Ble knall det der:)
Printable View
Ble knall det der:)
740/940 har momentstaga festa der. Derfor er det gjenga hull.
4,5 runder på justeringa til staga på bakakselen ble vridd:)
Feste til eksosen på bakakselen... hihi :D
Pratar me mykje flexiledd på eksosen da eller :p
skal prøve å få laga en skikkelig søknad samt fått med litt info om andre biler også som går med disse bremsene til daglig :) som "bevis" på at de fungerer på slik bil normalt også.
kan ikke komme på at jeg skrudde noe dit når jeg monterte IPD stag på 945n...
japp :D
gull!
ang eksosfeste mot akslingen der så var det jo et spørsmål, men moro at dere synes det var en artig ide da...
fikk svar veldig forsinka fra Bilstein nå. sendte jo mail for å sjekke opp nr på demperne i og med at folk ikke kjente igjen nr på de som Club Sport dempere. fikk da svar at det mest sannsynlig var snakk om Bilstein MOTOR SPORT dempere, som da kan bestilles i ønsket hardhet... og disse er nå i alle fall harde nok, så vil tro at de er bestilt opp i samme hardhet\tilsvarende som Club Sport da.
hentet hjem dørtrekket fra firmaet i byn her igjen. de tok seg ikke tid eller anså det for ulønnsomt for meg at de skulle lage dette. men om jeg stilte med autocad fil på dørtrekket så kunne de lage en prøve. noen som har en slik tegning i noe slikt program som et firma kan laserskjære ting ut fra?
eller er det noen som har hørt noe fra de andre firmaene som visstnok skal lage?
har sendt prisforespørel til radiatorservice på aluradiator og cooler nå. henta originale gummifester til intercooler og radiator på kverneland bil nå, mangler bare festet og siste gummiputene til de nå fra classicparts. 250kr pr stk de to gummiene jeg henta. dyyyyrt :eek: men skal det være så skal det være :p
Fikk taki meg cruisecontroll for nyere 240, men vet ikke om jeg vil ha det allikavel.. Hint hint:p
sendt deg mld :)
får se om vi blir enige om noe her. er ikke noe bråhast med cc i og med at fk er noen få mnd fram i tid enda :)
flott det. skal se på det når jeg rekker over her nå. all hjelp kommer jo folket til gode med tilgang på nye trekk :)
Basket Contents:
12 x 463909P - Engine Accessory Bushing Heavy Duty Polyurethane
2 x 1336962 - Adjustment Bolt for Alternator
2 x 2A9550 - Magnetic Drain Plug
1 x 25.0022 - Ipd high energy distributor cap
1 x 25.0021 - Ipd high energy ignition rotor
1 x 3E240 - Performance Spark Plug Wires
1 x 8614105 - Interior Rear View Mirror
The cost to ship this order will be $65.23 via UPS International or $37.15 via the postal service.
= Bestiller :p
hei.
takker for din henvedelse til oss ang volvo 242.
oljekjøler 17rekker m/filter adapter og stålombunde slanger 1800,-inkl mva. lagervare.
intercooler 2000,-inkl.mva.lagervare.
når det gjelder alu radiator som passer i orginalefester er det verre.for det første er det dårligere kjøling,tåler mindre,umulig og reparere.bruk en ny volvo radiator,har levert det til mange med nybygget turbomotor,og uten at det har blitt problem med kjølingen.1300,-inkl mva.
Da har du noe som vil fungere på din også.
ta et tur innom for å se...
mvh
best regards
Geir
Radiatorservice as
trodde aluradiatoren var mer effektiv men flott at fagfolk kan avkrefte slikt gitt før man handler. til sammenligning skulle city bilglass som også leverer aluradiatorer ha 4500 eks mva for en 22mm tykk radiator :p
edit: så på ipd sine sider så var det jo relativt billig for bensinpumper og slikt. så har også sendt en forespørsel om oppgraderingskit til bensinpumpe in tank og under med det jeg trenger fra de eventuelt. samt hvilke pumper det er snakk om. så får vi se.
edit2:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/54.jpg
sånn er eksosen på 240 laget når den ligger under aksel...
radiator fra 760 da? den er STOOOOOOR å større enn størst, så den gir bra kjøling! :)
ja den var riiiimelig svæææær når vi så på den gitt :p hehe
skal se når jeg får de nye festene for intercooler og radiator fra volvo nå komplett hva som er og hvordan ting passer :) ligger på litt under middels nå uansett når jeg kjører. så kjøler jo greit den som står i å foreløpig.
Eg brukar radiator frå en 850 i min bil. Den passa rett i dei orginale festa pluss at det er innebygd temp-brytar og at den har aluregister men plast tilkoblingar. (visst eg ikkje hugsar feil)
Eg meinar at den er også litt tykkere enn den orginale 240 radiatoren.
Kanskje du kan bruke en slik også ?
godt mulig! genialt med tempbryter om dette kan kobles til org. 940 kjølevifte+rele? :)
ja, det går an å bruke opplegget til 940.
Eg har iallefall kobla det med sikring, direkte på straum uten rele slik at vifta går uansett sjølv om eg stoppar bilen. Så er trinn 2 på vifta kobla på en brytar inne i bilen med sikring i mellom. Vifta er forøvrig frå en 940 m/ac som eg har parra saman med orginale vifte-dekselet til 740 turbo.
Slik ser det ut så langt. Kan fjerne bildet dersom ønskeleg.
Kanskje ikkje det beste bildet, kan ta et bedre bilde en annan dag....
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/11/245.jpg
så fint ut oppi der oar! :)
høres ut som en plan det der ja! har to stk rele liggende til dette, men har seff glemt hvor jeg la kabelstussen som jeg klippa for å koble det opp slik jeg har det nå :p
jeg har kopplings schema på elfläkt med 940 fläkt, givare köper du på biltema med rör/slang adapter ca 220kr :D
Ny radiator på biltema, 899, aluregister, og kliss lik Nissens-radiatoren min så og si..
Tror ikke du vil få noe varmeproblemer med den, jeg fikk problemer med å få OPP varmen i min bil..
Har jo selv alu-radiator som jeg kjøpte hos fcpgroton for en stund siden som er levert av nissens, funker bra den med termo-bryter.