Var samme kampanje både med og uten husker jeg.. Var så mange å velge i om det var ditt eller datt men alle endte opp med bytte av masse rør og andre ting.
Printable View
Tviler på at det indre leddet har noe å si.
Vanskelig å si uten å høre lyden selv, men har du testet å fjerne sikringen fra 4-C systemet for å så høre på lyden?
Om ikke, prøv det.
Det var veldig slappt det leddet vi byttet. Men skal teste det med sikrigen og komme med tilbakemelding.
Sendt fra min mobil.
Da har jeg kjørt en strekning jeg kjører dagligdags. Kunne høre lyden ved ett tidspunkt, men ikke ellers. Jeg vil nesten si det var likt som å kjøre med dempingen i advanced. Jeg blir ikke klok på dette. Lyden er velsig hørbar i comfort modus. For meg virker det som det enten er demperne eller tannstanga. Begge deler er dyrt å skifte så jeg vil være 110% sikker før noe byttes. Tror jeg nesten må få den inn på ett verksted på kveldstid å ta en dempertest. Får høre med noen mekanikker kompiser. Enklere å lokalisere når man kan stå på siden av å lytte.
Sendt fra min mobil.
Kjedelig med sånne feil som er vanskelig og lokalisere! Blir spennandes og sjå ka som er gale, so kan eg være obs på det om eg får samme lyd og.. Du får følge godt med på lekasje på vinkelkassa di også, eg har problem med den no.
Jeg har lekkasje på vinkeldrevet jeg og. Men tror kanskje jeg fylte på litt for mye og oljen kommer ut av luftinga, eventuelt så har jeg skadet en tetting under montering.
Sendt fra min mobil.
Chassiemikrofoner er genialt til dette problemet!
Vi har en seks-kanler her på verkstedet som sitter i klyper vi kan plassere rundt på dempere/chassie o.l.
Verkstedet sa til meg at det er heilt normalt at pakninga på sjølve huset leker, der du kan dele heile kassa. Mange kjøre med det ei stund og det blir utslitt (sånn som meg som trudde det va hjullager). Men om du merka det i tide so fins det et middel du kan fylle på og smøre på utsida av pakninga for og få det tett igjen. Mekanikeren sa til meg at det va berre og fylle på til det rant over, kun på den nyaste AWD skal en ta ut igjen 0,5 desiliter.
Okei. Skal sjekke opp i dette snarest.
Om du mener det er demper eller tannstang går jeg for ett vilt forslag på hjulspindelen som sitter mellom disse :p
Nei, får håpe du finner ut av det og det ikke er dyre greiene :)
Håper jeg og. Blir mest sannsynlig oppretting og hellakkering av v bakdør og for å bli kvitt den stygge parkeringsbulken.
Sendt fra min mobil.
Hadde du bodd tettere ved skulle jeg vært behjelpelig med de, men er vel litt langt unna :p
Ja er ett stykke.... Men er jo en drøm å kjøre R dit ;)
Sendt fra min mobil.
Når jeg kommer hjem blir det montering av canbus function extender fra Volvotech og 4 nye powerflex foringer i bakstillingen. Men 1. pri er å få ordnet den jæ*#% lyden i forstillinga.
Disse forstillingene er mystiske, fra tid til annen. Sliter med et kjempeklunk fra høyre fremme selv, merkelig nok oftest bår venstre fremme går ned i et hull eller over en dump. Fjærsete, demperlager, og stabstaglenkene er under et år gamle. Begynner å gå tom for options, utover subframforinger og stabstagforinger, som begge er ei kongelig merr å skifte.
Kan være motorfeste på høyre side som lager lyd hvis vulkingen har sleppt. Merkes som oftest at bilen oppfører seg litt kenguruaktid ved moderat pådrag.
Nja, pådrag ved WOT er jevnt og fint det, eneste kenguruoppførselen er lateral, som følge av sporete vei. Bygger turtall fint som juling, men det er vel like greit å få det bytta, siden jeg tar øvre og girkassefestet og. Kom i tanker om klunking fra ytre endeledd, så jeg tar de og, siden jeg snart skal på firehjulskontroll.
Blir ikke klok på denne klunke lyden! Tok av hjulene i dag og gikk over alt av endeledd, styrekuler, foringer bolter og motorfester. Men alt var i skjønneste orden.
Men som ett lite plaster på såret har jeg fått montert inn en CFE canbus extender.
Har samme problem selv, kommer lyder fra høyre frem. Hadde den på bukk og gikk over, alt var tight, Så har jeg et skikkelig merkelig fenomen,
når jeg bremser kjennes det ut som om det er noe som gir seg skikkelig og bilen drar til siden.Så blir det borte en stund igjen.
Lurer på tårnlager og den gummi delen som hører med i topplagringa? Mystisk.
Topplagringer og fjærskåler byttet jeg for 5-600 mil siden. Orginale volvodeler også. Hos deg kan det være subframe foringer?
ENDELIG!!!
Jeg fant ut av kaklingen i forstillingen. Var ganske enkelt å se når jeg fikk bilen opp på en firesøyler bukk. Det var en av muttrene til bøylene over stabstaget som var løs. Dette var litt merkelig siden jeg ikke har vært av med dette og at mutteren "satt fast" med noen mm klaring mot bøylen. Fikk nå ihvertfall dratt til dette og lyden ble vekk. Problemet har vært vanskelig å finne pga jeg sjekket med ett og ett hjul i lufta og at da har stab staget stått i spenn.
Grattis! Ble den skyldige loctitet nedenom og hjem?:D