Meiner det går greit med tank fra bensin bil.
Måtte bytte armatur på min pga lekkasje på returstussen, bytta over B230 K maskin. Heilt like. Meiner resten av tanken au er lik.
Men du har jo begge deler, så du får krype under bilane dine og sjekke.
Printable View
Meiner det går greit med tank fra bensin bil.
Måtte bytte armatur på min pga lekkasje på returstussen, bytta over B230 K maskin. Heilt like. Meiner resten av tanken au er lik.
Men du har jo begge deler, så du får krype under bilane dine og sjekke.
Ja, einaste forskjelen eg har sett er at det er ei tappeskrua under tanken på dieselbilen:p
Å? det har eg aldri lagt merke til på 242en, det er litt rart viss det er det og eg ikkje har sett det, men må nesten sjå etter det for å vera sikker.
meeeget flott bil :)
Jau, takk for da:) Ser du e frå samnanger? :)
Vill ikkje selge bilen til noken som har tid og råd å ta vare på han då?
Før du ødlegg han med meir bengalakk og sprayboks flikking?
edit*
Må få legge til at eg akuratt har lest heile tråden, og er mektig imponert.
3år med luring og synsing på å få bytt ei vannpumpe og smådill?!?
Med all respekt, allt du syt øve hadde tatt deg ein kveld å fiksa :p
3 år!?
Sent from my GT-N7100
Beklager, tett på 2 då :)
Ikkje klikk på denne linken, Øygard: http://www.youtube.com/watch?v=JRcBA...eature=related
Eg forstår kva du meinar, men eg syns du overdriv litt:p bengalakk blanda med owatrol under bilen skal visst vera svere greier med litt tectyl oppå. Og litt spraybokslakk på hjulbuane er vel ikkje nåke gale? Ska eg heller la det rusta kanskje? Det er 3 år sidan eg tok rusten på hjulbuane og lakkerte med sprayboks. Det ser heilt greit ut, og det har ikkje komt ein einaste rustflekk tilbake.
Som eg har sagt før, er det mange grunnar til at det har skjedd so lite.
1: Ingen garasje
2: Lite pengar
3: Bilen har vore i bruk stort sett heile tida sånn at eg ikkje har kunna skru han frå kvarandre
4: Lite verktøy og utstyr
5: Har andre ting som må gjerast når det er fint ver, og når eg er ferdig med det regnar det:p
Men eg er enig i at enkelte ting har tatt unødvendig long tid.
Og so har det blitt gjort ein god del småting som eg ikkje har skreve her.
Du kan jo prøva å fiksa alt på ein kveld. Lykke til seier eg:p
Det er i alle fall ikkje latskap eller manglande arbeidslyst som er grunnen til at det har skjedd so lite.
På tide å få gjort litt med bilen no, har dreve og rydda litt i gamle bildelar eg har liggande, og laga ein ny salgstråd, no må eg berre få litt orden på verktøyet og, det blir ikkje mykje effektivt viss eg må gå og leita i 10 minutt kvar gong eg ska ha ein fastnøkkel:p
Her er salgstråden:
http://forum.vccn.no/showthread.php?...og-mykje-løye
Putt motoren i den fra diesel bilen din som en midlertidig løsning da? Den bilen er så langt jeg kan skjønne dødsdømt uansett. Når det er gjort kan du sende den på huggeren, så får du 2500kr. Så kan du sette i stand B19, bytte tilbake til den igjen og selge diesel motoren. Det der krever ikke noe modifikasjoner annet enn å fylle diesel i stedet for bensin og minimalt med verktøy som ikke finnes i ett vanlig hjem.
Kanskje det ikkje er so domt som eg trur?:D Ledningsnettet er vel ikkje heilt likt, men det er vel ikkje so vanskeleg å bytta? Og so må eg vel ha retur tilbake til dieseltanken, men det er jo berre til å ta frå 245en:)
Delene du mangler tar du som sagt bare fra 245. Strøm til pumpa tar du fra + på coil og gløding kan du koble opp på en midlertidig knapp eller bare hive over hele motorledningsnettet fra 245 så du får det på nøkkel. Det kan jo være du liker å kjøre D24 og? Jeg personlig syns det er topp i forhold til B19 :p
Den lot seg ikke knekke av det første traktorhjulet... :p
Og ein sånn traktor er ikkje spesielt lett:p
242 med diesel trur eg kunne blitt ganske så bra :) Billig i drift iallefall!
Og en kombinasjon av karosseri og motor som man aldri fikk originalt. :p
Personlig har jeg aldri skjønt det der original hysteriet. Så lenge det er kjøpt og betalt må det være lov å gjøre det man vil med egen eiendom. Og for min del så ser jeg på en konvertering ti diesel som oppgradering, hvem vil ikke ha en oppgradering? Og det er fult ut mulig å gjøre om igjen så ingen kan se at det har vært der. Det er mye værre å male biler med benga, spraylakk, kline dem full av silikon eller useriøse karosseri reparasjoner. Det er faktisk døden for en bil. Jeg sikter ikke til trådstarter her! Det er ment generelt.