Det går fint ;)
Printable View
I dag fikk bilen vedlikeholdsservice, nye ytre endeledd og ny startmotor hos Frydenbø Minde, på 181.262 km :)
Var det du som hadde gnikkelyder fra rattstammen for en stund sida? Har fått ulyder når jeg svinger, mener å huske det var en quickfix.
Da skal det smøres!
Oppdaget noen hull i luftrøret som kjøler ECU her om dagen.. nytt bestilt og det gamle midlertidig tettet med vulktape. Er vel ikke så mye galt som kan skje om det lekker litt her?
Sånn ellers så er Biltemas 12V skjøteledning noe dritt. En-trådet kabel er vel kanskje ikke beste løsning på en skjøteledning..
Nytt kupéfilter på overtid i dag, 1,5 år siden sist.. ble kullfilteret fra SCStyling som forøvrig var veldig kjappe og enkle å ha med å gjøre.
Km.stand 181.667. Sist byttet på 166.659 km i desember 2013. Burde ha tatt det for ca 6-7 mnd siden tenker jeg.. note to self :)
Lågmilar dette:-)) mine to har bikka 200, flott du tar vare på den!!
Min har bikka det dobbelt av Nubel sin, ligger på drøyt 370k nå. Motoren går som ei klokke, en feilkode her og der uten at det er det verste. Det mest irriterende er en tendens til å spise seg gjennom fremre fjærseter.
Volvo ligger trygt over landssnittet hva gjelder både alder og kilometer. Ha denne i femten år til du, Nubel, se om du klarer å ta meg igjen:-)
Satte på ny i dag, den nye hadde til og med en festeklemme til den slangen fra ekspansjonstanken som går under der. Har kjørt med stripsfeste der en stund, godt å få det 100% :)
Takktakk, men føler ikke Km.stand betyr all verden på disse bilene :)
Spørs om jeg ikke fornyer meg før den tid :)
Kupefilter må ein bytte på tid og ikkje kmstand.
I hvert fall det med kull ja, der går klokken fra forseglingen brytes.
Men hadde jeg kjørt 30.000 km i året så hadde jeg nok byttet enda oftere. Det betyr jo at det filtrerer bortimot dobbelt så mye luft som om jeg hadde kjørt 15.000 km på samme tid. Viften går jo uansett, noen ganger mer og andre ganger mindre... eller er det noe galt med den logikken?
Fikk hentet meg senterhøyttaler og dolby-forsterker i lunchen i dag :)
Klart jeg har hull i dashen! Står en original navi-skjerm der nå, så planen er:
- demontere alt som har med navigasjonen å gjøre
- montere høyttaler og dolby-forsterker og bruke det sånn en stund
- lage en lur skjermløsning med en carputer e.l. i naviskjermen. Navigasjon, handsfree, etc..
- montere skjerm++ i steden for høyttaler, men beholde dolby-forsterkeren siden den visstnok gjør mye for lyden også uten senterhøyttaler
Sikkert ferdig til jul... i år eller neste :)
Hvis ikke så sier du fra.... kommer og henter gamle navienheten din, om du spanderer kaffe.
Hentet bilen igjen i ettermiddag etter tre dager hos Frydenbø SPA og bilskade. Ikke noe spennende egentlig, bare mer ny og bedre lakk oppå den de la i vår på bakskjerm og støtfanger bak:
Etter de lakkerte første gang bør man jo vente 60 dager før man kan begynne å ta skikkelig av med avfetting, vask og voks igjen.
Så det tok 2mnd før jeg oppdaget tre små silikondropp på bakfangeren. Det skulle de polere bort, men gikk rett igjennom lakken med en gang. Og så var de ikke fornøyd med resten heller så de tok alt på nytt nå. Og cred til dem for å faktisk ringe og mase på meg sånn at det ble gjort. Travle dager både hjemme og på jobb så gikk litt i glemmeboken.. men nå er det gjort :)
Ferdig til avtalt tid, men riktignok ikke pinlig nøye inspisert i godt lys enda.
Knall service:-)
Plukket av og vasket innsiden av hovedlykter og hjørneblinkers i helgen.
Er et litt matt felt midt foran venstre nærlyspære, og jeg håpet det skulle være noe som kunne fjernes uten mye styr, men det må rett og slett være krateret etter en solid pære-eksplosjon eller noe.
Må slipes om det skal bort, og da kjøper jeg heller nye. Så mister jeg litt steinsprutskader også :)
Blinklysene ble mye bedre, og jeg fikk laget til bedre lufting og lagt på noe klar lim over kanten der jeg så det fosset inn vann, men de kommer til å se bare mer slitne ut med nye glass i hovedlykter så da får jeg kikke litt etter nye slike også.
Ble ikke bilder dessverre, må prøve å få tatt noen når jeg bytter glass.
Forøvrig genial lyktekonstruksjon med ekte glass, gummipakning og stålklemmer. Ingen lim, ingen tid- eller varmekrevende prosesser :)
Det er vel samme greiene som på 240 viss eg ikkje tar feil, veldig greit :)