13c på steroider :)
Printable View
13c på steroider :)
Ser bra ut, blir spennende å se hvordan det blir med denna :)
Håper det blir bra.
Oljetrykksslange og koblinger til vann innkjøpt.
Fått satt på nye eksosapakninger, oljetrykksslange og prøvemontert slange til LMM. Må bygge om trykkrøret til IC litt også. Blir da passe anonymt dette? [emoji14]
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/11/512.jpg
Satser på org. look jeg også, så det ikke lyser trim lang veg ;)
Sendt fra min Huawei Honor 6 via Tapatalk
Det mest avslørende var egentlig silikonslangen [emoji14]
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Herlig å se at noen velger sorte slanger..
Hva jeg mener om slanger som er "biltemablå" og "fordsierrablå" skal jeg holde meg for god til å si noe om.. :)
Tilogmed IC skal lakkeres svart for å skli inn under "orginal". Må bestille noen rør/slanger i kveld.
Går jo å slipe de blanke siliconeslangene med våtslipepapir for å få de mer matte og.
Takk, jeg er så glad for att det er flere enn meg. Jeg HATER blå slanger og blå/rød elokserte deler og an kuplinger...
Jeg er ikke imot det men da må alt stå i stil å være en mening med at de er der. Ikke bare bytte for fargen sin skyld....
Da var vannkjølingsrør lagd. Dreid stuss for å ha i blokka med 16mm slangetilkobling, bestilt. Oljereturslange i armert silikon pluss noen deler. Omtrent bare eksos som gjenstår snart.
Følger..
Korleis fungerte bakaxel.se sitt momentstag? Noko å ha på ein bruksbil med litt oppgradert understell?
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Såg no at du hadde laga det sjølv, men er ganske likt i design
Synes det ble ganske plagsom resonans inni ved pådrag/motorbrems. Skal redesigne det litt når jeg får tid, da tror jeg det blir bra.
Ok, greit å vite :) du får legge ut bilete av redesignet :)
Ja det skal jeg gjøre. Er snakk om å sette foringer i enden mot akselen.
Da er vinterhjul i boks. Har også bestilt litt tenningsdeler og fler alurør da jeg bommet litt på lengde til LMM rør og diameter på IC rør.
Kult prosjekt :). Blir spennende å se hva EFR turboen gir [emoji106]
Ja noen timers jobb nå så burde den være oppe og gå.
Hvilken kam kjører du med i denna motoren GMV :)?
VX3 foreløpig
Ok :). Hadde du tenkt å bytte :)?
Får se. Ikke om den blir kjørbar med den i.
Ok :)
Om ikke blir det kanskje en STS eller annen moderne turbokam.
Sts 247 [emoji16]
Vennligst ikke ødelegg dette oppsettet med noe overoptimistiske fakter.
En 940 manifold tåler ikke noe mer enn en kam som Volvo T5 Gr.A eller STS 237/116.
Hvis man vil kjøre STS247/112 så må man skaffe seg ett 4-2 grenrør og twin entry (divided) turbinhus.
Har du prøvd en STS 247/117 f.eks Batland ?
Kommer ikke annet enn std grenrør på denne. "Orginalt" utseende er pri 1. Så noe super SS rally GT kam blir det ikke.
Mulig det hadde gjort seg med en kam som har noe mer durasjon og løft på eksos. Dvs mer turbovennlig.
Nei det har jeg ikke. Har imidlertid det jeg mener er glimrene resultater med 940 manifold og T5 kammen som har 267/117. STS 247/117 har til sammenligning 292/117 og med hele 25 grader mer durasjon så øker overlappet og ventilløftet i ØD dramatisk. Dette vil sabotere resultatet.
Ett par lokale optimister forsøkte 292/112 på noen motorer med grenrør - med nedslående resultat. Kammene ble raskt erstattet med 267/112 og strålende resultater.
STS237/117 kan også omtales som 272/117, altså ørlite værre enn T5 kammen på 267/117.
Tidlig åpning av små eksosventiler er effektivt på lystgass og kompressormotorer med høyere kompresjon. Turbomotorer på pumpebensin sliter med bedrøvelig lavoktan drivstoff. Har man 2V topplokk så er det fra større til STORE eksosventiler som er den rette løsningen. Dette er grunnen til at jeg spec. topp med 46 mm innsugsventiler og uvanlig tykke og tunge 42 mm eksosventiler på ovennevnte motor.
Se her hva mannen bak STS247 kammen selv sier: "Ett bra grenrör typ ajden eller KL extrem med fullt pulssplitt rekommenderas på alla dessa STS 247 kamaxlar."
Legger til at fullt pulssplitt faktisk betyr bruk av 2 stk. eksterne wg, èn for hver side, evt. EFR sitt unike turbinhus.
Har vært inne på å sette i 38 eller 40mm eksosventiler men det blir ikke prioritert nå.