Den er fjernet nå ja. Fikk bulk i eksosen og slapp unna med skrapemerker på mellomakselen. Måtte ta av racepipen å snu den for å få nok klaring igjen.
Printable View
Den er fjernet nå ja. Fikk bulk i eksosen og slapp unna med skrapemerker på mellomakselen. Måtte ta av racepipen å snu den for å få nok klaring igjen.
Hvordan gikk det med mellomakselen? Verdt borti noen som har fått såpass slag at det har endt opp med kast i mellomakselene;)
Tror den berget unna. Ihvertfall ingen vibrasjon under kjøring.
Da var nye skiver bestilt. Byttet til nye orginale Volvo på mai i fjor men de har allerede begynt å ruste i senter så gjør ett nytt forsøk med uorginale.
Bestilt nytt høytalersett forran og speilglass høyre side sånn at den blir hel og pen igjen.
Har planer om å få byttet foringene i bakstillingen slik at jeg kan kjøpe nye Michelin Pilot Sport Cup dekk etterhvert.
Kanskje jeg også får montert Ferrita DP og den lett modifiserte KKK'n etterhver og. Er litt usikker på om jeg vil montere denne turboen eller om jeg kjøper den Autotech K24/K26 hybriden.
Mykje fornuftig. Dritt med rust i senter på skivene, har det eg også.
Kjører du med original innmat om det blir Autotech sin turbo?
Ja kommer nok til å gjøre det i starten. Om ikke jeg løfter toppen og shimser mellom sylindrene.
Funderer på lett porting av topp og nye kammer råder osv osv. Men da begynner det å spore kraftig av. Men i framtiden ser jeg for meg denne som en ren sommerbil.
Riktig. Ser Autotech forsterka råder etc på det kitet til 115 000,- men det er vel for å kjøre trygt med E85.
Høres ut som vi har veldig like planer for framtida, men min blir ikkje vinterlagra dei første åra, altfor god vinterbil :)
Ja den er en knakende god vinterbil men jeg får vondt når jeg ser slitasjen på lakk og andre deler i vinterhalvåret.
Nei det blir ikke bedre men orginale finnes ikke hullborreder og slisset.
Jeg har planer om å få belagt senter med keramisk coating, da må det bli bedre.
Hvis du vil slippe rustproblemer er hvertfall ikke skiver med hull veien å gå om du bruker bilen om vinteren, da slike skiver faktisk kan knekke under belastning hvis dem blir gående flere sesonger under saltangrep. Mener det skjedde på skivene til en eller annen her på forumet for noen år tilbake. Slissa skiver er bedre i forhold til akkurat denne problemstillingen, men ærlig talt ser jeg ikke hensikten på disse bilene hvis det er ytelse og bremseeffekt som står i fokus foran bling-effekten. Har du originale R-bremser i god stand, stålslanger og skikkelig bremsevæske kan du drive aktiv banekjøring temmelig lenge uten nevneverdig fading.
Når det gjelder rusting i senter mellom navet og sliteflaten er det et ikke-tema hvis dere bare sørger for å vaske bilen med jevne mellomrom folkens. I sommerhalvåret vasker jeg alltid over her når jeg uansett vasker felgene, og prøver å gjøre det et par ganger i løpet av vinteren også. Da har jeg hatt rustfrie, originale bremboskiver til de har vært nedslitt og må uansett må skiftes :)
Har vasket regelmessig her og. Jeg kjøpte disse for å prøve. Da har jeg 3 sett skiver å velge mellom. Kan da spandere å ha vinter og sommer skiver.
Det er ren luksus det, spesielt om du er glad i jobben med å skiftene skivene hver vår og høst ;)
Det koster ikke mange kaloriene ekstra. Får se når skivene kommer. De er jo zink behandlet men får se. Om ikke går de til 240'n siden jeg stjal skivene fra den til R'en.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/1275.jpg
Såg nokk stjørdalns fineste v70 idag[emoji28]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha. Takk. Var vel på fredag dette. Sjeldent at jeg kjører ned der!
Var det ja[emoji4]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Trøndelags trangeste parkeringshus? :p
Bakklandet parkeringshus er verre! De har endret nedkjøringen på torgkvartalet nå så slipper å rygge for å klare svingen.
Så jeg er ikke den eneste som måtte rygge for å klare den svingen.. :p
Tøft. Hvor har du kjøpt disse?
Cbrakes på ebay.
Monterte skiver i gårkveld.
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/531.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/05/532.jpg
Hva skiller bakfangeren fra -05 og 06- ?
Kun eksossargen?