Tror antrasit blir bra :)
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Printable View
Tror antrasit blir bra :)
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Miniupdate: I dag ble det hentet og satt på nye viskere foran fra Hellanor :)
Samme Hella WB 93 som jeg hadde fra før og som har vært bra i to år tror jeg før jeg merket de ble reduserte nå. Anbefales!
Edit: Ja, og så hentet jeg nye originale skiver og klosser til foran i dag. Satser på montering i kveld eller i morgen.
Redstuff-klossene ser ut til å ødelegge skivene ganske greit, så de blir pensjonert foran i hvert fall :(
Mine vindusviskere ble kjøpt for snart to år siden på bensinstasjonen på Kvikne, aner ikke merke men de passer akkurat, og de duger jammen meg kjempebra fortsatt :-) Bilen var nyinnkjøpt og så rett på service, men vindusviskerne som var "gode nok" til ikke å få kommentar på service måtte "nødskiftes" når det ble slapseføre over fjellet... Men to år i Bergen med uteparkering og to år i her med inneparkering er vel ikke sammenlignbart :-)
Har nok litt å si med regelmessig vask av både bil (frontrute) og viskerene også, vil tro du ikke slurver der :)
De jeg bytter nå viste tegn til slitasje i vår mener jeg det var. Plukket dem av, vasket de skikkelig og satte inn med gummifornyer. Gode som nye frem til omtrent nå i hvert fall, men spanderer på meg nye nå før vinteren.
En kompis av meg mener det eneste riktige er å bytte årlig, men han bruker biltemaviskere som antagelig koster en del mindre..
Ble byttet skiver og klosser foran i går kveld. Tilbake til kun originale volvodeler.
Massevis av gods igjen i skivene som ikke gikk gjennom pkk, så vurderer å få de blåst og dreid og ha som backup. Noen i bergensområdet som kan dreie bort litt slitekanter?
Ble litt panisk bytte nå siden fristen på pkk er gått ut.. :(
Edit: km.stand 175.454
...og da var pkk vel overstått :)
Aldri vært et problem før nå, var jo bare småplukk på etterkontrollen, "det fikser jeg kjapt" ... og så ble det en hektisk måned på andre fronter før tiden plutselig var trang :(
Men føles bra nå ja :)
I dag fikk jeg vasket og vokset de trauste gamle 16" vinterfelgene som påbegynner sin forhåpentligvis siste sesong på bilen min :)
Montering i morgen satser jeg på, får legge ut bilder da.
Vinterfelgene på, men rakk ikke bilder i dag :(
Hvilken dim er det til 17"? 225/45R17? Har en kollega som har noen dekk med 7-8mm mønster.. Riktignok Nangkang, aner fint lite om egenskapene der...
Jeg har hatt nankang sv1 eller 2 ell noe vinterdekk, vil helst ikke snakke om det... Men det er vel en grunn til at kollegaen din har de liggende ;)
Nå som hakkapelitta 8 e lovlige i norge, er vel spøsmålet ang hvilke vinterdekk man skal ha, besvart :)
Beklager forvirringen :) Er de gamle 16" vinterdekkene med Michelin X-Ice2 i 205/55 som er på.
De "nye" vinterfelgene på 17" får bli neste sesong, eller hvis jeg kommer over gode dekk i vinter til rimelig pris i 215/45. 225 bredde blir litt drøyt..
Og piggdekk vil jeg ikke ha :)
Han hadde uansett bare 2, så de kan forbli fendere for min del..
Da ble det spontankjøp av babystol i dag. Fikk hjelp av de trivelige folkene hos barnashus.no til å prøve hva som passet, og Cybex Aton 2 gikk inn med base bak meg! Hadde aldri trodd med tanke på hvor mye plass det vi hadde før (MaxiCosi Cabriofix) tok i lengderetningen :)
Så der er et tips for de som leter etter plasseffektiv basestol som kan festes med belte i biler uten isofix..
Ja de er ganske kjekke, men de jeg har sett i hvert fall har ikke noen bøyle å bære det i og ikke ment å ta ut og inn av bilen sammen med ungen.. Men finnes kanskje det også?
Når småen er under ca 10kg synes jeg det er utrolig greit å nappe med hele stolen, så sitter han tørt og trygt mens vi kler på oss, handler, etc.
Enig i dette! Var veldig greit å ta med stolen over allt når minien var under 10kg, men no etter 8,5mnd når han har bikka 12kg og begynnt å stå sjølv har bilstolen bare blitt ståande permanent i bilen.
Ingen som har god løysing på å lage til Isofix i desse bilane ?
Har vurdert å kjøpe braketten for nyare bilar, for deretter å sveise om innfestinga til 850/v70 slik at det kan passe. Noko formeining om dette ?
C70 etter sann ca 2002, har isofix bake, kan sikkert ta ei triks derifrå, elles har det vorte brukt brakettar frå førstegenerasjons v40.
12 kg og 8,5 mnd, et godt forstår eg ;) På tide å få ungane i aktivitet, dei legg ikkje på seg så mykje no framover, no skal fettet verte til musklar, og så er det vel nokre relativt tunge barnesjukdomar som ein skal igjennom.
hgnubel, stol til den minste? Volvo sin minste er jo grei der, tek ikkje så mykje plass, men den større stolen er litt verre. Går igrunnen greitt i P80 med desse stolane, sjølv for meg. Men i V70N med atacama, var ikkje dette råd.
Er det "lov" å ettermontere isofix-fester i en bil som ikke har det originalt? Og må dette sveises?
Han et godt, men er særs mykje aktivitet for tida så vekta har stagnert no. Han er faktisk 9 mnd, *kikke på kalendaren* off kor tida går (!)
Skal vel skrue isofix-festet i sikkerhetsbelte holdarane..? har som sagt ikkje studert dette noko nærmare så det har kun blitt med tankegangen.
Meina at det var en tråd angåande Isofix i desse bilane tidlegare, men finn ikkje den igjen.
Har vært en del tråder, tror jeg har vært ansvarlig for minst en av dem.. Konklusjonen for min del ble at det ikke var noe jeg enkelt fikk til selv og siden jeg ikke har kompiser som sveiser så måtte jeg antagelig ha betalt noen for jobben, og regnet egentlig med det ikke var mange som ville ta en sånn jobb med tanke på eventuelt ansvar eller bare ansvarsfølelse om noe skulle gå galt.
Men problemet er jo å få noe som sitter der det skal, samtidig som det ikke ødelegger for at seteryggen kan legges ned. Mine siste tanker om det før jeg la det på hyllen gikk ut på å ha en brakett som skrus fast med beltefestene og har en slags hengsle i bøylene helt innerst mot braketten slik at de bøyer seg ned når bakseteryggen legges ned. Hvis de er fjærbelastet eller litt trege i bevegelsen går det an å få sitteputen tilbake på plass også uten å ha fire armer.
Vet ikke hvor mye disse må tåle, men de skal jo bare "ankre opp" basen og om de flexer litt nedover tror jeg ikke det er krise. Det du fester i dem kan jo svinge relativt fritt i mange fester jeg har sett og putene demper bevegelsene mye. Men hvis jeg skulle stolt på noe slikt ville det nok vært litt grovere dimensjoner enn originalfestene i nyere Volvo, særlig med tanke på den hengslefunksjonen.
Hvis noen lager noe slikt vil jeg veldig gjerne se bilder, selv om jeg klarer meg greit uten disse bøylene akkurat nå :)