-
-
No har eg lest igenom heile tråden din og fådd mye inspiration til mitt 142 prosjekt ^^
Stå på videre og ikke gi opp :D
-
Artig å høre!
Regner med det kommer til å skje litt mer fremover nå. Bare få ræva i gir og få bilen klar til lakk, så er mye gjort.
-
Heilt klart inspirasjon å hente i denna tråden! Har prosjekt pågående sjøl.
Fin bil og kanon prosjekt! :)
-
Takk takk! Må lage deg en prosjekttråd du også. :)
Da har jeg vært og puslet litt på verkstedet i kveld. Kjørte ned med den nye kompressoren jeg kjøpte i går, og fikk montert opp den. Har noe småplukk jeg må få sandblåst, men som det ikke har blitt gjort noe med pga. at den gamle kompressoren gikk åt skogen.
Fikk meg en 2x8" bremsekraftforsterker fra 240 av en kompis for en tid tilbake, så jeg begynte å modifisere den for å passe i 142en. Den passer rett på braketten i 142en, men staget inn til pedalen må forlenges. Etter litt kapping og sveising, skal det nå passe rett i bilen. Var veldig forsiktig med sveising for å unngå å brenne opp alt inni der. Sveisa litt om gangen og kjølte godt med trykkluft for hver omgang. Tror det gikk bra, vil vel vise seg. Sprøyta nettopp litt farge på den, så får prøvemontere i morgen.
Pri 1 framover nå, blir å få sandblåst panseret og ene skjermen, og få lakka det innvendig. Så blir det å montere alle løse karossserideler på bilen og klargjøre for lakk. Kommer garantert til å fjase med alt mulig annet også innimellom, for å ikke gå fra forstanden... Er ekstremt lite glad i sparkel og pussing, men det må gjøres!
Må også få ut og vekk 144 delebilen, tar det i neste uke tenker jeg.
-
Flaks at bremsekraftforsterkeren var kav rusta innvendig, og sto kubb fast... Jaja, finner vel en ny.
Fikk slipt og sandblåst panseret og en skjerm idag, så nå er i hvert fall panseret nesten klart for lakk innvendig.
-
-
Trenger litt flere timer i døgnet for tida... Jævlig gira på å jobbe med 142en, men måtte plutselig prioritere brukisen litt. Skulle skifte frontrute på den, men der var det rusta hull i ruteramma, så ble nødt til å hive meg rundt og fikse det. Fikk samtidig et spark i ræva til å flekke det som er av rust på den, og lakke en frontfanger og et par skjørt jeg har hatt liggende i en liten evighet. Ruteramma er ferdig sveist, sparkla og lakka nå, så må bare få den inn til Hurtigruta igjen. Så er det EU-kontroll som står for tur, og så kommer den for salg. På tide med svensk bruksbil igjen etter 4 år i bayere!
(Hvis noen mot formodning har en 945 Turbo de vil bytte i en 320i Touring eller en Aprilia RSV Mille, hyl ut! :) )
Har forøvrig fått skrota 144 delebilen, men har en 142 stående her som skulle hatt ny eier også...
Ellers ser det ut for at det blir nytt verksted på meg om en måned eller to! Har til nå stått i en iskald, uisolert stålhall med dårlig lys, lite med strøm og uten vann. Blir sannsynligvis til at jeg flytter inn rett over gata i et murbygg der. Må ut med et par hundrelapper mer måneden, men det er det verdt. 3-fas strøm, vann og stor kompressor inkludert, i tillegg vil det stå litt varme på til enhver tid. Blir luksus!
Satser på en litt mer interessant oppdatering om ikke altfor lenge!
-
Pm boksen din er full...
Send meg addressen din på 47667867 så kommer jeg i morgen
-
-
Blir det god gang nå da eller ?
-
Får satse på det! Har vært og sparkla litt skjermer og dører i kveld, så får vi se hvor mye jeg får pussa før jeg står med hagla i kjeften.
-
Godt å høre ;)
Drittjobbene må dessverre også gjøres :p
-
Nå har jeg brukt en halvtime på å lese hele tråden, med alle innlegg:) dette er morro, å hjølpes jeg gleder meg til å være så "nærme" ut og kjøre som deg. alt er relativt:) Flocke dashen har jeg også tenkt å gjørra på min, prisen var ikke så ille den heller. det er også veldog morsomt å se hvor forksjellig man bygger "like" biler:D hvis jeg lurer på noe underveis kommer jeg nok desverre til og fylle innboksen din. fant jo ut når jeg gikk gjennom tråden her att du er vel ganske Volvo nærd, eller lærd om det høres bedre ut:p
EDIT: der blei det mange smilies!
