Var du i retning Åsane fra sentrum i 12-12.30 tiden idag?
Syntes jeg så deg rekende langs veien der da jeg føk sørover...
Printable View
Var du i retning Åsane fra sentrum i 12-12.30 tiden idag?
Syntes jeg så deg rekende langs veien der da jeg føk sørover...
Jeg var ca overalt i dag, blant annet Åsane, så det kan stemme godt :)
Elsker sånne effektive dager i trafikken... Skulle bare en kjapp tur ut i lunchen. Først et kvarters kjøring til Fana for å hente en kjekk sak til bilen, så en 20-30 minutter til Åsane for å kjøpe babystol i en butikk jeg kjente godt til. Men de hadde BARE FEIL FARGE, så da ble det 20-30 minutter tilbake samme vei til en butikk i samme kjeden (som jeg ikke visste om før nå) i Fana. Greit nok at jeg liker å kjøre, men autopass-brikken har fått kjørt seg :rolleyes:
Men nå er bilen godt parkert for dagen, og førerstolen er grundig renset både skinn og alcantara. Siste restene av fuktighet skal få stå og tørke seg skikkelig før jeg kliner på lotion i morgen.
Kan si det sånn at det kom av ganske mye drit :)
Jepp :) 1000kr rabatt på barnestol er en grei bonus for å være litt tidlig ute med shoppingen.
Men kan ikke si jeg er veldig imponert over hvor godt de henger fast disse maxicosi-stolene med base... skulle liksom henge like godt med belte som med isofix mente de i butikken. Har mine tvil...
brukte lastestropp i tilleg jeg, på basen...
så da stod den fast.. Men jeg festa basen med sele... Forståelig nok ;)
Lenge igjen? 1ste?
festet stropp en runde rundt den sliden til "fotstøtten" for så feste den i krokene som er på seteskinnene på forsetet...
Volvo/brittaxstolen funkar i det minste veldig bra med både isofix og beltebase.
Skal si førerstolen sugde til seg lotion... Var bare stoffseter og generelt et meget avslappet forhold til vedlikehold av bil i min oppvekst, så dette er litt nytt for meg. Men hvis noen sitter og leser dette og tenker "lurer på om skinnsetene i bilen min har blitt stelt med noen gang" så kom dere til @#! ut og kjøp litt skinnpleie :) Det er så jævlig verdt det!
Fikk impregnert alcantaraen med microfiberbeskyttelse i dag også, så nå begynner det å hjelpe på :)
Kjekt å vite, men det var egentlig valgt brun maxi-cosi cabriofix før jeg ble innvolvert ;)
får ut mye dritt om man går på med litt skinnpleie ja.. hvilke produkter bruker du? jeg synes Swissvax sitt leather care kit er greit. dog har jeg ikke prøvd noe annet enda da :p
Brukte Autoglym leather cleaner og leather care balm. Skulle gjerne hatt det swissvax settet, men hadde dette stående fra før :)
Tror kanskje jeg kjøper meg swissvax sitt "elefantfett" som supplement, det er vel for slikt som ratt og de mest utsatte delene av setet?
Har kjørt to "strøk" leather care balm på alt, og alt unntatt førersetet ser meget lekkert ut nå. Særlig seteputen på førersetet tørker mer inn, men det er vel normalt (og bare å kjøre på med flere omganger med balsam)?
Altså, det suger til seg alt det får, og ber om mer...
elefant fettet er for å bruke på de mest utsatte stedene ja :) gjør det jeg ihvertfall, mater på til det sier stopp :p
Bare så ingen tror jeg ligger på latsiden ... :)
Mange timer har gått med de siste dagene til å få renset sommerfelgene som fulgte med bilen... to har blitt såpass rene at de har fått et lag felgvoks og er klar til montering (eller moden for et lag felgvoks til...), de to andre er jeg fremdeles ikke fornøyd med.
Av kjemikalier har jeg brukt
- Sonax felgrens
- Prickbort avfetting
- Sonax avfetting
- Iron-X
- Sitrusrens (for tape/lim-rester fra balanseringslodd)
Akkompanjert av
- Turtlewax felgbørste (?)
- Meguiars gule "piperenser"-felgbørste
- Malerkost fra claes ohlson for lett "agitering" av produktene (koster 30kr og er ferdig surret med tau så ingen metallkanter kan ripe - anbefales!)
Ferdig felg vaskes med biltema-vaskehanske og Raceglaze Aqua Bathe, tørkes, klines inn med Swissvax Autobahn, og buffes etter noen minutter. Disse siste stegene er kosejobb sammenlignet med det over :)
Den ene av felgene som gjenstår har noe som jeg trodde var møkk, men som nå virker mer som misfarging siden det ikke løsner. Denne sto nok bak i fjor, for den var egentlig ikke veldig skitten.
