Kva må gjerast for at han ska kunna kjørast på e85 då? Andre slangar og litt justering av tenning, meir?
Printable View
Kva må gjerast for at han ska kunna kjørast på e85 då? Andre slangar og litt justering av tenning, meir?
Andre slanger. Planet topp for å øke til 12:1 i statisk komp, og dyser som gir 40-42% mer. Da er du innafor :-)
Høyrest ikkje so gale ut, får ein tak i sånne dyser til dei motorane då?
Jepp :-) 300-315cc høgohmsdyser. + en justerbar regulator til å finjustere med. Dyser finns jo i flere motorer det.:-)
No har eg skrudd av ein del delar frå ein 244 jubileumsmodell som ein fyr i nabobygda ska vraka. Frontlykter i god stand, instrumentpanel og litt andre småting :) sånn at eg slepp å ta so mykje frå den brune 79-modellen, i tilfelle eg vil få den og på veien igjen etter kvart :)
Det høres jo på sett og vis litt synd ut å skrote en 77 244 jubileumsbil også - men det fleste slike som jeg har sett i virkeligheten, har stort sett vært over gjennomsnittlig rustne.
Ja det er jo litt gale, men denne er so rusta at den er ikkje verdt å fiksa på. Det er rust over alt, det går sikkert an å plokka avekk halve bilen med fingrane :p
Nettopp, nesten påfallende typisk, det der. :p
LPG og forgasser funker veldig bra, min gamle B230A brukte 1.1, og min gamle B230FD brukte fra 1.3 til 1.7 (havnet i nødmodus for ofte). Kjekt å ha på bruksbil :)
Ja, hadde ikkje karosseriet vore so dårleg hadde han blitt redda, men den er so rusta at det er lettare å laga ein ny bil :p
Kunne vore artig å prøva på den brune viss det blir bil av den igjen :) Tåler toååane det og?
B21E?
Det var det en gang i tida. Jeg hadde både B19A med K kam og B21A i den. Artig og god bil.
Begge mine var ferdig ombygde da jeg kjøpte de, så om toppene er tilpasset på et vis vet jeg ikke.. De så helt standard ut på utsiden i hvertfall! Du får ta det som et eksperiment, alt jeg vet er at jeg syns A-motoren fungerte bedre (for den bare fungerte helt til fordamperen gikk opp i sømmen, da sluttet jeg å bruke systemet). A-motoren brukte forresten 1 liter/mil på bensin, mot 1,1 på LPG. Du mister litt effekt også, men du får den igjen ved å bytte tilbake til bensin
Det kan henda. Men kor sjeldne er dei? Det er vel ein del av dei, og so er dei jo ikkje veldig annleis enn ein vanleg DL, men det er jo litt ekstra stas likavel. Det var jo ein jubileumsmodell i 1987 og, men det var vel ikkje det i 97 og 2007 so vidt eg veit?
Har tatt bilde av han so det kjem :)
Selv har jeg strengt tatt ikke vært spesielt opptatt av noen av dem, men 77-modellen har vel alltid vært regnet for mer interessant enn 87-modellen. Når man tenker etter, er det kanskje litt underlig at vi ikke kan komme på flere jubileumsmodeller, ja. Var det ingen i 97 eller 07, eller burde det helst ha vært i 02?
OK, det har gått under min radar.
Ja. :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/10/89.jpg
Det er mykje verre enn det ser ut som.
Sikkert ikke mye å ha. Men det kan jo gå an å plukke av og ta vare på spesielle emblemer og slikt noe. :p
Svensk bil? Jeg ser den har markeringslys på bakskjermen.