Tss.. Holder nok mer enn du trur :p
Printable View
Tss.. Holder nok mer enn du trur :p
Tja får se da. Ryker den så får jeg jekke opp bilen til Rune å "låne" akselen hans:rolleyes:
hehe, lockern skal holde fint hvertfall :)
holder vell true trac'en og.. hehe :)
Jupp, ellers så får vi spleise på et par 8" yota aksler fra statene :D
hehe, 8" ford aksel ^^
tipper volvo akselen holder jeg, har herja bra med de før og de har holdt :p
2.8 bunndel? 16v stempel å alt?
Vurderte ikke du 4" også a?
Men ja, også fordi du tok 3", og mener du på et tidspunkt sa at 3" bremset eksosen for mye til ditt effektuttak, og det mener jeg skulle være 3-350 hester?
Vurderte 4" downpipe. Husk at det er ikke bare dimensjonen som har noe å si. Med 2 lyddempere, katalysator 4 krappe 90 graders bøyer totalt på eksosanlegget for å komme ned med downpipen og over multilinken så blir vinklene en veldig stor eksosbrems i forhold til en 240/740/940 med stiv aksel hvor kardangbøyen kan bestå av slake bøyer og resten kan være strake rør.
Vil tro at 3.5" anlegget mitt tilsvarer ca et JT 3" anlegg med en lyddemper mtp flow, men det er bare synsing. Skulle jeg bygd mitt i 3" akkurat som det er nå i 3.5" ville mitt vært en betydelig større eksosbrems enn et vanlig 3" anlegg.
Jo lengre røra skal være jo større må de være. + at lydempere stjeler mye effekt. 90 graders bend stjeler også mye effekt..
Jo friere jo bedre! tilogmed JT sier det er 4% mer effekt økelse ved å velge deres 1 lydempers eksos.. Hvorfor folk alltid skal henge seg opp i eksosanlegget til folk som er større en 3" er uvist :P godt slike folk ikke kjører volvo orginal cup! da hadde de hatt mye å snakke om :P
Er ingen som har hengt seg opp i eksosen til noen nå, jeg bare kommenterte det ChrML sa.
Og du har jo også sagt selv at eksosventiler ikke er så nøye på størrelsen, er viktigere å ha innsugsventiler. Men eksoshus og eksos skal jo være bøttesvært.
Men men. Gidder ikke starte en diskusjon med deg, for det blir bare dratt ut i det usannsynlige omtrent hver gang. :)
Seff gidder du ikke starte en diskjusjon på det. alle vet jo hvorfor 5ventilstopper har 3 innsugsventiler og 2 eksos ventiler =)
aktiv eksos diskusjon her ser jeg :D
skal prøve med 3" fra turbo og helt bak først, kunne prøvd med 4" downpipe også men har alt laget en i 3"..
er merkbar forskjell på 3 og 3,5 DP og for din del så trur jeg det er litt å hente på 3,5 DP bare en liten ting du budre vurdere :p
okei, spørs om en skulle bygd 3.5-4" dp da.. :)
Jeg ble fortalt at hvis man skal bygge eksos til turbo biler så er en tommelfinger regel å ha 0.5-1" større dp en resten av eksosen for at gassene skal rekke å kjøle seg ned litt før dem går inn i et mindre rør i stedet for at eksoen er en sørelse hele veien.
Ja du har jo god plass siden du kjører cossworth stuk på maskina di. Tenk på en annen stakkar som skal få massert inn 4" a:p
a.finstad: okei, får lage ny dp når motor kommer inn i bilen da :)
lars: har god plass på eksos sia jeg ja, du vil vell slite mere :p
Vil ikke si at det er lett å få på plass 4" downpipe med skråstillt motor, nei :p. På min er det akkurat så det går med 3.5" mpt det motoren skal flytte seg når nye turboen havner på plass.
Har du gått under jorda Rune?:confused:
hehe, har nok ikke det :)
har bare ikke gidda å skrudd på den :S er mer 242n som har fått det, turbo konvertering osv + MS...
fant ut at jeg hadde et 90 graders bend på 12cm innv liggende, men det blir vell massivt som DP :p
har fikset demperfester på bærebruene bak, diffen mangler lager.. når de er presset på kan jeg montere diffen, stikkaksler, bakakselen så klart + panhard & momentstag, stabstag osv :)
oppdaget også at rørene til servo tannstanga er flate, har ikke undersøkt mer men regner med at dette skal løse seg :)
skulle handla bremser snart Lars, kjedlig å slippe bilen på hjul uten bremser :p
har småtteri i bakhodet, som sveising av hjul baljer bak, montering av catch tank og evt trekke bensin ledning bort til y-kors.. får gjort endel bare jeg begynner :)