Ja det jeg mente:p er kun ledningsnett med givere å alt sånt. Så lå ha selve styreenheten. 5000 for den ny i Sverige fant jeg ut.
Printable View
Skal prøve å få tatt kontakt med noen som driver med mappen for å høre hva de sier om dette. Men ser uansett ut dom at jeg faller mot vems sprutet, selv om det er noen kroner dyrere.
Du må jo ikke kjøpe helt nytt? Men har du sjekket vems.hu?
Ikke sjekket der nei, nei må jo ikke kjøpe nytt selvsakt.. Men surt om man ikke får med alt feks.. Men skal prøve å se litt brukt. Skulle få bilde av ledningsnettet og alt som var med der for å evnt se hva som mangler.
Må jo være billig om du vurderer å kjøpe vems uten vems. :p
Var det ikke aktuelt det DTA S80 Pro sprutet du fikk tilbud om?
Så valget står altså mellom et sprut uten ledningsnett og et ledningsnett uten sprut? Har noe av det du vurderer blitt brukt på samme type motor tidligere eller må du uansett gjøre om på ting og tang for å bruke det?
Poteto potato :p nei har jo vurdert dette også, men er litt grådig (dårlig sammen med denne hobbyen..). Så tenkte å se hva jeg kom over som ikke "koster" skjorta. Det DTA sprutet var et universal sett så alt av ledninger må trekkes skikkelig osv.. Tenkte å prøve å finne et brukt litt mer tilpassa min motor. Derfor den ble satt litt på vent..
Kjøper du vems nettet så sørg for å få med noe dokumentasjon på hvordan ecu'en var satt opp. Det er kjekt å vite at alle inputs og outputs er på samme plass i ledningsnettet som i boksen du skal bruke.
Og som flere her har sagt, får du med en defekt vems-boks så koster det ikke allverden å få den reparert
Nytt VEMS V3 med ledningsnett for b230 har jeg, mangler triggere og TPS.
Høres topp ut det, men jeg skal ha det på en femmer :)
Aha, my bad ;)
Ja, det er en god start det. Du bør også få med en fungerende config fil fra selgeren slik at innganger og utganger blir satt opp på samme måte som de er i forhold til ledningsnettet.
På mailen jeg har fått videresendt fra vems så står serienr på boksen. Så er vel bare å få bestilt opp en med samme spes som der vil jeg tro? Han i Sverige jeg hørte med virka ganske real på det der..
Vems.hu har informasjonen om hva som er i boksen utfra serienummer ja. Sålenge du har seriernummer kan du bestille en boks med samme specs.
Like viktig er hvordan ledningsnettet er bygd, da kan en firmware/config hjelpe med hvilke utganger og innganger som går til hva. Det beste er jo koblingsskjema.
Du har jo og muligheten til å ohme kablene for å finne ut hvilken kabel som går til hva og tegne det opp selv og skrive ned hvilke pins som blir brukt i EC kontaktene til hva også.
Sikkert ikke store prisforskjellen, men om boksen er veldig generisk så kan det jo hende han har liggende en boks.. en vet jo aldri. Verdt å sjekke litt rundt av og til også, var mer det som var tanken.
Har du specsa på boksen eller bare serienummer?
Fikk tilsendt specsa ja.
Kan jo legge de ut, ser fort om det er en helt vanlig boks eller om det er noe spessielt med den.
Legger ved alt som sto på mailen nå da. Sikkert for mye..
This ECU was purchased in July 2007, it was sent out as
Assembled v3.3 controller 1031
- 1-wire interface: no
- ignition driver: 8
- Knock and EGT: yes
- LCD and PS2: no
- MAP connection: 400kPa onboard (6/4mm pneumatic)
- mounting-style: no-screws
- PowerFlyback: 30V bidir
- primary_trigger: VR
- secondary_trigger: HALL
Board_version=v3.3
Serial_nr= 1031
pump-= 4.15V
wbo2_pump_pw_zero=0x67
wbo2_nernstdc_target=0x86
pump+= -2.6mV/200 Ohm
AREF=4.9V
(C103=1nF, no D100)
----
Bootloader upgrade granted:
pw_of_v3/1031=1031ErikOlsen4up
New VT recommended: http://vems.hu/vt/ (nightly or stable)
Please read
http://vems.hu/vt/help/v3/general/bo...r_upgrade.html (especially when "access forbidden", to "arm")
* with ISP, set lock=3C (this requires an "internal ISP connection", but if
done OK, the rest is simple and just a few clicks)
* VemsTune Tools / Firmware / Firmware upload (the firmware upgrade
wizard is not the best in this case) upload 1.1.94_bootupdate firmware
* VemsTune Tools / Firmware / bootloader upgrade wizard. This step
requires internet access. You can check in a browser that your VemsTune
PC reaches
http://svn.x-dsl.hu/ and says: "It works! This is the default web page
for this server"
A) With internet access on the VemsTune PC, after it automatically posts
the URL to the server, the process completes after 1 click + 1 seconds. Quick,
convenient, easy.
B) Without internet on the VemsTune PC (which should be done only as
last resort), if manually posting the URL through another PC, carry the
result .uhex file with an USB stick to VT, and complete the process
without unpowering v3... So don't power off v3 after the URL has been
posted to the server ! (because unpowering v3 intentionally invalidates
the result ; and the server only allows one upgrade).
Obviously having internet on the VemsTune PC is much more convenient and
highly recommended. (Best to do from VT, and not even try to manually
download from server which does not allow any room for errors).
Ok. Det der er en ganske standard boks, den har støtte for 8 dumme coiler, så du kan velge å kjøre fordeler eller 5 separate coiler om du vil.
Oppsettet på den boksen der kunne ha blitt valgt til nesten hvilken motor som helst.