Bensin <3
Printable View
Bensin <3
Gladsak, kanskje.
Når jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed via RTI-skjermen at disken var korrupt eller noe sånt noe. Hadde aldri planer om å bruke den, så jeg tok ut disken og la den i midtkonsollen.
I det siste har RTI-skjermen hatt for vane å gå opp for å fortelle meg at disken ikke sitter i, og uten å la meg kjøre den ned igjen med knappene på rattet. Prøvde for moro skyld å stappe disken inm igjen, og merkelig nok:
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/669.jpg
RTI fungerer som bare det. Interfacen og systemet suger fremdeles, så jeg har ingen store planer om å bruke det, men da veit jeg det fungerer hvertfall.
Det er virkelig håpløse greier ja! :p Hadde RTI på S80en også. Bare driten :p
Helt ærlig: RTI funker knall når det funker. =p
Bruker den støtt og stadig med godt resultat. Klart, sanntidsoppdateringer og kø er ikke noe man får her, men den gjør absolutt jobben med de funksjonene den har.
Inntasting av info via ratt og korrekt navigering i tunnel, tommel opp fra meg. =)
Jeg synes det er lite intuitivt, og mangelen på oppdateringer plager meg virkelig. Har vurdert å operere inn en Androidtelefon i skjermhuset, men da må jeg strekke meg en halvmeter over dashbordet for å skrive inn destinasjon.
Nei, den er sikkert fin å ha, men blir brukt til ryggekamera i fremtida.
Svirre sin er vel gammel drosje den også ja. :)
Nå har Daniel V postet i feil tråd igjen;)
Hva i alle dager! Jeg quotet jo til og med innlegget ditt! [emoji14]
Går så det plystrer detta [emoji38]
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
GPS er et hjelpemiddel nok, vil ikke ha hjelpemiddel for å kunne bruke hjelpemiddelet. ;)
Om jeg opererer inn Androiden mister jeg uansett ryggekameramuligheten.
Jepp, det jeg har konkludert med også. Volvotechs VIR-1 ligger i en eske her, mangler bare motivasjon for å få den inn.. =p
Men det finnes muligheter for ryggekamera til android, sånn at du er oppdatert på det. =)
Betjening så langt fremme, med eller uten hjelpemiddel for bevegelseshemmede, utgår uansett. Androiden får stå der den er idag, Brodit er dyrt nok til at det skal brukes.
Du kjøpte VIR-1 rett fra Volvotech? Hva endte prisen på?
Ja, men jeg bestilte til frøknas studieadresse i EU. Pga måten betalingssystemet er lagt opp slapp jeg å betale mva (siden mitt norske kort og adresse ble brukt på fakturering) selv om den ble sendt til EU land. Vinn vinn.. =p Husker ikke hva det endte på siden det er en stund siden jeg kjøpte den nå.
Siden det er en stund siden du kjøpte den, og da sikkert ikke kommer til å bruke den... Gi meg en pris a;)
Fått på LED-bøttene igjen, digg med godt lys nå som dagene blir kortere.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/08/674.jpg
Merket jeg ikke var helt vant til det gode lyset, hadde en close call. Så ikke lyset til 1-serien som kom imot i det hele tatt, på en uoversiktlig bakketopp, som det selvfølgelig utføres veiarbeid på. Var på vei til å legge meg ut for å kjøre forbi veiarbeidet når nærlysa hans dukka opp, fint å få bekrefta at bremsene funker. Dashcamet sitter noen centimeter høyere enn meg, og oppfatter lyset fra BMWen før jeg gjør det. Pipelyden er dashcamet som registrerer en event, så det var en hard nedbremsing;)
Var vel ikkje langt unna underbuksestempling det?
Stramma godt i ballongknuta, ja.
Satt på eBay her, og i et svakt øyeblikk bestile jeg en ettermarkedsdel til en uspesifisert VAG-modell - heldigvis helt uten logo eller merking.
Moro med farge da! :cool:
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/09/1.jpg
Uuuh, nå går'n fælt nå! [emoji12][emoji1362]
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Jaføffan. Med denne og alle klistremerkene kjører jeg lett Vålerbanen på et halvt minutt!
:cool:
Velkommen etter da [emoji23]
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Pfft, kromrøret ditt hindrer deg der gitt. Skal vente med en kald Bull ved målgang, jeg:D
Har mer dekaler enn deg, så vinn vinn for meg kompis [emoji23][emoji23][emoji23]
Per Turbo
Styreleder / Chairman