fra 960.
-Og sist men ikke minst, VEMS datasprut skal benyttes. Kobles inn i originale bokser, så kan jeg kjøre på PKK uten å tenke på det. :)
Har grafer fra simulasjon, men de kommer ikke ut i offentlighet. :)
3" eksosanlegg skal også brukes med kun en lyddemper. Sikkert noen som tenker "faen for en idiot, kommer til å bli en dau bil", men send meg en PM så skal du få svar på hvorfor. :)
Mulig jeg kjøper et sett bremser hos Yengis i april, Brembo-kalippere fra EVO7. Frese adaptere gjør jeg selv. :)
Begynner med sveis på skolen om en måneds tid, så jeg skal få laget meg et sett senkeskåler foran. Skal se om jeg ikke får laget meg noen torpedostag også. Må nok dreie ned demperene for å få nok spenn i fjæra.
Mulig jeg handler inn polyforinger til resterende understell i år.
Litt lakkering skal også foregå til sommeren. Mest for å sjekke ut fargevalg osv, og øve meg til jeg skal hellakkere bilen våren/sommeren 2013.
-
-
se der ja! der va den nede igjen :p liker :D
-
Var deilig å få bilen ned på alle fire hjul ja! :D
-
-
Bra jobba Vesle-sneipen ;)
-
ser bra ut =) mangler bare fx boxene mine nå da? ;)
-
Takk for det gutta! :D
Hehe, var de FX boksene ja.. Lurte på å skippe dem, siden jeg uansett skal ha datasprut til sommeren. :p
-
Ser ut som jeg har skaffa meg to snowcaps etter vinterferien. :)
-
Ser bra ut, thumbs up! =)
-
Se her ja! Ikke verst..
Er rimelig ny på forumet, men måtte sitte å lese gjennom tråden din, utrolig bra arbeid som blir gjort her! Godt at du får gjort ting skikkelig.
Bra at du benytter CNC-fres og dreiebenk, så lærer du mye og du får skikkelige deler.
Jeg personlig klarte ikke å benytte det like bra når jeg gikk TIP.. Tror bare det skyldes latskap :p
Får lage meg en prosjekttråd etterhvert på 740en også, selv om jeg er helt jomfru innenfor 7-serie..
Stå på videre :)
-
Takk takk! :)
CNC-fres og dreiebenk er fine ting. :D Prøver å bruke dem så mye som mulig når jeg har sjangsen. Synd det blir lite av det nå før til høsten igjen.
Alltid morsomt med prosjekttråd, hehe. :)
-
Ah ok.. Hvorfor først til høsten av? Hvor tenker du å begynne til høsten?
Tja, får se, må vel få opp en tråd etterhvert :)
-
Går førsteåret TIP nå, og det er jo delt inn i fire deler. Ferdig med maskineringsdelen til påske, så er det sveis til slutten av skoleåret. Men det blir industriteknologi til neste år, så da skal jeg nok få gjort litt. ;)
Forresten, du som er Christer Harr?
-
Sånnsett ja..
Jada, er det :)
-
Såpass ja! :)
Solgt de torpedostagene forresten?
-
Nope, ikke solgt! Har dem enda, kom å hent:) Har sikkert også noe som du kan se deg nytte i på toførrn din!
-
-
Jo takk! Begynner nesten å bli litt bil av den nå. :)
Venter egentlig på inntekt for tiden... Blir lite deler uten penger. :p
Kommer til å koste en del den motorjobben til sommeren, men da har jeg nok sommerjobb. :)
-
Er vel i grunn bare å kommer å hente stagene? Går jo til en god sak..:p
-
Hvis du ikke skal ha noe for dem kommer jeg gjerne innom imorra å henter. :D
-
Da var torpedostag i hus! :)
Stor takk til Christertic som var innom å leverte nå nettopp. :)
-
skynt deg å montere og fett ut bilder! :D
-
Fikk montert nå nettopp! :D
Her står motoren uten deksel, det har selvfølgelig kommet på;
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...52328492_n.jpg
Her med deksel;
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...27633550_n.jpg
-
se der jah! :D bare tårnstag igjen nå :p