Tror ikke det koster mange kronene og få en salmaker til å gjøre det skikkelig heller altså, burde sjekke!
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Printable View
Tror ikke det koster mange kronene og få en salmaker til å gjøre det skikkelig heller altså, burde sjekke!
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Ikke umulig det, hsdde vært digg med noe thumbgrips.
Er liksom aldri fred å få.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/688.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/06/689.jpg
Var på Ahus en tur, alt fint. Kom ut etter en drøy time, så bakdekket på førersida var litt slapt, kjørte ned på Statoil og fyller på luft. Tok et minutt å komme opp på 1Bar trykk, fisla høyt og hørtbart ut fra hølet som vist over. Begynner å bli lei av å skifte bakdekk nå. Prøver å få til omlegg imorra.
Da skulle du ringt, har jo pluggesett i bilen da [emoji85][emoji85][emoji85][emoji85]
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Jeg har også alltid pluggesett i bilen, må bare komme meg til høggern å se om jeg finner et VAG produkt med kompressor i kofferten ;)
Kan du plugge høl på en centimeter i dia?
Uansett, hadde hele familien på slep, så det var ikke aktuelt med noe annet enn å få kjørt dem hjem og ta det derfra. Du var tydeligvis fornøyd med Dekkskift.no, så jeg ringte Christer og hørte. Han hadde ikke helt oversikt, men forhåpentligvis har han noe bellibelli jeg kan slenge på og ha ut sesongen, inntil jeg kjøper fire nye av litt mer kvalitet.
Hadde dette skjedd en uke seinere, hadde jeg kjøpt fire nye med en gang. Skjer alltid på slutten av lønninga ;)
Forøvrig, takk for dobbel påminnelse om at jeg må få meg pluggesett til bilferien i sommer. Noen spesielle leverandører eller merker som gjelder, eller funker Tema sin bra?
Tenkte å kjøpe startbooster med luftkompressor på Jula, aner ikke om den er bra eller ei men til 700kr er den verdt en sjans.
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Er ikke dumt å ha med seg på tur, nei. Vurderer en sånn selv.
Ja kan lade den i 12V uttaket bak i bilen så er den klar hele tida. Og hjelper ikke så mye med pluggesett om man ikke får i ett par bar i dekket igjen
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Pluggesettet til Tema kommer med Co2-patroner og munnstykke for påfylling. Tipper jeg lander på både booster/kompressor og pluggesett.
De co patronene duger ikke til bildekk dessverre, da må du ha maaaaaange. De er kun beregna på sykkeldekk, og muligens motorsykkel. Snakker av egen erfaring her. =p
Jeg regna nesten med det, ja. Uansett, en kompressor er kjekt, for å blåse opp madrassen på Gatebil osv;)
Booka tid hos Dekkskift.no idag, fikk en hyggelig pris på to nye bakdekk. ;)
Hvis du kjøper en billig kompressor typ 12v, med integrert manometer vil jeg anbefale og ikke stole blindt på det. Viser mest trolig feil, har to stk her hjemme som ble kjøpt på biltema og europris for å blåse opp luftmadrasser egt. Men jeg prøvde på et bildekk engang, det ble luft i det etterhvert men 2 bar var nærmere 1.5..
Jeg har digital trykkmåler i bilen fra før av som stemmer opp til 2.8bar, så jeg trur den går fint;)
Biltema sitt pluggesett funker veldig bra, jeg har et litt mer profft sett som jeg host host glemte å levere fra meg host host når jeg sluttet å kjøre bergingsbil ;)
Du som er storforbruker av dekk burde ta deg en tur på dekkmann outlett furuset :)
Tredve liter Castrol av forskjellige typer på vei, blir en liten service snart;)
Dem reklamerer veldig lite - dekkene dem får inn er overskudsdekk fra andre forhandlere i norge -så dem kan ha alt fra 2 til 20 av en dim og merke så må nok reise ditt og se , og prisene vet jeg ikke annet en hva jeg betalte . Betalte 3800 for michelin piggfritt til xc60 -kunne da fått continental for 2600 -pirelli for 2500 . V70 var det dekk fra 1900 kr og opp til rundt 4000 alt etter merke , sier vel der at dem ligger fra 50 -80 % under utsalgspris , er vel sikkert ikke så hissige heller på og ha alle taxi sjåfører i oslo akershus på døra om dem legger ut på nett at dem får inn et parti på 200 dekk i morgen :) vi som bor her inne vet jo hvordan det er -sto vel 700 stk på døra til adidas furuset for ikke lenge siden :)
Greit å vite.
vi som bor her inne vet jo hvordan det er -sto vel 700 stk på døra til adidas furuset for ikke lenge siden
Jepp...å det lå 6000 poser og skoesker bortover i gata, etter dem hehe
Hva skjedde der, Tom K ?