-
Haha... Alt er relativt ja. Bare å skrike ut det, kommer helt sikkert på noe å mase om jeg også.
Sånn går nu dagan:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/1169.jpg
-
Er det gamle typen 140-framskjerm med lav hjulbue som ligger på benken der? Sjelden vare i såfall... Blir spennende å følge med videre på prosjektet :-)
-
Stemmer det, har to par! ;) Verdt å legge litt jobb i å redde dem i stedet for å bare sette på vanlige.
-
Fikk pusset ferdig framskjermene og lagt på fyller idag. Finner sikket noe smått som må korrigeres, men ser stort sett greit ut.
Fant dessuten ut at det er dyrt å glemme å handle der man har prosenter før de stenger. Gikk tom for grunning, så måtte innom ei malersjappe og hanke med meg en burk med 1K Glasurit-grunning til den nette sum av 319,-.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2235.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/03/2236.jpg
Satser på å gyve løs på dørene i morgen.
Noen som vet om jeg kan bruke dørhengsler fra 240 for å få skikkelige dørstoppere? Den ene døra mi har tydelige tegn på hvor god stopperene på 140 er...
-
I og med att man kan bruke alt annet av hengsler og låser burde det gå bra. Jeg har kun helgsler fra 240 på min. Og så vidt jeg vet er det ikke gjort noe Mods der. Men jeg har ikke dørstoppere da. Men hvis de ikke passer skal jeg sende deg 10 kroner i posten!:) du din tinnsoldat! Du har fått meg gira på 2.5 liter stroker kit, så nå har jeg begynt å spare!
-
Ok, høres lovende ut. Har en 240 delebil stående, så er bare å prøve egentlig.
Er bare å begynne å spare, evnt. sveise det! Er en snodig kombo av omsveist veiv, B18 råder og Granada-stempler i min som gir akkurat 2500ccm.
Lurer på om jeg skal få laget B25 grillemblem til den!:cool:
-
Nei det har jeg nok ikke kompetanse til å sveise. Trur jeg kjøper hos Steen parner, så veit jeg att det funker:) men må sikkert spare ett halvt år. Men har da på ingen måte noen hast. Skulle ikke dørstopperene passe så er det jo ikke mye tapt tid uansett. B25 emblem var en latterlig god ide!
-
Da har jeg tatt påskeferie, så nå blir det endelig tid til å få gjort litt. Driver og pusler med dørene nå, håper å få lagt fyller på dem i morgen. Ville nok egentlig byttet dem ut, men strøkne 142-dører vokser ikke på trær, så de får duge. Nederste ti cm er byttet på begge fra før, ser ut til å være skikkelig gjort. Ikke antydning til rust i skjøten. Blir mye sliping, siden lakken er full av bobler. Tar ingen sjanser og sliper vekk lakk og fyller fra forrige omlakkering.
Superdupert mobilbilde av døra på slaktebenken:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/04/196.jpg
-
Lagt fyller på en dør idag, litt småtteri igjen å sparkle og pusse på den andre. Har også gått løs på den bakskjermen som jeg har skiftet hjulbue på. Litt småknask igjen å sparkle der også, men den begynner å ta form!
VM i kjedelig oppdatering, men skriver litt sånn for min egen del også.
-
tøft prosjekt! :) stå på!
-
Takker!
Har lagt fyller på begge dørene nå. Var og rana en stakkars 240 jeg har stående for noen dørhengsler, og det passer fint. Da slipper jeg de elendige originale dørstopperene som aldri funker.
Har handla en skvett lakk, så da blir det lakk inni dører, skjermer og hengsler en av dagene.
Gikk på en liten smell idag, oppdaga at slik jeg har sveist skjermene innvendig, passer dårlig sammen med profilen på kanalen. Så der må jeg til og kappe og sveise om litegrann. Sabla irriterende med sånne tulleting når man tror det er klart for lakk, men samtidig var det flaks at jeg prøvemonterte skjermene før jeg legger lakk på.
Skal prøve å få tatt litt bilder en av de nærmeste dagene.