Den andre som gjenstår sto nok foran, og har tilsynelatende et uendelig tykt lag med metallavleiringer. Iron-X tok 80% første gang, og siden har det blitt mindre og mindre, men det er alltid så mye igjen at jeg vurderer å kjøpe inn clay bare til denne ene felgen for å se om det kanskje tar resten...
Har lest den store felgrens-testen på DCN, men hadde vært greit å få på felgene før helgen... så hvis noen har tips til teknikker eller produkter jeg kan finne i butikk i Bergen så tar jeg gjerne i mot :)
fikk ikke av alt jeg heller med avfetting, gikk over med clay og fikk bort så og si alt. :)
her er ihvertfall bilde av clar baren, etter flere runder avfetting:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1913.jpg
si i fra om du vil jeg skal fjerne bildet.
Bare kjekt med bilde :) Får se om jeg eventuelt clayer vinterfelgene før de skal stues i boden... ble invitert på felg-gnikke-fest hos en kompis i går kveld, så da løste det seg med et par runder til med overnevnte. Må bare vokse de to siste nå, så er bilen endelig klar for sommeren!
Ellers fant vi ut at svampen fra det microfibersettet til biltema var et fantastisk verktøy til felgvask. "Insektfjerner" siden av den klarte på en skånsom nok måte å løsne skit (kombinert med prickbort) som motstod både felgbørster og høytrykkspyler. På baksiden av vinterfelgene hans var det dype og smale furer på mange tynne eiker (12-14?) der skiten tilsynelatende motsto alt. Men den svampen, som bare har blitt liggende ubrukt før siden den virker litt rar, gjorde virkelig nytten.
Edit: Meguiars-børsten min ruster! Er det normalt? Skulle tro den var både rust- og syrefast, men den gang ei..
Utrolig godt å få på sommerfelgene i dag :)
Herlig farge på bilen - jeg må nok vente ett par uker med sommerdekkene - skal på fjellet i påska... Grumf. Vil ha sommerdekk nå jeg også....
pent syn ;) står felgene der omvendt vei på andre siden? :p
Flott bil, syns jeg så denne utenfor mekonomen hin dagen? Isåfall så den ganske strøken ut!
Var på vei tilbake fra lunsj tror jeg, så den i det du sku til og kjøre :) så den så no bra ut!!
Gav du opp det forrige settet nivåmat+bakfjærer?
Jeg har fått målt høyden på mine to morgener, men papiret ligger naturligvis i bilen nå. Fritt etter hukommelsen var det alltid ca en cm høyere på ene siden, men som nevnt er det jo ikke helt plant der den står.
Fikk løftet på mansjettene på begge sider nå når jeg la om dekkene, og de er tørre og fine under, så da gjør de vel jobben sin tenker jeg :)
Har vel ikke gitt opp, men like greit å bytte en gang til for å sjekke - er det likt da så er det slik det skal være, og jeg har ett sett i reserve. Om det ikke blir likt med nytt sett så koser jeg meg over å ha fikset ett problem. Fikk 2x nivomater + fjærer for ca 6.800 sek nå så da var det bare å knalle til... Er mer interessert i høydeforskjellen mellom rett etter en kjøretur og når bilen har stått over natta egentlig.
Fikk litt godpris på mye (dobbel eksos med endestusser og sarg, tårnstag, fjærer/nivomatdempere bak, registerreimsett, vannpumpesett, a/c-reimsett, oljekjøleslanger tur/retur til motor, indre og ytre styreledd begge sider og litt smådiverse) ; totalt er bestillingen på 20.000 SEK... Tror uansett det blir litt seint å bestille delene nå - skal inn til Östersund på onsdag tror jeg. Ca en ukes leveringstid vistnok. Tar det over norskgrensa i lovlige 7.000kr-omganger så slipper jeg frem og tilbake styr med momsen (har hytte i Åre).
Hehe, vi må parkere på ansatt parkeringen som er rett over der bilen din sto i høyden.. men litt usikker på om vccn har egen rab, mener gamle volvoklubben forsatt har, men kom innom og snakk med meg så ordner vi nok noe vettu... Prickborten er godstoff, bruker det selv og er meget fornøgd!
Fikk endelig montert disse i dag :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1747.jpg
Ja, det burde vært støvsugd og teppene burde vært vasket... det skjer vel plutselig det også tenker jeg!
Du mangler ein pedal ;)
Var clutchen eg tenkte på ja :D Pedalene såg bra ut dei? Kor kjøpte du desse?
Kjøpte de hos BS Bildeler. Husker ikke hvilken kategori de lå i, tror jeg bare søkte på "heico". Finnes naturligvis til manuell også :)
Ble vasket litt i går :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1847.jpg
Obligatorisk refleksjon-av-tre-i-panser bilde:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1848.jpg
Tok ikke motorvask denne gangen, men må jo ha bilde av tårnstaget :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1849.jpg