fant ikke mye, men en post var fra en som haded BCM-0070, og det gir noe av det samme dokument i VIDA som du viser lenger opp her.
Gutta anbefaller sw oppdatering allerførst.
Printable View
fant ikke mye, men en post var fra en som haded BCM-0070, og det gir noe av det samme dokument i VIDA som du viser lenger opp her.
Gutta anbefaller sw oppdatering allerførst.
Jeg får forsøke å blåse 1100 kroner på det først. :)
Ikke så herlig melding, men herlig ny DIM :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/01/964.jpg
Å va kosta den spasen??
Software oppdatering av DSTC løste intet. Feilen kommer fortsatt. De ønsker å ha bilen å lete etter feilen. Det lukter timer og høye kostnader her.
Er det noen kloke hoder som kan ha noen tips for feilkode BCM-0076 felaktig konfigurasjon BCM? :(
TC = TC (Traction Control) Dragkraftskontroll. Bromsar spinnande hjul från 0 km/h - maxfart.Sitat:
TC blockeras.
SC blockeras.
AYC blockeras.
SC = SC (Stability Control) Stabilitetskontroll. Minskar motormomentet för att uppnå ökad stabilitet i sidled när hjulen spinner loss i hastigheter från 0 km/h till maxfart
AYC = AYC (Active Yaw Control) Stabilitetskontroll. Förhindrar över- och understyrning med aktiv bromsning.
Kan det være en sensor eller lignende som har tatt kvelden?
Har pløyd igjennom VIDA nå, og det står jo generelt lite om fiks.
Har du forsøkt å bare slette alle feilkodene?
Den kan jo være det, men feilmelding som er satt er SW og da blir det merkelig. Regner med Kverneland Bil Drammen har forsøkt å bare slette koden. Den er ikke der når bilen starter men kommer etter 1-2 sekunder. Er litt lunken til å starte blindebukk på verksted da dette kan bli astronomisk, men kanskje man må bite i det. :(
Jeg bare antar. veldig vanskelig feil du har fått der.
Ring til Bilia i Ski, be om å få prate med Smestad (?) - mener å huske han heter det - det er verksmestern der. han er veeldig behjelpelig med alt. kanskje han har noen gode tips
har også lagt en post på svxc om noen har forslag der. poster her så fort jeg får svar! :)
Da har vi tydeligvis forskjellig oppfattning av han.
har ringt til han 3-4 ganger og han har hatt svar på det jeg har spurt om hver gang.
ingen ting vondt å si om han.
Vært heldig med spørsmålene han har fått da :)
Han ville i alle fall at jeg skulle ta batteriet og sjekke alle kontaker til CEM under dash og kabler til sensor i ratt. Er nok ikke så skruvandt og i alle fall ikke med elektronikk at jeg vil rote med noe sånt. :)
Elektriske vinduer Auto-up og Auto-down:
Vet ikke om andre har opplevd dette men det virket som verkstedet kjente til at denne funksjonen kan forsvinne dersom man holder på med SW i bilen.
I alle fall forsvant dette hos meg. Programmer opp igjen:
Ta vinduet helt ned med trinn 1 og hold knappen da helt nede på trinn 2 i 5 sekunder.
Gjør det samme opp.
Voila. Funksjonen er tilbake igjen.
Ser det var dårlig med respons på den på svxc.se :)
Har i alle fall sjekket kontakter oppe ved rattet. Regner med det er alle de man ser når man tar av dekslet oppå rattstammen. 1 grønn og 1 orange kontakt + noen orange kabler utenom. De så ut til å sitte dog var de stramme.
Feilen dukker som regel opp i displayet først etter at motor har gått noen sekunder.
Hei du veit vell ikkje kor det er mulig å få tak i sånn sub som du har montert? og veit du om det er mulig å bytte om sjølve suben og erstatte den med ein bedre ein?
Takker For svar
Jan Erik
Jeg måtte på www.blocket.se for å få tak i en. De begynner å bli sjeldne tror jeg. Han svensken jeg fikk kjøpt den av ble ringt ned.
Det er fullt mulig å bytte sub'en har jeg sett på nett. Noen satte inn ett pioneer element som passet godt inn her. Fant ikke den tråden nå!
DSTC feilen ble i alle fall løst den gangen ved tilbakestilling av SW til fabrikkstandard.
Så fant jeg ut at tanklokket nå ikke låser seg. Skrudde ut låsemekanismen og den låser kun opp. Så da har jeg bestilt en brukt en til kr. 300,- + mva fra et bilopphuggeri.
Når jeg bremser rister det godt i rattet. Er så sykt irriterende. Originalbremser byttet for 30000 km siden. Samma driten på den gamle bilen. Originalbremser får kast (Brembo). Mulig jeg banner i kjærka nå, men sportsskivene til Biltema var gull på den gamle etter bytte fra original kasteskiver. Jeg tror jeg gjør det samme igjen på denne. Likte de bremsene. Klossene er original Volvo.
Delenummer sentrallås tanklokk:
9483311
http://image.fbt.se/global/images/im...r/504961_1.jpg
Delenummer 305mm sportsskive sett Biltema:
64640 kr 999,-
Har jeg 305 eller 286 mm skiver eller er det samma om jeg setter på 305? Har kun 16" og 17" hjul.
Føler at du har fått en mandagsbil eller?
Ellers merkelig problem for tiden:
PA300 forsterker spiller nesten ikke lyd på venstre siden foran. Dette gjør at RTi navigasjon ikke gir lyd fra seg. Fjernet PA300 og da fikk jeg lyd i alle høytalere rett fra spilleren (HU-603). Da ville ikke RTI starte. Væsjego bli gæærn! Kan dette være fordi PA300 ble programmert av Bilia slik at bilen får "kikhoste" av at noe utstyr mangler? Originalt var ikke denne i bilen.
Koblet alt opp igjen og da startet RTI. Dritt uten lyden. Men så starter heller ikke RTI med forsterkeren koblet inn da jeg rota litt med kabel til PA300 forsterkeren. Må le bare nå :)
Kanskje bestille en PA200 for å sjekke? Denne er jo noe enklere å få tak i enn PA300.
Er forskjellige holdere til bremsekalipperne på 286mm og 305mm skiver.
286mm Til 15" felger
305mm Til 16" felger
Kjipt at det hele tiden dukker opp problemer for deg med bilen:(
Men eller en mege flott bil! :)