Hvor gikk eksosen ut på den bilen?
Også vet jeg ikke hvordan min blir seende ut med sånn plastikk bak. hehe.
Men det er helt klart en mulighet å senke hele gulvet i bagasjen for å putte fuelcell og pumper / filtre nedi der :)
Hvor gikk eksosen ut på den bilen?
Også vet jeg ikke hvordan min blir seende ut med sånn plastikk bak. hehe.
Men det er helt klart en mulighet å senke hele gulvet i bagasjen for å putte fuelcell og pumper / filtre nedi der :)
Hadde 4" eksos som gikk over akslingen på høyreside også i 90grader bort til venstreside igjennom en 5" busspotte type stor med utblås bak hjulet. Så plass nok er det til å bygge eksosen ut bak på førersiden :)
Bygget om i ettertid til 3,5" eksos da det andre var litt drøyt :P
Jeg vet ikke enda, men tror jeg kommer til å forske på vanlig tank først :)
Skulle jeg ha senka ned en fuelcell hadde jeg ikke gjort det på samme plassen som bildene over. blir alt for langt bak til hva jeg kunne følt meg komfortabel med. når orginal tanken er borte så er det jo muligheter for å flytte den en god del fram. kappe ut den delen der lokket for å komme til armaturet er. og senke den ned der istedenfor. da blir det muligens plass til eksosen igjen bak. Hadde jeg hatt mulighet nå skulle jeg tatt noen mål å bilder.
Men jeg er mest gira på at vi får til en ombygd orginal tank. det skal absolutt være mulig å få til :)
Porsche har eit opplegg med swirlpot i den orginale bensinpumpa i tanken, og det hadde jo ikkje heller vore vanskeleg å lage eit slikt system. For ein heilt standard 240, er det enkelt å bruke orginale matepumpa for å mate ein swirlpot som står ved bakseteryggen i bagasjeromet. Ein bør jo ikkje ha for store pumper heller, om ein ikkje får styrt matinga på desse, å køyre bensinen i ring rundt i bilen er jo berre dumt.
Noe skal jeg få til :D
Har vært syk og svak men heldigvis ikke dårlig bak, men nå får jeg bryte meg i vegen å prøve meg på noen brønner.
Også kan det jo hende at bakskjermen får litt TLC etterpå å :D
Jeg fikk gjort litt i dag. Og jeg fant fort ut at jeg ikke er noen karosserimaker..
Tenkte jeg skulle prøver å bytte brønnene mest mulig komplett, men det er jo ikke noe lett :(
Jeg har fått kappet vekk venstre brønn og pønsker på hvordan jeg skal kutte og kappe for å få oppi den nye.
+ at jeg må innom verkstedet mitt i mårra å hente litt plåt. Det var visst litt crapy bakskjerm helt nede ved kanten der den møter brønnen
Håper på å få ferdig begge brønnene og helst litt maling i helga, evt til uka igjen.
Bilder kommer når jeg får rota meg inn på phona :/
Ett helt annet spørsmål.
Er det noen her som bruker Samsung galaxy S2 og overfører bilder ofte fra den?
Nokia'n jeg hadde før var genial. Den hadde ei ega mappe som hette image. Og når man gikk inn på den så var det å skrolle helt nederst, der lå alle bildene som thumbnails. Helt genialt. da var det å plukke ut akkurat de jeg ville ha og kopiere inn i riktig mappe med en gang.
Jeg er litt smålei av å koble til tlf'n med usb og gå innpå den som en disk. Finne mappa og ikke ha mulighet til å se thumbnails. Da må jeg kopiere litt random og plukke ut bilder etterpå.
Noen som har en litt mere genial måte å gjøre dette på?
Evt, går det an å få den til å autosynce bilder mot ei mappe jeg lager på pc'n? og som evt er tatt kun de siste dagene?
Vet jeg er kravstor, men må jo være det innimellom å, hehe.
Takker for alle svar
Jeg hadde gs2 å da var det bare å koble i usb, gå inn der bilder ligger også endre så du ser små bilder å ikke bare ikoner. Hvis du skjønner?
Eg har ein HTC One X, hatt to andre android-telefonar før den. Du har ein del moglegheiter som er mykje smidigare, enn det du gjer. Du kan installere photobucket-appen, der kan du laste rett opp til photobucket frå telefonen, eller sette den opp slik at alt blir lasta opp heilt automatisk. Du kan bruke Google+, til å gjere akkurat det same. Eller du kan laste opp rett frå Tapatalk-klienten på telefonen din, inn på forumet.
Lastar knapt opp på den gamle måten lengre.
Bra forslag :)
Det har jeg prøvd uten at det funker dessverre :(
Det virker som at telefonen ikke tillater å vise bilder som thumbnail. Det var det som funket på Nokia'n jeg hadde.
Nå har det seg sånn at jeg er litt sær (som noen sikkert har skjønt) at jeg har eget domene som jeg har alle bildene på.
Dette vil jeg gjerne fortsette med :)
Da skal jeg inn å myse litt i tråden din :)
Jeg drev å lurte på om jeg skulle ta en spansk en å kappe den brønnen i den første knekken på innsiden for å slippe å borre å hærje på toppen av rammevanga og gulvet.
Hva du tror om det, er det sinnsykt teit?
Edit:
Leste i tråden din nå, og jeg har lyst til å bytte plata som går på innsiden også. Men om jeg ikke må så sparer jeg en del tid.
Jeg skal se litt hardt på den senere i dag å se om det er nødvendig å gjøre det.
