MLU update: 12 Første kjøreturen!
Ja da hadde man kjørt første tur!!! Tomgangen er satt, det eneste jeg klør meg litt ihuet over atm er aks-kompensasjonen, men det går å kjøre bilen om man bare er rolig på gassen :) Siden jeg ikke har noen benk så går den nogen lunde litt feit jamt over, og må ha bedre tid å kjøre litt på for å kompensere da det er vanskelig å holde den lenge nok i ro i ei selle så man får justert. Tenninga er vel også greit på snillsiden. Til tross for slikt så går den nå bedre enn den gjorde med LH'n og når jeg slo på closed loop lambda og la inn så den skulle ha lambda 0.91 (AFR 13) ved maks last (og selv med noe slapp tenning) så gikk den ganske friskt :) Selvfølgelig inget rakett-skip med de 155hk (om det er så mye, vet ikke enda :p) men man merker godt at den drar bedre og jevnere og har betydelig mere bunndrag og breiere register, så så langt lover jo ting bra! Ser ut til at jeg må planlegge en dag opp til SHS performance i Tromsø (Håvard Forsaa) og få leid benken en dag... Dyna-pack'en dems kan holde motor på et bestemt turtall uavhengig av last så da kan man finjustere bensin og tenning slik at man trenger minst mulig manifoldtrykk for et gitt turtall ved finkjøring og gi mest krutt ved det turtallet ved full belastning :) Får ta noen økter når det blir litt lysere om dagene utpå veien og justere litt så den går noe bedre og ikke minst får den på lambda 1 ved cruise, eller lambda 1.05 med closed loop :) Har grei råd, men gidder ikke over 1l på mila i forbruk :p
Når jeg har fått aks"pumpe" funksjonen oppe å gå så får vi se om det blir en liten film ;)