Jeg solgte den for 75 uten de felga på bildet og var egentlig fornøyd med det. Han jeg solgte den til solgte den for 100 til han som selger den nå.. :p
Printable View
Jeg solgte den for 75 uten de felga på bildet og var egentlig fornøyd med det. Han jeg solgte den til solgte den for 100 til han som selger den nå.. :p
Kjent med godset?
Var ikke EU godkjent når jeg solgte den da (dvs den skulle inn i høst), div greier som måtte gjøres, montere kat og bytte fjærer blant annet (som han tydeligvis har gjort) etc :) Men den var lettsolgt for 75k og ble fort solgt når den lå ute for 99 eller 100k som den gjorde sist også, så det er nok noe i det volvoRsport sier.. :) Jeg tviler på at den går for 90 nå på høsten, men det trenger ikke bli så langt ifra heller om han er tålmodig :)
Han virker litt utålmodig egentlig, så hvis ingen melder interesse setter han den nok ned litt til.
I mine øyne er det en super pen bil, rett farge, luke osv. Nesten så jeg vurderer den selv.
Klart det, er nesten bare dårlige 940ier ute. Denne skiller seg ut.
Forresten, angående "Ved hjelp av elektronisk justering kan man velge mellom orginaleffekt og et velfungerende 300+ oppsett" er dette med bare et trykk på en bryter så øker man ladetrykket?
Tja er en sånn 2-trinns turboXS boost controller. det er nok ikke helt 135 eller 300+ hk, men kanskje 170 eller 240-250 (kanskje litt mer, avhengig av hvor mye ladetrykk du tør kjøre på original bunndel) :) Sto på kjedelige 1,2 ca da jeg solgte den.
Hadde forøvrig vært arti om den havna i klubben igjen så man kunne fått sett den igjen på gardermoen og rudskogen ;)
Sku gjerne kjøpt den der om jeg hadde såpass penger å bruke på en 240,men har akkurat handla meg en 244 fra 81 for 8 lapper,den får funke som brukis nå:)
Angående bryterne ville jeg nok fjernet den ''konsollen'',og montert bryterne sammen med de andre,slik ekstrabrytere SKAL være montert.For hadde nok beholdt trykknapshåndbrekket og setejusteringa:)
Nå begynner det å likne noe :)
Sikker hvert her før men denne burde man vel kjøpe og sette i stand og gjemme på låven. Er ikke ofte og se 242GT og iallefall til denne prisen:)
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38445369
Jeg vil ha 940ien!
Kjøp den da.
Ja sku nok fått plass med de,jeg liker når hele raden er fylt opp med brytere(originale sådan).
Her er en nydelig 242 med den helt riktige fronten,men er denne fronten rett på en 1980 DL? Leppe er vel ettermontert det og,men alt var bare helt riktig med denne
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38547868
Dette er jeg ikke helt fan av,men bilen ser bra ut,og er nok ett bra utgangspunkt for en som vil ha en veteran med 86+ utseende og innsprøytningsmotor
http://www.finn.no/finn/car/used/obj...nkode=38547208
Å bygge om en 70-talls 240 til 86+ var nok kjekt for 20 år siden, men virker meningsløst i dag.
Når det gjelder 242en lengre opp, er det feil front til en DL, altså uoriginalt. Men fint kan det jo være med brede frontlykter og smal grill.
Om det ikke er originalt til en DL bryr meg lite,så lenge kombinasjonen av alle delene ser riktig ut,og det bare er orignale deler.Må si at den 242'en hadde et meget vellykket utseende:)