Eg var ikkje borti rammevangen, kappa "innerveggen" heilt oppunde knekken inn mot rammevange som du sikkert såg på bilda:)Syns det var veldig greit..Men var ikkje tenkt og røre innerveggen først, men det var eindel overflaterust på dei så då gjorde eg det..
Tidsmessig trur eg det er det samme om du fjerner innerveggen eller ikkje!Eindel arbeid og borre punkt og få vekk den gamle baljen uten og skade innerveggen..Tar du den vekk er det berre eit snitt med vinkelslipar men litt meir sveising..Trur det går opp i opp:)
Her kommer det bilder av den hærlige bakskjermen min.
Dette er sånn det går når innsatsen ikke alltid står i stil med kjøreferdigheter.. haha.
Bedre lykke neste gang :D
Jeg skal prøve å være snill med en i vinter, men kan ikke love noe. Evt så går det ut over lommeboka mi & Buster83 mtp lakkering og fritid :D
Her var det nydelig der fangeren har sitti.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/638.jpg
Selve hengerfeste-kula skal jeg kappe bort mens bøyla blir stående igjen. Må ha noe å dra i når vinteren og iskjøringen starter.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/639.jpg
Også ble det litt skruing før jeg fikk begynt. Alt måtte jo bort. Det tenkte ikke jeg på når jeg starta.
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/640.jpg
Her ser'n hvor innklemt brønnen er pga dårlig plåt (rust) og banking fra dekk der dekkbanene løsner og slår mot brønnen.'
Også er innerskjermen godt marinert i dekkrester :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/641.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/642.jpg
Så langt kom jeg. (kun 1 side)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/643.jpg
Også måtte jeg pille litt i sparkelen på andre sia som hadde sprekt. Der var det en del...
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/10/644.jpg
Klikka litt til så fant jeg de bildene å :)
Det var sånn jeg tenkte jeg skulle gjøre helt til jeg så at du hadde borra ut punktene nederst på innerplata.
Da ender det kanskje opp sånn jeg tenkte.
Men du er nok en del flinkere med plåt enn meg ja. Du er jo helt vill. Det skal du ha :D
Forutsatt at telefonen funker likt som S3, så kan du prøve Dropbox-appen til bildene dine. Legg inn programmet på PCen, der blir det behandlet som en vanlig mappe. På telefonen kan du markere bildene i Galleri og trykke på Dropbox-ikonet så blir de lastet opp. Anbefaler at det går på trådløst nett eller noen andre sin regning..
Får heller ikke fram forhåndsvisning med USB på S3, rart med det.
Og kul bil :D
Jeg bruker bare dropbox til bilder nå, kan jo kopiere url rett til bildet fra public mappa i dropbox...
Det kan godt hende, har igrunn ikke tenkt over det. Men skal jeg bare dele et bilde eller 2 er dropbox klart enklest av det jeg har prøvd iallfall :) Blir det flere bilder er det tungvint, siden dropboxen på PC ikke har noen funksjon til å lage mange url-er.. Men det kan nok hende det er muligheter for på dropbox online.
Dæven så dårlig jeg var på det her. Hehe.
1 brønn "ferdig". Mangler litt guffe her og der og sparkle opp igjen skjermen.
en anna ting var at jeg begynte på den "lette" siden. Høyresiden er værre. For der må jeg visst bytte litt plater på skjermen å. Den er litt væl dårlig.
All ære til folk som syns det er morro å drive med platearbeid og som får dette fint :)
Nå er det mat på gang, også er det å skjære ut den andre brønnen og begynne der.
Nå kom Buster83 akkurat med pizza :D wee..
når tar du min?!? :)
I mårra efta hvis det passer? hehe
Jeg håper jeg aldri drar til skogs eller ruller med bilen min.. Da må jeg nok ringe en runde og trygle å be alle jeg kjenner som noe om karosseri om hjelp.
Men men.. Det blir da baljer etterhvert :D og plutselig så kjører den rundt igjen lykkelig og glad, hehe.
Detta blir bra Bjørn:)
Flink du :)
Er dette egne brønner til 75-78 modell ell?
Det står i hvertfall det på lappen. (75-80)
Jeg syns den passa dårlig i fremkant, så jeg måtte trikse litt for å få den til å passe.
Men nå vet ikke jeg hva han svensken som hadde den før meg evt har gjort, for han hadde drevet mye rart på bilen som jeg måtte fikse etter han.
Det blir da noe til slutt :)
Eneste er at er har blitt SINNSYKT solbrent i panna. Har sveist uten maske, men med vernebriller så øya går det bra med.,
Man får igjen for å drive på uten skikkelig maske (verneutstyr)
Hjulbrønna ble kjøpt til en 82mod 242 som jeg hadde. passformen er vel heller aldri perfekt når det kommer til veng og klokkerholm :) hehe
Blir tøft når det begynner å flasse og det blir snøvær på innsida av brilla dine :PSitat:
Eneste er at er har blitt SINNSYKT solbrent i panna. Har sveist uten maske, men med vernebriller så øya går det bra med.,
Man får igjen for å drive på uten skikkelig maske (verneutstyr)
Meeen.. går det an å sette opp Dropbox på den måten at den ikke laster opp bildene til nettet men kun via telefon og pc, og slik at pc'n blir mediasenteret? også kan jeg velge etterpå om jeg vil laste opp bilder til nettet.
Eller er jeg fortsatt litt kravstor? hehe
Du har ikke tilfeldigvis en rødblokk liggende?
har to - tre 230A rødblokker... ;)