Åja, har litt lyst på et nytt 245 karrosei
Printable View
Bli ikke noe karossbytte nei. Motoren og alt er jo godkjent i vognkortet.
Hadde aldri i verden orka en godkjenningsrunde med Biltrangsynet.
Hva kan bilen være verdt sånn den står nå? Følger med en del gromdeler.
Det som følger med/står ved et evt salg er:
Kaross:
Et rustent kaross som er godkjent med motor, senk og 17" felger.
Er rust i gulv, kanaler, innv + utv hjulbue begge sider, venstre reservehjulsbalje.
Fine dører og skjermer uten rust, bakluke uten rust med igjensveisa viskerhøl, fjerna listene nederst og sveisa igjen høla, lykteviskerhøla er også sveisa igjen. Snowcaps, ny frontrute, ordentlig solfilm. SAM torpedostag og tårnstag
Ny fanger foran med ekstra luftehøl. Strøkne lykter rundt om med orange blinkers. Svarte lister rundt om, svarte dørhåndtak og bakluke hengsler.
Motor:
98mod 230FT med original topp, kam, turbo. Autobahn88 alu intercooler,
TurboXS resirkulerbar dump, Turbosmart pysventil, Samco silikonbend, TESS slangeklemmer og rustfrie trykkrør. så og si ny Nissens 3 raders radiator med Spal el vifte, ukjent chip og 1bars ladetrykk. 2.5" custom eksos
M46 kasse med turboclutch.
En Getrag 265 med maskinert clutchhus og adapter med Sellholm spak og gromt spakstell, mellomaksel og medbringer og Sachs racing clutch hadde blitt med på salget.
Understell:
Bilstein CS rundt om, Lesjøfors senkefjærer med 25mm senkeskåler foran, Så og si nyoverhalt 1031 aksel med Truetrac og 3.73 utv.
IPD justerbare momentstag og panhardstag, nye foringer i bærearmer foran.
Fjærbein, bærearmer + bakaksel er pussa ned grunna med hagmans sinnagrunning og malt med Hammerite.
Bremser:
Nye skiver, klosser, calippere rundt om. Nye bremserør, stålomspunnede slanger.
Interiør:
Så og si nye Recaro stoler, mørkegrått baksete, skinndørtrekk fra 78mod, Sparco Monza skinnratt, 5rader med målere, original turteller, strøkent dashbord, 940 midtkonsoll.
Stereo:
En Pioneer spiller og noen ræva høytalere.
Hjul:
JP. 7x17 foran med 25mm spacer og 205/40 dekk. 9" bak (bredda 7") med 235/40 dekk. Alle felga har vært på retting. Sliten lakk og litt småhakk her og der.
Alt funker, bilen starter og går, står halvveis nedplukka og er påbegynt rustsveising. Hjulbuer, kanaler og litt gølvdeler følger med. Skiltene er levert inn. Står lagra tørt og godt i en varm garasje under presenning.
Trenger en del karossjobb og ny hellakkering for å bli strøken.
Som den står nå...20k-25k. Ferdig satt sammen og rustsveisa? Kanskje 35k. 40K kanskje hvis du finner den rette idioten.
Hehe. det var den rette idioten da.. 20 får du for den lett mener jeg, 25 0g opp mot 30 høres mer sansynelig ut.
Hvis man ikke kan få mere for den beholder jeg den selv. Har jo lyst til å få den på veien igjen.
Da får den stå og vente på bedre tider :cool:
Hadde eg vore deg, så hadde eg leita meg opp det karosseriet eg hadde lyst på i utgangspunktet, i staden for å gjere om på eit anna. For den innsatsen du må legge ned i å rustsveise dette, så har du sannsynlegvis dekt frakta frå USA, det er der du kan finne dei rustfrie bilane. Men vil jo tru du kjem til å måtte lakke opp det karosseriet også, så sant du ikkje ute etter litt patina :)
Akkurat det med å godkjenne det du har av senkesett, motor og felg, det er jo ikkje spesielt vanskeleg om du har med deg papir, så det ser eg ikkje på som eit stort argument mot å bytte karosseri.
Sjølvsagt så vil det jo vere litt vanskeleg å få noko særleg betalt for dette karosseriet. Så kanskje det er berre best å stå løpet heilt ut? Evt så er dette eit objekt å lære seg karosseriarbeid på :)
Han kan jo impoertere en bil som allerede har turbomotor og for den del, senk og felg er en smal sak å få inn i vognkort.
Jaja. Bilen ble solgt i høst og litt av gromdelene er spredd rundt omkring.
Nye eieren var litt uheldig på vei hjem, kom noen reinsdyr i veien:
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...83569624_n.jpg
Børsa skulle brukes som donorbil i første omgang og sveises opp på sikt, men jeg tror detta var nådestøtet for stakkars Sølvpilen.
Den var sønderrusta, men nå er den sønderrusta og krockad....