Regner med det blir noe sånt, må bare finne en med komplett ledningsnett..
Printable View
Regner med det blir noe sånt, må bare finne en med komplett ledningsnett..
Da var bilen godkjent og har fått ny rute :) Justert gasseren også, så nå er den "rimelig" i drift :)
Gratulerer. Gleder meg til å få min på veien. :D
Kjekt å få co fra 8,2 til under 1. Nå har nåla holdt seg stabil i flere dager. Tenningen var feil, og noen uten kunnskap om forgasser hadde rotet på egenhånd.
Planen inntil ny motor er bygget er å montere sprut på originalmotoren. Skal sjekke kompresjon en av dagene. I B21F-motoren jeg har stående monterte jeg helt nye dyser dengang jeg kjøpte den bilen. Disse kan jeg flytte over i denne motoren da den har dyser, men noen har engang fjernet det resterende og bygget om til forgasser.. Men regner med at det skal gå greit å bygge den opp. Så får jeg bygge B21 med 531 som ligger på vent for å bygge noe litt mere vass.
Detta blir bra, korleis justerte du forgassaren?
Biltema sitt forgasserverktøy. Lot broderen kose seg med det, men merker at gasseren ikke er heelt bra. Nå må jeg ha litt choke på. Men, siste fylling gav 1,01 pr mil, da noen med tung varehenger på slep ;)
http://forum.vccn.no/img-dump/2014/08/999.jpg kva har hendt her?
Ny frontleppe? Eventuelt bare gjemt grøfte lysene ;) ?
Leppe og nye grøftiser
Har ikke skjedd all verdens her, bilen skal på PKK kommende uke.
Har blitt lei forgasserhelvetet, bilen er originalt levert med B21E. Bilen får ny maskinist for innsprøytning før medlemsturen til GTB.
Kan si det sånn at bilen blir artigere av dette.
Penta-felger er også under oppussing slik at helheten blir bedre (om sånt kan sies med en slik lakk..)
Bilder kommer plutselig.
Pentafelgar blir steikje bra på denne :) Viss forgassaren fungera greit kan eg godt overta den når han skal ut :)
Gasseren er helt på viddene! Så den kommer nok til å kasseres. Motoren har vel forøvrig lidd under meg (i et forsøk på å se levetid..) og er på 3 året uten bytte av olje/filter [emoji13]
Sent from my aiFåon using Tapatalk
Bildene er døøøde :-(
Ich weisse.. Skal få oppdatert de etterhvert, skal ta litt nye bilder med spegelrefluxen tenker jeg. Bilen blir forøvrig å beskue under årets VCCN-tur til Göteborg! Satser på å få lånt meg en tidsriktig husvagn for turen :)
Det er faktisk ikke helt umulig at jeg stiller med en liknende doning, avgjørelsen blir tatt i kveld ;-)
1977 stasj med B21ET [emoji14]
Du skal slite med å holde følge :p
Det må visst bli litt skruing før du kan reisa til Gøteborg :D Men det var ikkje so veldig mykje :)
Justere hjullager, bytte bakre bremseslanger og fikse CO. Skal sjekke lekkasje på motor/gir, men regner med det går seg til :) Resterende får stå ;) Godt nøgd, forventet egentlig mer :)
Skreiv han ikkje opp skiltet bak og? Såg ikkje heilt hen den lekkasjen kom frå men det var ikkje nåke stor lekkasje. Etter ein halv time kom det ein dråpe på golvet. Det var jo ikkje mykje rust å finna :)
Den er svært bra for rust, det er stort sett på skrudde komponenter. Skiltet er 1-feil på seddelen [emoji6]
Skiltet og parklyspera?
Baklys ja. Parklys virker
Hadde visst bremseslanger liggende [emoji4] så utlegget denne gang blir minimalt. Har kostet meg ca 3000 på 3 år, der 2000 var egenandel ved sist eu