Tja, etter mitt syn burde man nok i prinsippet heller skrive "240 med turbo" eller noe slikt. :p I stedet har det blitt slik at man må understreke med "original turbo" i de sjeldne tilfellene av ekte vare.
Printable View
240 B230FK går det an å skrive... :)
Aller verst er jo 740/940 R...
Ja, det er jo gjerne FK, så det kan man skrive.
Det som tross alt er litt mindre farlig med mange "R"-versjoner, er jo at vi allerede vet at de ikke finnes. :p Men for oss mest interesserte blir gjerne uekte modellbetegnelser i annonsene ofte nesten å regne for tilløp til dokumentforfalskning...
Det er noen som prøver å "posisjonere seg" med sikte på at 240 i grei stand skal stige sterkt i kurs... :D
Enda en sur V70.. Greit at folk ikke nødvendigvis vet hva de selger, men det er jævlig irriterende for oss som vet. :p
http://www.finn.no/47904397
Bilen var jo forsåvidt grei, men var jo litt overpriset
Ja det var mer annonseteksten som var sur. :p
16" Nebula-kopi? Har jeg aldri sett før.
Eh... Den motoren har da aldri kommet fra VAG konsernet :-p han har røyka begge sokka sine :-)
Noe gærent er det ihvertfall :-)
Haha. Halve salgsannonsen består da av en diger feil. :p
Det var noe rør der om VAG-motor - hva slags Audi kan det ha vært med samme motor...? :p
Akkurat hva det er greit å betale bør i stor grad være avhengig av tilstanden. For eksempel kan man være bedre tjent med å betale 40 lapper for en bil som er bra enn halvparten for en som det blir masse problemer med. Men her dreier det som om en ordinær versjon i en aldersklasse som er på full fart ned mot bunnen nå.
http://www.finn.no/25233519
Denne har vell vært til salgs i mange år nå. Mørkerosa og skittenbeige interiør er visst ikke en slager :P
Flere enn meg som synes C70 er fryktelig høyt priset?
Er jo i grunn bare en pimpa 850 :P
Liland
C70 er ikkje ein pimpa 850, det er faktisk noko av det dummaste eg har hørt på lenge!
Den C70'en har vel ligget tilsalgs i 3,5 år eller mer nå.
Halve prisen på bilen er jo snart betalt, kun i finn.no annonsering :p
C70 likner mye mer på V70 P80 enn 850 :)
V70 er en facelift av 850 ja. Veldig mye likt på de bilene. Er vel bare panser og framskjermer samt fangere som er forskjellig. Samt fronylykter. Dører er likt og så videre. Så er det noe småpell med lister og så videre da. :)
Nå snakker jo jeg om utseendemessig. Der kan du ikke nekte for at V70 ikke er en facelift av en 850.
Det var en drøss med endringer fra 850 til S70/V70 i 1996-97, visst nok tusenvis, så det dreier seg om noe i overkant av det man vanligvis kaller "facelift". Likevel tenker jeg at dette er nærmere en "facelift" enn overgangen fra 140 til 240 i 1974. Det kan godt være at endringene der var færre i antall, men i hvert fall den/de største av dem var nok mer gjennomgripende.
Den store endringa på 140 og 240, er overgangen til McPherson og ny front, dei andre endringane vart fasa inn gradvis, og på 74 modellen av 140 hadde ein fått mykje av det som kom på 240. Akkurat som vi ser overgangen frå 850 til x70, litt inn i løpet ser vi overgangen til nye motorar, nye girkasser og canbus, som glir over i P2.
Sant nok, overgangen fra 140 til 240 var først og fremst den ene store endringen (annerledes front/sikkerhetskonstruksjon), mens de mindre endringene kom spredt utover både før og etter.
Når det gjelder 850 -> S70/V70, oppfatter jeg endringen som mindre "revolusjonerende", men snarere som en grundig gjennomgang og oppdatering av svært mye smått innenfor stort sett samme skall. "Facelift" bør nok regnes for et for svakt uttrykk - i hvert fall tatt i betraktning hva slags små endringer det ofte beskriver.
1800 mener jeg, men det var fra 97 850 til 97 V70/S70. 850 hadde jo mye småoppdateringer underveis også fra 92 til 97, i tillegg til facelift inn og utvendig, og obd1/2.
Det mange henger seg opp i når de kaller V70 for facelift av 850 er kanskje at det er forholdsvis enkelt å bygge NESTEN om mellom dem. Er vel bare frontruten/dashbord og bakstussen/luke/fanger på sedan som ikke passer 100% bolt-on?
V70/s70 er jo kanskje å regne som en form for facelift. Men Volvo selv lanserte det som en ny modell. Like mye som 240 var en ny modell men var basert på 140, 940 var basert på 740 osv. Med en slik måte å regne det så må jo s90 -98 er en facelift av 760-82 ....
Noen av disse modellendringene kan man, hvis man tillater seg å trekke inn andre merker, sammenligne med overgangen fra BMW 5-serien E12 til E28 i 1981.
HAha! Han har jo faktisk skrellt av halve solskjermen til dashbordet for å få i flipskjermen :p
Blant annet synd å ødelegge et slikt fint fargetilpasset dashbord... Man finner mange mer verdige 240er til denne prisen.
Overprisa 740 diesel
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...ckthrough=true